امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راه های افزایش طول عمر دوربین مداربسته

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
راه های افزایش طول عمر دوربین مداربسته
چکیده این مقاله: راه های افزایش طول عمر دوربین مداربسته
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 44 بازدید

امروزه استفاده کردن از دوربین های مداربسته جهت حفظ آرامش و امنیت در محیط های زیادی رایج شده است و افراد زیادی اقدام به خرید دوربین مداربسته می کنند. در واقع خرید دوربین های مداربسته از برندها و فروشگاه های نامعتبر، عمر و کیفیت دستگاه را پایین می آورد. از این رو یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید دوربین باید به آن توجه داشته باشید، سطح ایمنی و میزان کارایی دوربین مداربسته می باشد. برای اینکه بهتر درک کنید، که راه های افزایش طول عمر دوربین مداربسته کدام ها هستند، ما به نوشتن این مقاله می پردازیم. پس با ما باشید.

 

راه های مؤثر برای افزایش طول عمر دوربین مداربسته

  1. خرید دوربین مداربسته
  2. محل نصب دوربین مداربسته
  3. نصب دوربین مداربسته
  4. استفاده از UPS
  5. تجهیزات جانبی دوربین مداربسته
  6. چک کردن سلامت بدنه و زنگ زدگی دوربین مداربسته
  7. گرفتن گرد و غبار دوربین

 

راه های مؤثر برای افزایش طول عمر دوربین مداربسته

 

خرید دوربین مداربسته

برای افزایش طول عمر دوربین، شما باید در ابتدا اصولی و هوشمندانه عمل کنید و دوربینی را تهیه کنید، که از طول عمر بالایی برخوردار باشد. در حین خرید دوربین مدار بسته حتماً به این موارد توجه کنید:

  • آیا برای محیط شما دوربین فضای بیرون بهتر است، یا فضای داخل.
  • هدف شما از نصب دوربین مداربسته چیست؟ پلاک خوانی، ضبط تصاویر در شب و محیط کم نور، رصد محیط کار و … .
  • توجه داشته باشید، که استفاده کردن از دوربین مداربسته نامناسب نه تنها عمر دستگاه را کاهش می دهد، بلکه از عهده برآورده کردن نیازهای شما نیز برنمی آید.

 

محل نصب دوربین مداربسته

محل نصب دوربین مداربسته در محیط مناسب، یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر دستگاه می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است. همان طور که می دانید، دوربین های مداربسته را در می توان در محیط های متفاوتی از جمله: بانک ها، مدارس، فروشگاه ها، منازل، شرکت ها و … نصب کرد. لذا نحوه نصب و نگهداری کردن از دوربین های مداربسته در هر کدام از محیط ها متفاوت می باشد. محل نصب دوربین در فضای بیرون باید به دور از شاخه و برگ گیاهان باشد. چون که وجود شاخ و برگ گیاهان نه تنها زاویه دید دوربین را محدود می کند، بلکه ممکن است به بدنه یا لنز دوربین نیز آسیب برساند. همچنین در صورت وجود رطوبت زیاد در محل نصب دوربین، باید از دوربین های ضد آب استفاده شود. دوربین هایی که به استانداردهایی مانند: IP66 و IP67 مجهزند، برای این محیط ها مناسب هستند. شایان ذکر است، که استفاده کردن از دوربین های مداربسته معمولی، نهایتاً منجر به نفوذ آب و رطوبت به داخل دوربین می شوند و کاهش کیفیت تصاویر را به همراه خواهند داشت. علاوه بر این ها دوربین مداربسته را باید حتماً سر جای خود محکم کنید، تا در صورت وقوع زلزله و یا طوفان دچار خسارت و از کار افتادگی نشود.

 

محل نصب دوربین مداربسته

 

نصب دوربین مداربسته

اگر می خواهید که شرایط محیطی و جوی، مانند: طوفان و بادهای شدید روی دوربین تأثیر گذار نباشند. باید نصب دوربین مداربسته به گونه ای باشد، که اتصالات سیم ها و منبع تغذیه و سایر بخش های دوربین محکم و اصولی نصب شوند، تا شرایط محیط آن ها را دچار ایراد نکند. در صورتی که فرایند نصب را به تکنسین متخصص و ماهر بسپارید، دوربین مداربسته شما از مشکلات احتمالی در آینده در امان خواهد ماند.

 

استفاده از UPS

از جمله مشکلات متعددی که برای دوربین مداربسته و سایر تجهیزات دستگاه پیش می آید، قطعی های مکرر برق می باشد. بنابراین استفاده از تجهیزاتی که جلوی قطع و وصل شدن برق به تجهیزات را بگیرد، امری مهم در افزایش طول عمر دستگاه به شمار می رود. در واقع یو پی اس به عنوان منبع تغذیه الکترونیکی بدون وقفه شناخته می شود، که وظیفه آن تأمین برق بدون وقفه به تجهیزات است. در اصل یو پی اس منجر به تثبیت  برق ورودی به تجهیزات و جلوگیری از بروز نویز و اختلالات می شود.

 

تجهیزات جانبی دوربین مداربسته

تجهیزات جانبی که برای نصب دوربین مداربسته به کار می روند، تأثیر بسزایی در عمر و عملکرد این دستگاه دارند. لذا استفاده کردن از تجهیزات با کیفیت و درجه یک در مراحل نصب دوربین، عمر مفید دستگاه را چند برابر می کند. همچنین استفاده از سیم و کابل با کیفیت بالا در نصب، کیفیت تصاویر نهایی را افزایش می دهد.

 

چک کردن سلامت بدنه و زنگ زدگی دوربین مداربسته

از دیگر راه های افزایش طول عمر دوربین مداربسته، چک کردن سلامت دستگاه می باشد. شما باید هر چند وقت یک بار، بدنه دوربین و قطعات خارجی و اتصالات را به خوبی بررسی کنید. سپس در صورت وجود قطعه زنگ زده، آن را از سایر قطعات سالم دور کنید و در اولین فرصت با قطعات سالم جایگزین کنید. چون که وجود قطعات زنگ زده، شرایط را برای خوردگی و آسیب دیدن سایر قطعات فراهم می کند. توجه کنید در صورتی که خودتان از پس این کاربر نمی آیید، بهتر است که حتماً به نصاب دوربین اطلاع بدهید، تا برای بررسی و اطمینان از سلامت دوربین مداربسته حضور بیابد.

 

گرفتن گرد و غبار دوربین

گرفتن گرد و غبار و تمیز کردن دوربین مداربسته، یکی دیگر از راه هایی است، که باعث افزایش طول عمر دستگاه می گردد. برای تمیز کردن دوربین مداربسته باید در ابتدا از متصل نبودن دوربین به منبع تغذیه اطمینان حاصل کنید. سپس به کمک یک دستمال خشک میکروفیبری، قلم و اسپری هوای فشرده شروع به کار نمایید. در ابتدا با دستمال قاب خارجی دوربین را تمیز کنید، مراقب باشید که به لنز دوربین آسیبی وارد نشود. سپس برای تمیز کردن لنز و فضاهای داخلی از اسپری هوای فشرده استفاده کنید. درزها و فضاهای باریک را با رعایت اصول ایمنی و با استفاده از قلم‌مو پاک کنید و دوباره از هوای فشرده استفاده کنید. دقت کنید در صورتی که داخل دوربین نیاز به تمیز کردن داشت، باید کار را به متخصصین در این زمینه واگذار کنید. زیرا باز شدن دوربین توسط خودتان به قطعات داخلی آسیب می رساند و گارانتی محصول را باطل می کند.

 

کلام  آخر

با به کار بردن تمام راه حل های مختلف، که به شرایط نگهداری از دوربین مداربسته مربوط می شود، شما می توانید عمر مفید دوربین را خیلی راحت افزایش دهید. به علاوه تمامی نکات مهمی که در این مقاله بیان گردید، می تواند کمک شایانی به افزایش عمر و عملکرد هر چه بهتر دوربین مداربسته کند. پس سعی کنید، تا در رعایت کردن هر یک از آن ها کوشا باشید و در صورت لزوم حتماً از تعمیرکاران متخصص در زمینه مربوطه درخواست کمک نمایید. با تشکر از همراهی گرم شما خوانندگان عزیز.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب