امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونه فیلم ضبط شده دوربین مداربسته را ذخیره کنیم؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۹ سه شنبه
چگونه فیلم ضبط شده دوربین مداربسته را ذخیره کنیم؟
چکیده این مقاله: ذخیره فیلم دوربین مداربسته به چند روش آسان می تواند انجام شود حال در این مقاله قصد داریم این روش ها را به شما معرفی و شیوه انجام آن ها را آموزش دهیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 670 بازدید

چگونه فیلم ضبط شده دوربین مداربسته را ذخیره کنیم؛ سؤالی که اغلب کاربران با آن روبرو هستند اگر می‌خواهید به جواب این سؤال و سؤالاتی از این مدل دسترسی پیدا کنید پیشنهاد می کنیم با این مقاله همراه باشید. ثبت و ذخیره فیلم دوربین مداربسته این امکان را به کاربر می‌دهد که در هر زمانی که بخواهد بتواند آن را بازبینی کند. به طور مثال وقتی سرقت یا حادثه ای رخ می دهد شما با مرور فیلم دوربین مداربسته می توانید افراد مظنون را شناسایی و یا علت حادثه را تعیین کنید. به همین خاطر لازم است که فیلم ها در فضایی امن ذخیره شوند تا از دسترس افراد غریبه دور بماند و همچنین احتمال پاک شدن فیلم ها به حداقل برسد.

اینکه چگونه فیلم ضبط شده دوربین مداربسته را ذخیره کنیم را در ادامه مطلب بیان خواهیم کرد. برای انجام این کار چندین روش وجود دارد و شما می توانید با انتخاب هر یک از این روش ها اطلاعات دوربین مداربسته را در فضایی امن ذخیره کنید.

 

ذخیره تصاویر سیستم نظارتی بر روی رم یا SD کارت

امروزه دوربین های مداربسته در مدل های مختلف و با امکانات متمایز و منحصر به فرد به بازار عرضه شده اند به طوری که برخی از این دوربین ها دارای کارت حافظه می باشند اما کارت حافظه این سیستم های نظارتی معمولاً از حجم بالایی برخوردار نمی باشد و اغلب به عنوان مکمل هارددیسک دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند.

توجه داشته باشید حتی اگر شما فیلم دوربین مداربسته را بر روی کارت حافظه ذخیره کنید این احتمال وجود دارد که دوربین صدمه ببیند یا به سرقت برود در نتیجه کارت حافظه و اطلاعات روی آن هم از دسترس شما خارج می شود. رم داخلی که برای دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرد باید متناسب با میزان حافظه ای باشد که دوربین مداربسته می تواند از آن پشتیبانی کند. برخی از دوربین های مداربسته دارای کارت های حافظه با حجم بسیار پایین هستند بنابراین فقط برای مدت زمان کوتاهی می توانند اطلاعات را بر روی حافظه خود ذخیره کنند. پیشنهاد ما به شما این است که از دستگاه dvr/nvr برای ذخیره فیلم دوربین مداربسته استفاده کنید.

 

ذخیره فیلم دوربین مداربسته بر روی کامپیوتر

یکی از روش های امن برای نگهداری فیلم های دوربین مداربسته ذخیره اطلاعات بر روی کامپیوتر شخصی است، در این روش شما می توانید در هر زمان و مکانی که مایل بودید تصاویر را بازبینی و بررسی کنید. توجه داشته باشید که برای ذخیره تصاویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر باید از کابل HDMI استفاده کنید.

 

ذخیره فیلم دوربین مداربسته با استفاده از دستگاه dvr و nvr

به کمک این دستگاه ها شما می توانید فیلم دوربین مداربسته را ذخیره کنید. البته هر کدام از این دستگاه ها دارای تکنولوژی خاصی هستند و شما به کمک آنها می توانید اطلاعات سیستم نظارتی را ذخیره کنید با وجود این هر کدام از این دستگاه ها از ظرفیت خاصی برای ذخیره اطلاعات برخوردار هستند. همچنین هر کدام از تعداد خاصی هارد دیسک دوربین مداربسته پشتیبانی می کنند. توجه داشته باشید که برای دوربین های آنالوگ حتماً باید از دستگاه dvr استفاده کنید. یکی از قابلیت های خاص و منحصر به فرد این نوع دستگاه ها این است که کاربر می تواند از هارد دیسک های جداگانه برای بالا بردن میزان حافظه دستگاه استفاده کند.

البته اگر شما در محیط خود از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده می کنید باید حتماً از دستگاه nvr برای ذخیره تصاویر کمک بگیرید. تفاوت اصلی بین دستگاه DVR با NVR در سرعت بالای ضبط تصاویر باکیفیت، توسط دستگاه NVR است. همچنین دستگاه nvr کمک می کند تا شما بتوانید فیلم ها را به صورت زنده و یا بازپخش تماشا کنید. دستگاه nvr تصاویر و ویدیوها را به صورت فشرده و با رزولوشن های متفاوت ذخیره می کند. البته این ویژگی ها با توجه به مدل دستگاه می‌تواند متفاوت باشد. همچنین دستگاه nvr از قابلیت هایی همچون تشخیص چهره و پلاک خوان برخوردار است.

 

ذخیره فیلم به وسیله دوربین مداربسته روی فضای ابری

استفاده از فضای ابری یک روش جالب برای ذخیره فیلم دوربین مداربسته محسوب می شود. در این روش شما بدون استفاده از هیچ دستگاهی و تنها از طریق اینترنت فیلم دوربین مداربسته را بر روی فضای ابری ذخیره می‌کنید. توجه داشته باشید که شرکت‌های اینترنتی چنین فضایی را در اختیار شما قرار می دهند. یکی از مزایای استفاده از این روش ذخیره فیلم دوربین مداربسته است به این صورت که کاربر هر زمانی که بخواهد و در هر جایی که باشد می تواند به اطلاعات دسترسی داشته باشد و نیازی به حمل هارد دیسک نمی باشد.

یکی از نکات جالب این است که ظرفیت فضای ابری با توجه به نیاز کاربر تعیین می شود و هر میزان گنجایش هزینه متفاوتی را در بر می گیرد. فضای ابری مانند یک هارد درایو عمل می کند و کاربر از طریق فضای ابری می تواند کلیه اطلاعات خود را در این فضا ذخیره کند و نگران از بین رفتن، به سرقت رفتن یا حتی آسیب دیدن هارد دیسک های فیزیکی نباشد. پیشنهاد می کنیم فیلم های دوربین مداربسته را به طور معمول برای ۳۱ روز نگهداری کنید تا در صورت بروز حادثه بتوانید از آنها استفاده کنید. البته هارد دیسک دوربین مداربسته به طور پیوسته تصاویر را بر روی خود ضبط میکند. با پر شدن فضای هارد دیسک بعد از مدت زمانی که شما تعیین کرده اید تصاویر قبلی پاک و تصاویر جدید بر روی آن بازنویسی می شود. توجه داشته باشید که داده های قدیمی به طور اتومات معمولاً بعد از گذشت ۱۵ روز و یا یک ماه بازنویسی می شوند و این مدت زمان بستگی به فضای ذخیره سازی دستگاه DVR و NVR دارد.

 

جمع بندی

برای پیگیری جرایم و حوادث استفاده از فیلم ضبط شده دوربین مداربسته بسیار حائز اهمیت است. شما باید بتوانید از اطلاعات دوربین مداربسته نگهداری کنید و از جمله موارد ذخیره فیلم های دوربین مداربسته استفاده از روش هایی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است.راه‌های زیادی برای حفظ و ثبت فیلم دوربین مداربسته وجود دارد به این صورت که می توانید آن را بر روی کامپیوتر نگهداری کنید یا در فضای ابری ذخیره نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب