امتیازات این مقاله تاکنون : 2.3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

۷ روش طلایی برای پیدا کردن IP دوربین مداربسته‌

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
۷ روش طلایی برای پیدا کردن IP دوربین مداربسته‌
چکیده این مقاله: ۷ روش طلایی برای پیدا کردن IP دوربین مداربسته‌
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 597 بازدید

برای پیدا کردن IP دوربین مداربسته‌‎ راه های مختلفی وجود دارد که ما می خواهیم در این مقاله به آن ها اشاره کنیم. IP یا Internet Protocol Address شناسه ای است، که به دستگاه های متصل به اینترنت یا شبکه های در حال استفاده از اینترنت از طریق سرویس دهنده اینترنت یا ISP اختصاص داده می شود. برای به دست آوردن آی پی دوربین مداربسته در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

چگونگی پیدا کردن IP دوربین مداربسته‌‎ به شرح زیر می باشد.

  1. چک کردن کاتالوگ دوربین مداربسته
  2. استفاده کردن از نرم افزار IW2
  3. نحوه پیدا کردن IP دوربین مداربسته از طریق دستگاه NVR
  4. کمک گرفتن از نرم افزارهای IP Scanner
  5. پیدا کردن آدرس IP دوربین مدار بسته از طریق روتر
  6. پیدا کردن آی پی با نرم افزار دوربین
  7. ریست کردن دوربین مداربسته

 

چک کردن کاتالوگ دوربین مداربسته

از جمله راحت ترین و ساده ترین راه ها برای پیدا کردن آی پی دوربین مداربسته، این است که کاتالوگ دستگاه را بررسی و مطالعه نمایید. بهتر است سعی کنید، قبل از استفاده کردن از نرم افزارهای متفاوت، ابتدا به سایت برند دوربین مداربسته مراجعه نمایید و مدل دوربین مداربسته را در آن سرچ کرده و کاتالوگ آن را مطالعه کنید.

 

چک کردن کاتالوگ دوربین مداربسته

 

استفاده کردن از نرم افزار IW2

اگر سیستم کامپیوتر شما به شبکه متصل است، با نصب نرم افزار IW2 می توانید شبکه داخلی را اسکن کنید و آی پی تمامی دوربین ها و NVR ها را پیدا کنید. در واقع این نرم افزار برای استفاده دوربین های متفرقه طراحی شده است، به طوری که با استفاده از آن می توانید آی پی تمامی دوربین ها را پیدا کنید. بعد از به اجرا درآمدن نرم افزار IW2، بر روی دکمه NEXT کلیک کنید تا نرم افزار به صورت اتوماتیک تمام دوربین های داخل شبکه را شناسایی کند. در این قسمت و به کمک این نرم افزار می توانید، تمامی مشخصات دوربین های آی پی از قبیل: MAC ،IP Address ،Model و Firmware Version را به صورت جداگانه برای هر دوربین را مشاهده کنید.

 

خرید دستگاه ضبط کننده تصاویر

 

نحوه پیدا کردن IP دوربین مداربسته از طریق دستگاه NVR

  • در این مرحله برای تغییر دادن آی پی، وارد منوی دستگاه ضبط کننده تصاویر NVR شوید.
  • بعد از آن در قسمت Registration یا Remote به شناسایی کردن دوربین های تحت شبکه آی پی اقدام کنید.
  • اگر دوربین مداربسته ای را شناسایی نکرد، می توانید به صورت دستی آن را اضافه کنید.
  • در صورت انتخاب گزینه DEVICE SERCH، IP تمام دوربین های مداربسته موجود در شبکه به نمایش در می آیند. دقت کنید که در کنار IP دوربین های مداربسته، یک آیکن تعبیه شده است، که به کمک آن می توانید IP دوربین مداربسته را تغییر دهید.
  • لازم است بدانید، که اگر به صورت دستی به دوربین های مداربسته موجود در شبکه، آی پی داده اید اگر IP دو دوربین یکسان نباشد در این صورت سیستم خطا خواهد داد.

 

کمک گرفتن از نرم افزارهای IP Scanner

نحوه پیدا کردن IP دوربین مداربسته‌‎ به کمک نرم افزار IP Scanner نیز امکان پذیر خواهد بود. شما می توانید برای به دست آوردن آی پی NVR هایک ویژن، از این نوع نرم افزار استفاده کنید. در اصل نرم افزار IP Scanner، مخصوص دوربین های برند هایک ویژن و برند زیر مجموعه آن هایلوک است، که جهت پیدا کردن آی پی دوربین مداربسته و NVR مورد استفاده قرار می گیرد. پس از نصب کردن نرم افزار SADP در کامپیوتر، دوربین مداربسته هایلوک یا NVR را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید. توجه کنید در صورتی که دوربین یا NVR شما به سوئیچ شبکه متصل باشد، می توانید لپ تاپ را به جای این که به دوربین وصل کنید، به سوئیچ شبکه وصل نمایید. بعد از اینکه لپ تاپ به سوئیچ متصل شد، نرم افزار ای پی اسکنر SADP آدرس IP و همچنین مدل دستگاه NVR و دوربین را که به سوئیچ متصل هستند را پیدا می کند. اگر می خواهید آدرس آی پی دوربین های مداربسته را به کلاس IP شبکه لوکال تغییر دهید، فقط کافیه که بر روی نرم افزار SADP کلیک راست نمایید و بر روی گزینه Run As Administrator کلیک کنید. در قسمت راست صفحه باز شده گزینه های مختلفی از جمله IP Address وجود دارد، که می توانید آن را تغییر دهید. البته این را بدانید، که آی پی دوربین ها و NVR نباید یکسان باشد.

 

کمک گرفتن از نرم افزارهای IP Scanner

 

پیدا کردن آدرس IP دوربین مدار بسته از طریق روتر

از روش های دیگر برای پیدا کردن آدرس IP دوربین مداربسته، این است که صفحه Attached Devices یا DHCP Clients Table را در تنظیمات روتر بررسی کنید. در این صفحه آدرس IP تمامی دستگاه‌ هایی که به مودم وصل شده اند را می ‌توانید ببینید. سپس می ‌توانید، آدرس IP دوربین مداربسته خودتان را با تطابق مک آدرس دوربین با مک آدرسی که مقابل آدرس IP نوشته شده‌اند پیدا کنید.

 

پیدا کردن آی پی با نرم افزار دوربین

استفاده از نرم‌ افزار اختصاصی دوربین مداربسته، یکی دیگر از راه های پیدا کردن آی پی دستگاه می باشد. برای انجام این روش کافیست که صفحه Network نرم‌افزار دوربین خودتان را چک کنید. در این صفحه تمامی اطلاعات مرتبط به IP دوربین شما قابل مشاهده است.

 

پیدا کردن آی پی با نرم افزار دوربین

 

ریست کردن دوربین مداربسته

در صورتی که استفاده کردن از روش های بالا برای پیدا کردن IP دوربین مداربسته میسر نبود و آی پی دوربین مداربسته به صورت دستی تغیر داده شده باشد، بهترین راه حل ریست فکتوری دوربین مداربسته است. دکمه ریست دوربین مداربسته به صورت سخت افزاری بر روی خود دوربین قرار دارد، که با نگه داشتن آن دوربین به حالت تنظیمات کارخانه برمی گردد و تحت چنین شرایطی شما به راهکار ممکن دست می یابید.

 

قیمت دوربین مداربسته

 

آخرین کلام از مقاله

در مطالب فوق، نحوه پیدا کردن آی پی دوربین مداربسته بررسی شد و هر یک از موارد به خوبی توضیح داده شدند. اگر می خواهید مهارت لازم در این زمینه را کسب کنید، بهتر است که مقاله فوق را با دقت مطالعه کنید و در این خصوص آگاهی های لازم را کسب کنید، تا به خوبی از عهده پیدا کردن IP دوربین مداربسته بربیایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب