امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت روشن نشدن دوربین مداربسته

دانلود پی دی اف - 877.32 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت روشن نشدن دوربین مداربسته

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
علت روشن نشدن دوربین مداربسته
چکیده این مقاله: در این مقاله سعی بر آن است که دلایل روشن نشدن دوربین مداربسته را بررسی کنیم و راه‌هایی برای جلوگیری از خاموش شدن دوربین مداربسته را به شما پیشنهاد دهیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 695 بازدید

روشن نشدن دوربین مداربسته یکی از مشکلاتی است که ممکن است با آن رو به رو شوید، روشن نشدن به معنای این است که هیچکدام از اجزای دوربین کار نمی کند، اما توجه داشته باشید اگر دوربین شما فقط تصویر ندارد باید یک سری دلایل دیگر را بررسی کنید. با ما همراه باشید تا دلایل روشن نشدن دوربین مداربسته را مورد بحث قرار بدیم و راهکارهای ویژه برای رفع مشکل را ارائه دهیم.

 

علت های روشن نشدن دوربین مداربسته

  1. خرابی آداپتور (منبع تغذیه)
  2. قطعی در کابل برق
  3. اشکال در اتصالات دوربین
  4. نوسان برق در دوربین مداربسته
  5. تغییر ولتاژ در سیستم

 

علت های روشن نشدن دوربین مداربسته

 

خرابی آداپتور (منبع تغذیه)

یکی از رایج ترین علت روشن نشدن دوربین مداربسته مشکل در آداپتور یا منبع تغذیه دوربین است، پی بردن به این مشکل کار بسیار راحتی است شما می توانید با وصل کردن آداپتور دیگری تشخیص بدهید که آیا مشکل از آداپتور می باشد یا باید دلیل های دیگری را بررسی کنید. توجه داشته باشید هنگامی که آداپتور دچار مشکل شده همه دوربین هایی که به آن متصل هستند خاموش می شوند زیرا جریان برق از آداپتور به هیچکدام نمی رسد و این خود یکی از راه های تشخیص می باشد.
نکته: البته در دوربین های بی سیم، باتری خور و یا دوربین های POE که بدون آداپتور کار می کنند، باید سلامت باتری چک شود.

 

قطعی در کابل برق

بعد از چک کردن آداپتور دوربین مداربسته و مطمئن شدن از سالم بودن آن یکی دیگر از علت های رایج روشن نشدن دوربین مداربسته می تواند مشکل در کابل برق باشد، برای بررسی کابل برق می توانید مسیر کابل را دنبال کرده و از سلامت ظاهری آن اطمینان حاصل کنید توجه داشته باشید در مناطقی که کابل خم شده یا صدمه دیده احتمال قطعی برق بیشتر است. در صورتی که کابل کشی شما به صورت توکار باشد چون چک کردن آن کار مشکلی است می توانید یک کابل سالم را به دوربین مداربسته وصل کنید و در صورتی که دوربین روشن شد پس مشکل از سیم کشی شما می باشد و باید تعویض گردد.

 

قطعی در کابل برق

 

اشکال در اتصالات دوربین

بعد از چک کردن آداپتور و کابل کشی چک کردن کانکتورها نیز کارساز است؛ در هر دو سمت دوربین مداربسته و یا قسمت دستگاه DVR اتصال دهنده ها و فیش هایی وجود دارد (کانکتورها) که در صورت داشتن اتصال و به درستی وصل نشدن در جای درست خود یا اتصال ناقص و سست می توانند مانع روشن نشدن دوربین مداربسته شوند.

توجه: قطع و وصل شدن کانکتورها و فیش های دوربین مداربسته به دلیل ایجاد نوسانات برقی، از عمر مفید این وسیله کاربردی بشدت کم می کند، سعی کنید همیشه از اتصال درست کانکتورها مطمئن شوید.

 

نوسانات برق در دوربین مداربسته

بعد از چک کردن موارد بالا و نداشتن مشکل در آداپتور، کابل برق و کانکتورها احتمال اینکه دوربین شما در اثر نوسانات برق سوخته یا خراب شده باشد وجود دارد. عوامل زیادی باعث ایجاد نوسانات در دوربین مداربسته می باشد به عنوان مثال عوامل محیطی از جمله برخورد صاعقه با دوربین، گرمای شدید و نور آفتاب، گرد و غبار و طوفان شدید میتواند از علت های نوسانات برق در دوربین مداربسته باشد و باعث خراب شدن آن و در نتیجه روشن نشدن دوربین مداربسته شود.
همانطور که می دانید نوسانات برق در دوربین مداربسته علاوه بر اینکه از عمر مفید این وسیله کاربردی می کاهد می تواند باعث سوختن و از کار افتادن آن نیز گردد و یکی از علت های روشن نشدن دوربین مداربسته باشد، برای جلوگیری از این مشکل راهکارهایی وجود دارد که به بیان آن می پردازیم:

۱. اطمینان از اتصالات کامل و صحیح: شل بودن اتصالات و عدم نصب صحیح آن ها در دوربین مداربسته یا سایر اجزای آن، به مرور زمان و در صورت تکرار شدن بیش از حد اتصالات ناشی از آن روی کارکرد دوربین تأثیر گذاشته وسبب سوختن آن می شود.
۲. از نصب کردن دوربین بر روی صفحات فلزی خودداری کنید: هنگامی که دوربین را بر روی پایه و صفحات فلزی نصب می کنید اگر صاعقه با آن برخورد کند به دلیل رسانا بودن فلز انرژی صاعقه به راحتی به دوربین انتقال داده می شود و در نهایت بعد از ایجاد نوسات منجر به از کار افتادن دوربین خواهد شد.
۳. استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه یا USF: این نوع منبع تغذیه از دوربین مداربسته و مدارهای الکتریکی آن در هنگام تغییر ولتاژ و نوسانات ناشی از قطع و وصل شدن برق یا هر گونه نوسان ناگهانی دیگری محافظت می کند.
۴. استفاده از دستگاه های محافظ: دستگاه محافظ در صورت کم و زیاد شدن ولتاژ برق، در ابتدا آن را تنظیم نموده و سپس به دوربین مداربسته انتقال میدهد بنابراین راه مؤثری برای جلوگیری از سوختن دوربین مداربسته بر اثر نوسانات جریان برق است.

 

نوسانات برق در دوربین مداربسته

 

تغییر ولتاژ در سیستم

درنصب بعضی از دوربین های مداربسته به دلیل زیاد بودن فاصله بین دوربین و پاور ازپاور سوییچینگ صنعتی استفاده میکنند که ولتاژ پاور را تا حد ۱۴ یا ۱۵ بالا می برد، بعد از طی کردن مسافت طولانی این ولتاژ تا حدود ۱۲ پایین می آید که ولتاژ استانداردی برای کارکردن درست دوربین می باشد، این عملکرد را برای جلوگیری از سوختن دوربین به کار می برند درحالی که استفاده از پاور سوییچینگ صنعتی در مسافت های کوتاه باعث رسیدن ولتاژ بالاتر از ۱۲ به دوربین می شود و خود میتواند یکی از علت های از کار افتادن دوربین مداربسته و روشن نشدن آن باشد.

 

کلام آخر

همانطورکه در بالا بیان کردیم، روشن نشدن دوربین مداربسته یا خاموش شدن ناگهانی آن در حین کار می تواند پیامد های ناگواری برای ما داشته باشد، برای جلوگیری از این پیامد ها و افزایش عمر مفید این وسیله کاربردی همواره لازم است یکسری نکات امنیتی و مراقبتی را رعایت کنیم به شما توصیه می‌کنیم حتماً قبل از استفاده از دوربین مداربسته دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و موارد لازم برای استفاده بهینه از آن را یاد بگیرید.
عوامل مختلفی باعث روشن نشدن دوربین مداربسته می شود که ما در بالا به مهمترین علت های آن اشاره کردیم و راهکارهای لازم برای موجه با این مشکل را ارائه دادیم امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و از اینکه تا آخر مقاله همراه ما بودید بسیار سپاس گذاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب