امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف سیستم اعلام حریق آدرس پذیر چیست؟

دانلود پی دی اف - 807.96 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
سیستم اعلام حریق آدرس پذیر چیست؟
چکیده این مقاله: از سیستم اعلام حریق آدرس پذیر چه میدانید؟ وقتی صحبت از سیستم اعلام حریق به میان می آید، اولین چیزی که در ذهن شما شکل میگیرد چیست؟ اینها مواردی هستند که در این مطلب به آن ها می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 139 بازدید

امروزه با پیشرفت های موجود در حوزه تکنولوژی دامنه متنوعی از انواع سیستم های اعلام حریق به بازار عرضه شده است. سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به عنوان یک سیستم هوشمند اغلب در ساختمان های چند طبقه، مراکز خرید و برج ها نصب و راه اندازی می شود. اگر می خواهید در مورد این نوع سیستم هوشمند اعلام حریق اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می کنیم که با ادامه مقاله همراه باشید.

 

معرفی سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر دارای سرعت بالاتری در تشخیص حریق و شناسایی محل حریق نسبت به سیستم اعلام حریق متعارف است. همچنین این نوع سیستم دارای قابلیت های بیشتر و مشخصات فنی بالاتری نسبت به سیستم متعارف می باشد. سیستم اعلام حریق آدرس پذیر از سنسورهایی تشکیل شده که همه آنها به یک کنترل پنل مرکزی متصل هستند. البته در این نوع سیستم هر دستگاهی دارای آدرس و موقعیت مکانی مختص به خود است و همین ویژگی باعث شده سنسورهای فعال شده به سرعت شناسایی شوند. در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر تمامی تجهیزات به کار رفته در آن از آدرسی اختصاصی بهره مند هستند و قابلیت تشخیص تمامی اجزا میدانی را دارند.

 

معرفی سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

 

مزایای سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

امروزه برندهای مختلف انواع سیستم اعلام حریق را به بازار عرضه نموده اند که هر کدام می توانند از روش های آدرس دهی متفاوتی استفاده کنند. البته برخی از سیستم های اعلام حریق کاملاً نرم افزاری هستند، همچنین برخی به صورت دستی و برخی دیگر به وسیله کنترل پنل مرکزی آدرس دهی را انجام می دهند.

  1. از جمله مزایای این نوع سیستم می توانیم به تشخیص سریع آتش سوزی، کاهش احتمال هشدارهای اشتباه و مدیریت بهتر هشدارها اشاره کنیم.
  2. هزینه سیم کشی کمتر و قابلیت نظارت بر سیستم و بررسی نمودن سلامت دتکتورها امکان پذیر است.
  3. یکی از مزایای مهم استفاده از سیستم اعلام حریق آدرس پذیر این است که روش نصب در این نوع سیستم به گونه ای است که با وجود هر گونه خرابی در مدار و ایجاد آسیب در سیستم، احتمال قطع ارتباط دستگاه با مرکز بسیار کم است.
  4. در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر همه دستگاه ها به یک حلقه وصل شده اند و از هر دو طرف به پنل متصل می باشند؛ بنابراین اگر اتصال از یک طرف قطع شود از طرف دیگر همچنان به پنل متصل است.
  5. سیستم آدرس پذیر دارای واکنشی بسیار سریع و درصد خطای بسیار پایین است.
  6. این سیستم از طریق صفحه کلید به راحتی قابل تنظیم است و کاربر می تواند آن را به رایانه متصل و از طریق نرم افزار کنترل کند.

 

مزایای سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

 

نحوه عملکرد سیستم آدرس پذیر

در این نوع سیستم هر نقطه و مدار هشدار دهنده دارای سیم کشی مخصوص است و با توجه به اینکه در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر چه تعداد دستگاه نصب می شود، قطعاً هزینه سیم کشی متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که این سیستم به یک حلقه متصل است که اساساً یک مدار است و سیستم را به دستگاه هایی همچون کلیدهای فعال، سیستم های آب پاش و دتکتورها متصل نموده است. سیستم اعلام حریق آدرس پذیر طوری طراحی شده است که بتواند همه دستگاه ها را به صورت تک به تک مورد نظارت قرار دهد تا خطاهای هر قسمت شناسایی شود و این نحوه عملکرد مطمئناً مراقبت از سیستم را راحت تر نموده است.

به طور مثال اگر یکی از دتکتورها دچار مشکل شود در کنترل پنل مرکزی یک اعلان دریافت می شود. به عبارت دیگر، با ایجاد هر نوع مشکل، کشف مشکل به سرعت صورت می گیرد و همچنین به سرعت برطرف می شود.

 

جمع بندی

اینکه از کدام سیستم اعلام حریق استفاده کنید بستگی به مکان مورد نظرتان دارد. سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر برای اماکن تجاری بزرگ مناسب هستند و استفاده از آنها برای ساختمان های کوچک ضرورتی ندارد. سیستم آدرس پذیر از قیمت بیشتری نسبت به سیستم متعارف برخوردار است و این موضوع بخاطر وجود امکانات و تجهیزات بیشتر در سیستم هوشمند آدرس پذیر می باشد. قبل از اینکه اقدام به نصب هر نوع سیستم اعلام حریق کنید بهتر است با یک متخصص اطفای حریق مشورت کنید تا بتوانید بهترین سیستم را متناسب با مکان مورد نظر خریداری کنید. به وسیله سیستم اعلام حریق آدرس پذیر می توانید خسارات ناشی از حریق را چه در ساختمان های مسکونی و چه در اماکن صنعتی به حداقل برسانید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب