امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت بوق زدن دستگاه DVR و NVR دوربین مداربسته

دانلود پی دی اف - 914.09 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت بوق زدن دستگاه DVR و NVR دوربین مداربسته

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
علت بوق زدن دستگاه DVR و NVR دوربین مداربسته
چکیده این مقاله: بوق زدن دستگاه دی وی آر علت های مختلفی می تواند داشته باشد که در این مقاله به بررسی مهم ترین آن ها میپردازیم. اگر قصد برطرف کردن این مشکل را در دستگاه DVR خود دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 479 بازدید

بعد از نصب دستگاه DVR یا NVR بر روی دوربین مداربسته ممکن است بوق یا صدایی شبیه به بوق شنیده شود که نماینگر وجود مشکل در دستگاه می باشد و تا زمانی که مشکل رفع نگردد این بوق زدن ادامه دارد. بوق زدن دستگاه DVR و NVR می تواند دلایل مختلفی داشته باشد در اینجا ما به مهمترین دلایل آن می پردازیم و هر کدام را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

 

علت بوق زدن دستگاه DVR و NVR دوربین مداربسته

  1. تنظیم نبودن یا خراب بودن هارد دیسک
  2. وارد کردن رمز نادرست
  3. عدم ضبط فیلم توسط دستگاه DVR و NVR
  4. خراب شدن فن دستگاه
  5. مشکلات و اختلالات ارتباطی در شبکه
  6. استفاده از IP تکراری در شبکه
  7. هشدار های امنیتی

 

علت بوق زدن دستگاه DVR و NVR دوربین مداربسته

 

تنظیم نبودن یا خراب بودن هارد دیسک

یکی از مهمترین و می توان گفت اصلی ترین دلیل بوق زدن دستگاه NVR و DVR تنظیم نبودن یا خراب بودن هارد دیسک دستگاه می باشد که چندین حالت مختلف را شامل می شود، در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

  • روشن کردن دستگاه DVR و NVR بدون هارد دیسک: هنگامی که بدون هارد دیسک دستگاه NVR و DVR را روشن می کنید بلافاصله صدای بوق ممتدی از دستگاه شنیده می شود، این کار برای جلوگیری از عواقب ناگواراست فرض کنید دستگاه بوق هشدار را نمیداد و شما بدون هارد از آن استفاده می کردید و بعد از مدتی متوجه می شدید که اصلاً هارد دیسک بر روی دستگاه قرار نگرفته و هیچکدام از فیلم های دوربین مداربسته ضبط نشده، بوق زدن دستگاه در این هنگام می تواند از رخ دادن چنین اتفاقی جلوگیری به عمل آورد.
  • وجود اشکال در اتصالات دستگاه DVR و NVR با هارد دیسک: گاهی ممکن است اتصالات بین هارد دیسک و دستگاه به درستی انجام نشده و یا اینکه اتصالات آن شل شده باشد در این هنگام نیز بوق دستگاه DVR و NVR به صدا در می آید پس حتماً در هنگام بوق زدن دستگاه این موارد را نیز بررسی کنید.
  • خراب شدن یا وجود بدسکتور در هارد دیسک: درصورتی که بعد از چک کردن اتصالات باز هم صدای بوق دستگاه به گوش رسید، احتمال سوختن هارد یا وجود بدسکتورها در آن وجود دارد برای اطمینان از سالم بودن هارد می توانید با استفاده از هارد سالم دیگری اقدام به روشن کردن دستگاه نمایید، در این حالت اگر صدای بوق دستگاه متوقف شود پس به طور قطع مشکل از هارد دیسک دستگاه می باشد و باید تعویض شود.
  • هارد دیسک فرمت نشده: استفاده از هارد دیسک فرمت نشده بر روی دستگاه DVR و NVR باعث به صدا در آمدن بوق آن می شود، بسیاری از دستگاه های DVR و NVR قابلیت شناسایی هارد فرمت نشده را دارند و می توانند آن را فرمت کنند در صورت نداشتن این قابلیت شما می توانید هارد دیسک خود را بر روی رایانه فرمت کرده و دوباره بر روی دستگاه نصب نمایید.

 

تنظیم نبودن یا خراب بودن هارد دیسک

 

وارد کردن رمز نادرست

یکی دیگر از علت های به صدا در آمدن بوق دستگاه DVR و NVR وارد کردن رمز یا نام کاربری اشتباه به دلیل فراموشی یا بی دقتی می باشد، یا ممکن است افرادی ناشناس قصد ورود به سیستم شما را داشته باشند این کار بیشتر جنبه امنیتی دارد و شمارا از ورود غیرمجاز به سیستم آگاه میکند.

 

عدم ضبط فیلم توسط دستگاه DVR و NVR

مشکل در هارد دیسک و یا اتصالات آن با دستگاه می تواند یکی از علت های ضبط نکردن فیلم توسط دستگاه DVR و NVR باشد و همانطور که در مورد اول ذکر کردیم این اتفاق باعث به صدا درآمدن بوق دستگاه NVR و NVR می شود تا از عدم رکورد فیلم جلوگیری به عمل آورد. با مراجعه به تنظیمات دستگاه و فعال کردن بخش record exception به هر دلیلی اگر ضبط کردن فیلم صورت نگیرد توسط صدای بوق دستگاه مطلع می شوید، توجه داشته باشید که اگر تنظیمات دستگاه شما روی پیش فرض قرار گرفته باشد این گزینه برای آن فعال نیست.

نکته دیگری که قابل ذکر است، اگر در تنظیمات دستگاه گزینه بازنویسی روی فیلم های قدیمی را فعال نکرده باشید، در صورت پر شدن هارد دیسک صدای بوق به گوش می رسد و به اطلاع شما میرساند که فضای لازم برای ضبط فیلم وجود ندارد اما در صورت فعال کردن این گزینه در تنظیمات دستگاه، فیلم و تصاویر جدید دوربین مداربسته بر روی فیلم های قدیمی ضبط می شوند.

 

عدم ضبط فیلم توسط دستگاه DVR و NVR

 

خراب شدن فن دستگاه

همانطور که میدانید فن دستگاه DVR و NVR وظیفه خنک نگه داشتن دستگاه و قطعات داخلی آن را بر عهده دارد و برای سلامت این وسیله کاربردی لازم و ضروری است، گاهی ممکن است فن خراب شده، یکی از پره های آن شکسته یا اینکه بر اثر جابه جایی و ضربه از فیکس شدن خارج شده باشد در این هنگام است که بوق زدن دستگاه می تواند ما را از مشکل به وجود آمده مطلع سازد تا با تعمیر و تعویض به موقع فن دستگاه، از افزایش دمای بیش از حد آن جلوگیری کنیم.

 

مشکلات و اختلالات ارتباطی در شبکه

اختلال در ارتباط شبکه با دستگاه DVR و NVR و یا قطع شدن شبکه نیز می تواند یکی از علت های بوق زدن دستگاه باشد، در این هنگام اتصال دوربین مداربسته با شبکه قطع است و از ضبط تصاویر و فیلم جلوگیری به عمل می آید برای رفع این مشکل، اتصالات شبکه با دستگاه، اتصالات کابل ها و همه ی پورت ها را بررسی کرده و از درست وصل بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

 

استفاده از IP تکراری در شبکه

در سیستم های تحت شبکه و دستگاه NVR اگر آی پی، دو دوربین یکسان باشد، حتماً صدای بوق دستگاه به گوشی می رسد. البته در سیستم های مداربسته آنالوگ (DVR) نیز در صورتی که آی پی دستگاه DVR با آی پی دستگاه دیگر در شبکه مشترک باشد به دلیل اینکه در شبکه درست شناسایی نشده، باز هم دستگاه بوق میزند. با رفع تداخل آی پی ها در شبکه می توانید مشکل را برطرف کرده و به صدای بوق دستگاه خاتمه بدهید.

 

استفاده از IP تکراری در شبکه

 

هشدارهای امنیتی

همانطورکه در بالا ذکر کردیم وارد کردن پسورد و رمز عبور اشتباه نیز سبب به صدا در آمدن بوق دستگاه DVR و NVR می شود که ممکن است توسط افراد ناشناس صورت بگیرد پس این خود راهی برای اطلاع از ورود افراد غیرمجاز و هشدار امنیتی می باشد. توصیه ما به شما این است که نام کاربری و رمز عبور شما ترکیبی از حروف و اعداد باشد.

 

کلام آخر

به صدا درآمدن بوق دستگاه DVR و NVR در مواقعی که مشکلی برای دستگاه پیش می‌آید بسیار کاربردی بوده و به ما کمک میکند تا از عواقب ناگوار پیش رو در امان بمانیم، در بالا چندین مورد از مهمترین دلایل بوق زدن این دستگاه را بررسی کرده و حتی راهکارهای رفع آن را بیان کردیم، با مطالعه دقیق این مقاله و همچنین مطالعه دفترچه راهنمایی دستگاه می توانید در هنگام به وجود آمدن مشکل و اختلال در دستگاه DVR و NVR به موقع به آن پی ببرید و درصدد رفع مشکل به وجود آمده بر بیایید. امیدواریم که مقاله علت بوق زدن دستگاه DVR و NVR برای شما مفید واقع شده باشد از اینکه تا آخر مقاله همراه ما بودید بی نهایت سپاسگذاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب