امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت کار نکردن درب باز کن در آیفون تصویری

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
علت کار نکردن درب باز کن در آیفون تصویری
چکیده این مقاله: علت کار نکردن درب باز کن در آیفون تصویری
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 67 بازدید

کار نکردن درب باز کن آیفون های تصویری، یکی از اصلی ترین مشکلاتی است دارندگان این دستگاه را درگیر خود می کند. این مسئله دلایل زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی در رابطه با علت کار نکردن درب باز کن در آیفون تصویری، در اختیار شما قرار دهیم.

 

دلایل کار نکردن درب باز کن در آیفون تصویری

اگر آیفون تصویری نتواند درب را باز کند، در عمل استفاده و دلیل وجودی خود را از دست خواهد داد. در ادامه به برخی از دلایل بروز این مشکل، اشاره می کنیم.

 

دلایل کار نکردن درب باز کن در آیفون تصویری

 

معیوب بودن شاستی درب باز کن

شاستی درب باز کن یکی از قطعات مهم در آیفون های تصویری است که وظیفه فرمان و رساندن ولتاژ به رله درب باز کن را بر عهده دارد. برای تست این قطعه می توانید از اهم متر و بارز استفاده کنید.

 

ولتاژ نامناسب برد تغذیه

زمانی که ولتاژ مناسبی به سیستم آیفون تصویری وارد شود، درب باز می شود. زمانی که ولتاژ مناسب از داخل آیفون به پنل منتقل نشود و تغذیه رله به درستی صورت نگیرد، درب باز نخواهد شد. در چنین مواردی باید برای یافتن مشکل، مدار داخلی آیفون را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که مشکل از قطعه برد تغذیه باشد، باید برای تعمیر یا تعویض آن، اقدام کنید.

 

باز نشدن درب به دلیل مسیر طولانی

افت ولتاژ یکی دیگر از دلایل باز نشدن درب توسط درب باز کن آیفون تصویری است. این مشکل به طور معمول در ولتاژهای پایین رخ می دهد. واضح است که در صورت بروز مشکل در برد تغذیه، درب باز کن کار نخواهد کرد. در صورتی که طول مسیر زیاد باشد هم ولتاژ افت خواهد کرد و درب باز نخواهد شد. برای حل این مشکل می‌ توانید از یک برد تغذیه نو و در صورت کار نکردن از بردهای تغذیه با ولتاژ بیشتر، استفاده کنید. برای این کار حتماً از کمک کارشناسان متخصص کمک بگیرید.

 

مناسب نبودن جنس کابل دلیل بر باز نکردن درب باز کن

یکی دیگر از دلایل افت ولتاژ استفاده از کابل هایی با جنس یا آلیاژ نامناسب است. جنس نامناسب این کابل ها از عبور جریان برق جلوگیری کرده و درست همانند یک مقاومت یا مصرف کننده عمل خواهد کرد. می دانیم که در صورتی که دو مصرف کننده با همدیگر سری شوند، ولتاژ با توجه به مقدار اهم شان، در میان آن ها تقسیم خواهد شد. برای رفع این مشکل هم باید از برد تغذیه ای با ولتاژ قوی تر، استفاده کنید.

 

مناسب نبودن جنس کابل دلیل بر باز نکردن درب باز کن

 

معیوب بودن رله

در صورتی که مشکل باز نشدن درب برای چند واحد اتفاق افتاد، زمان آن رسیده که به درستی رله مشکوک شوید. برای تست کردن درستی این قطعه، از یکی از واحدها بخواهید تا درب را باز کند. در صورت درست کار کردن رله، باید صدای تق را از آیفون داخلی، بشنوید. در صورت شنیدن این صدا، یعنی ولتاژ مناسبی به بویین رله می رسد و مشکل مربوط به داخل واحد نیست.

حال زمان چک کردن تیغه ها است. برای چک کردن آن ها می توانید از بازر استفاده کنید. در صورتی که هیچ صدایی نشنیدید، می توانید به صورت دستی به بوبین رله، ولتاژ ۱۲ ولتی، وارد کنید. اگر با انجام این کار هم رله عمل نکرد، نتیجه می گیریم که رله معیوب بوده و نیاز به تعمیر و تعویض دارد؛ اما در صورتی که رله عمل کرد، خواهیم فهمید که مشکل از کمبود ولتاژ بوده و باید منبع تغذیه را مورد بررسی قرار دهیم.

 

سیم درب باز کن قطع شده

گاهی ممکن است که به دلیل زیاد باز و بسته شدن درب، سیم درب باز کن، قطع شده یا زخمی شود. با چک کردن این سیم ممکن است بتوانید علت کار نکردن درب باز کن در آیفون تصویری را متوجه شوید.

 

سوختن درب باز کن

یکی دیگر از دلایل کار نکردن درب باز کن آیفون، سوختن درب باز کن است. بویین رله از یک سیم پیچ برای ایجاد میدان مغناطیسی استفاده می کند. همین میدان مغناطیسی سبب باز شدن درب می شود. برای اطمینان از درستی این قطعه، می توانید از اهم متر استفاده کنید.

 

سوختن درب باز کن

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با علت کار نکردن درب باز کن در آیفون تصویری، در اختیار شما قرار بگیرد. در صورتی که آیفون شما دچار هر گونه مشکلی شد، پیشنهاد می کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن، از یک متخصص کمک بگیرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب