امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علامت n در دوربین مداربسته چیست؟

دانلود پی دی اف - 885.55 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علامت n در دوربین مداربسته چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
علامت n در دوربین مداربسته چیست؟
چکیده این مقاله: علامت n در دوربین مداربسته نشان‌دهنده تنظیمات نادرست دوربین، اتصال در برد یا وجود نوسانات برق است حال با ما همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 142 بازدید

در دنیای امروز جرائم رو به افزایش است و همین موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم می شود. استفاده از سیستم های امنیتی یک راه حل مناسب در جهت مقابله با این موضوع محسوب می شود. در حال حاضر، دوبین های مداربسته به عنوان تجهیزات نظارتی بسیار کاربردی و مؤثر هستند و همواره در مجتمع های تجاری، مسکونی، کارخانجات و تأسیسات مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین های مداربسته به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم های امنیتی دارای کارایی خاص هستند بنابراین کاربران باید از مهارت لازم در جهت کار کردن با این دستگاه ها برخوردار باشند تا بتوانند در صورت ایجاد مشکل، آن را برطرف نمایند. بسیاری از کاربران با این سؤال مواجه هستند که علامت n در دوربین مداربسته نشانه چیست و اینکه در هنگام برخورد با این علامت باید چگونه عمل کرد؟ با این مطلب همراه باشید در ادامه پیرامون این موضوع توضیحات لازم ارائه می گردد.

دوربین های مداربسته به هر دلیلی که خاموش شوند. حرف n گوشه صفحه نشان داده می شود. گاهی کاربران یا اپراتور دوربین مداربسته با علامت هایی روی صفحه مواجه می شوند که هر کدام دارای معنی خاصی هستند و شرایط و حالت خاصی را در دوربین مداربسته به تصویر می کشند؛ بنابراین بهتر است مفهوم علامت ها را بدانید تا بتوانید در راستای حل مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

 

علت خاموش شدن دوربین مداربسته

گاهی نوسانات برق یا تغییر ولتاژ ورودی برق و همچنین نقص سخت افزاری دستگاه باعث خاموش شدن دوربین مداربسته می شود که پس از روشن نمودن مجدد دوربین مداربسته، کاربر با علامت n مواجه می شود. علامت n از استاندارد national television standards committee که اختصاراً به آن NTSC گفته می شود، گرفته شده است.

این استاندارد به وسیله کمیته توسعه تلویزیون ملی ایالات متحده در سال ۱۹۵۲ ایجاد شده است. همچنین این نام برای گروهی به کار می رود که ابتدا سیستم تلویزیون سیاه و سفید و سپس تلویزیون رنگی را توسعه دادند. با توجه به استاندارد NTSC یک تصویر از ۵۲۵ خط تشکیل شده و همچنین تصویر با نرخ ۹۷/۲۹ فریم در ثانیه به نمایش در می آید.

 

علت خاموش شدن دوربین مداربسته

 

 

علت ظاهر شدن علامت n در دوربین مداربسته

اگر دوربین به خاطر نقص سخت افزاری یا مشکل در هارد و یا قطع و اتصال برق خاموش شود و سپس بعد از روشن شدن مجدد، علامت n نشان داده شود، پیشنهاد میکنیم ۳ عامل را بررسی کنید قبل از اینکه اقدام به تعمیر دوربین مداربسته نمایید.

  1.  احتمالاً تنظیمات دوربین مداربسته بهم ریخته یا نوع و فریم تصویر تغییر کرده است.
  2. نقص در برد دستگاه اتصال داده
  3. نوسانات برق که باعث تغییر وضعیت دوربین شده یا حتی باعث سوختن آن شده است.

 

به هم ریختن تنظیمات دوربین

با بهم ریختن تنظیمات دوربین نوع ورودی دوربین نیز تغییر می کند و در اثر این بهم ریختگی دوربین به حالت NTSC برمی گردد. علامت n به شما می گوید که حالت دوربین تغیر کرده است همچنین تغییر فریم دوربین نیز می تواند باعث ظاهر شدن علامت n بر روی صفحه دوربین مداربسته شود. به طور مثال دوربین مداربسته فقط تا ۲۵ فریم را پشتیبانی می کند ولی در اثر عواملی تغییر پیدا کرده و بر حالت ۳۰ فریم قرار گرفته است. برای رفع این مشکل ابتدا دوربین مداربسته را به دستگاه دیگری متصل نمایید و سپس به قسمت تنظیمات بروید. در بخش تنظیمات نوع ورودی و فریم را به حالت قبل بازگردانید.

در ادامه دوربین را به دستگاه خود متصل کنید تا مشکل نمایش علامت n برطرف شود. توجه داشته باشید که در برخی مواقع علاوه بر علامت n، علامت های دیگری همچون علامت p و علامت سؤال (؟) بر روی صفحه دوربین مداربسته نمایش داده می شود که در ادامه مطلب در مورد این موضوع نیز به اختصار توضیحاتی ارائه می گردد.

 

به هم ریختن تنظیمات دوربین

 

علامت p در دوربین مداربسته

علامت p به استاندارد PAL اشاره دارد و اینکه از phase alternate line گرفته شده است. بسیاری از دوربین های مداربسته از این نوع استاندارد استفاده می کنند. لازم به ذکر است که یک تصویر طبق استاندارد PAL از ۶۲۵ خط تشکیل شده است.

 

دستگاه p است یا n؟

بسیاری از کاربران با این سوال مواجه هستند که از کجا بفهمیم دستگاه p است یا n. شما می توانید مشخصات فنی دستگاه را مطالعه کنید چون در قسمت مشخصات فنی، اطلاعات مربوطه درج شده است. همچنین می توانید منوی دستگاه را بررسی کنید و یا اینکه اقدام به بررسی تصاویر نمایید. همچنین در کادر نمایش می توانید نوع دوربین، کیفیت و رزولوشن را مشاهده کنید.

 

دستگاه p است یا n؟

 

علامت سوال (؟) در دوربین مداربسته

در برخی مواقع کاربر یا اپراتور دوربین مداربسته با علامت سؤال قرمز رنگی وسط صفحه روبه رو می شود در حالی که دوربین روشن است و کار می کند. برای برطرف نمودن این مشکل باید به بخش ویدیو بروید سپس در بخش PTZ config مواردی را بررسی کنید.

دقت داشته باشید که control روی حالت Coaxial و protocol روی حالت HD_AHD باشد. همچنین در ادامه باید ورودی دوربین را روی حالت PAL قرار دهید. این احتمال وجود دارد که دوربین روی وضعیت NTSC رفته باشد، تغییرات را APPLY کنید و دوربین را RESET نمایید، مشکل برطرف می شود به طوری که علامت سؤال بر روی صفحه دوربین مداربسته حذف می شود.

 

جمع بندی

در این مطلب ما به علت نمایش علامت n بر روی صفحه دوربین مداربسته اشاره کردیم و اینکه در صورت مواجه شدن با این علامت چگونه عمل کنید. در صورت کار با دوربین های مداربسته لازم است که از مهارت و تخصص لازم برخوردار باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید اقدام نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب