امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مدار بسته

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مدار بسته
چکیده این مقاله: آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مدار بسته
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 41 بازدید

آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مدار بسته
سوکت شبکه دوربین مدار بسته
دوربین مدار بسته یکی از تجهیزاتی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع مدل‌های این محصول زیاد بوده و برای راه اندازی آن باید آموزش‌های لازم صورت بگیرد. در این مطلب قصد داریم به آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مدار بسته بپردازیم. پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

خرید و فروش انواع پایه فلزی دوربین مداربسته برای دوربین های مختلف در سایت پیشرو نیرو

ابزار مورد نیاز برای سوکت زدن کابل شبکه
در ابتدا برای انجام هر کار فنی نیاز است که وسایل لازم را گرد هم آورده تا در وسط کار چیزی کم نباشد. لوازم مورد نیاز برای سوکت زدن شامل موارد زیر می‌شود:

کابل LAN
سوکت یا کانکتور شبکه RJ-45
آچار یا پرس کابل شبکه
استریپر برای برش کاور و پوشش کابل
تستر کابل شبکه
در صورت لزوم کاور سوکت
انواع سوکت زدن کابل شبکه
۲ استاندارد برای شیوه سوکت زدن کابل شبکه وجود دارد، که از طریق این استاندارد‌ها مشخص خواهد شد که چگونه باید این کار را انجام داد. این دو استاندارد که تفاوت خیلی زیادی را با هم ندارند شامل T-568B و T-568A می شود.

اتصال شبکه استاندارد T-568B را به عنوان اتصال استریت هم می‌شناسند. باید در نظر داشت که روش چیدن سیم‌ها در سوکت برای هر کدام از این ۲ نوع استاندارد با دیگری تفاوت دارد. سوکت شبکه ۸ پین که ۴ زوج سیم کابل شبکه را در خود قرار داده است. در T-568B شیوه قرار گیری سیم‌ها به صورت سفید/ نارنجی، نارنجی، سفید/ سبز، آبی، سفید/ آبی، سبز، سفید/ قهوه‌ای، قهوه‌ای خواهد بود.

طبق استانداردهایی که بیان کردیم دو نوع اتصال وجود دارد: اتصال کراس و اتصال استریت دو نوع اتصال موجود هستند که البته هیچ کدام دارای نقطه عطفی نسبت به دیگری نیستند. تنها نکته قابل ذکر در رابطه با تفاوت آن‌ها مربوط به کاربرد است که از اتصال استریت برای اتصال کابل شبکه به روتر یا سوئیچ بهره می‌گیرند. اما اتصال کراس زمانی است که بخواهیم دوربین شبکه را به صورت مستقیم به رایانه متصل کنیم.

نحوه سوکت زدن شبکه دوربین مدار بسته
برای انجام این کار باید مراحل زیر به درستی انجام شود:

اگر قصد دارید از کاور یا روکش استفاده کنید باید اول کاور را از کابل بگذرانید.
سر کابل شبکه را به اندازه ۲ تا ۲.۵ سانتی متر به وسیله سیم لخت کن یا استریپر باید لخت کرد. در نظر داشته باشید که سوکت CAT5 مورد استفاده برای کابل شبکه CAT 5 بوده و سوکت CAT6 نیز برای کابل شبکه CAT6 است.
با در نظر گرفتن اتصالی که قرار است انجام شود رنگ‌بندی‌های درست را باید کنار هم قرار داد. سپس سیم‌ها را در دست گرفته با قیچی برش زده تا هم اندازه شوند.
بدون این‌که سیم‌ها در دست، جا به جا شوند آن‌ها را تا انتهای سوکت وارد کنید. در ضمن باید بخشی از پوشش سیم کابل هم وارد سوکت شود.
در مرحله آخر به وسیله آچار شبکه، سوکت را پانچ کرده تا محکم سر جای خود قرار بگیرند.
نکات لازم در ارتباط با مراحل سوکت زدن کابل شبکه
با توجه به این که استفاده از کاور سوکت الزامی نیست اما استفاده از آن سبب خواهد شد عمر سوکت و کابل شبکه افزایش یابد. استفاده از استریپر به نسبت وسایل دیگر مانند: سیم‌چین، کاتر بسیار راحت‌تر است و کار را بسیار حرفه‌ای تر پیش خواهد برد.

سیم‌های کابل به صورت به هم تابیده بوده و برای این که بتوانید از آن‌ها در سوکت زدن استفاده کنید باید آن را از یکدیگر جدا و صاف کرد. به این ترتیب کار سوکت زدن آسان‌تر انجام خواهد شد. در نظر داشته باشید که برش کاور کابل را درست انجام دهید زیرا اگر بیش از حد نیاز آن را لخت کنید سر سیم وارد سوکت شده و میان سوکت و کاور کابل جلوه بدی به خود خواهد گرفت و کابل شبکه را نیز آسیب‌پذیر خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مراحل زدن سوکت شبکه دوربین مدار بسته پرداختیم. سایت پیشرو نیرو با داشتن متخصصین و کارشناسان ماهر در این زمینه می‌تواند بهترین خدمات را به افرادی که قصد دارند از دوربین‌های مدار بسته استفاده کنند، ارائه نماید. برای برقراری ارتباط با کارشناسان واحد مربوطه می‌توانید به سایت پیشرو نیرو مراجعه کنید. از این که تا پایان با ما بودید سپاس گذاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب