امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف مهم ترین معایب دوربین مداربسته بیسیم

دانلود پی دی اف - 1.03 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مهم ترین معایب دوربین مداربسته بیسیم

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
مهم ترین معایب دوربین مداربسته بیسیم
چکیده این مقاله: دوربین های مداربسته بیسیم در کنار مزایایی که دارند معایبی نیز دارند. ما در این مطلب برای شما معایب دوربین مداربسته بیسیم را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 171 بازدید

دوربین های مداربسته بیسیم در کنار مزیت هایی که دارند، عیب هایی را نیز در برمی گیرند و  ما می خواهیم در این مقاله به بررسی کردن مهم ترین عیب های دوربین مداربسته بیسیم بپردازیم. در واقع دوربین مداربسته بی سیم یا وایرلس گروهی از دوربین های مداربسته هستند، که انتقال تصاویر آنها از طریق امواج (رادیویی، wifi و …) صورت می پذیرد. از نام این دوربین ها مشخص است، که انتقال تصویر در آن ها بدون حضور کابل و سیم انجام می شود. لازم است بدانید، که دوربین های مداربسته بی سیم به طور کلی به دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ و بی سیم دیجیتال تقسیم بندی می شوند و هر کدام از تکنولوژی کاملا متفاوتی برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. در ادامه با ما همراه باشید، تا به بحث اصلی مقاله بپردازیم.

 

مهم ترین معایب دوربین مداربسته بی سیم کدام ها هستند؟

  1. هزینه بالای دوربین مداربسته بیسیم
  2. پهنای باند محدود دوربین مداربسته بیسیم
  3. سرعت کمتر دستگاه
  4. امکان کاهش قدرت سیگنال
  5. نزدیکی به دستگاه های وایرلس دیگر و امکان بروز اختلال
  6. از کار افتادن دوربین مداربسته بیسیم

 

مهم ترین معایب دوربین مداربسته بی سیم کدام ها هستند

 

هزینه بالای دوربین مداربسته بیسیم

هزینه نصب دوربین مداربسته بی سیم، کمتر از دوربین های دیگر می باشد. این در حالی است که دوربین مداربسته بیسیم با کیفیت، می تواند هزینه های بالایی را در بر بگیرد. برای نمونه: برای ذخیره تصاویر این دوربین ‌ها در حافظه ابری، باید اشتراک سرور بخرید، یا از کارت حافظه با حجم بالا استفاده کنید. هزینه تعویض مکرر باتری دوربین‌ های بدون سیم را هم در نظر بگیرید.

 

پهنای باند محدود دوربین مداربسته بیسیم

از دیگر معایب مهم دوربین های مداربسته بیسیم، پهنای باند محدود امواج خروجی از آن است. در صورتی که اینترنت شما پرسرعت هم باشد در ساعات پیک مصرف اینترنت، پهنای باند کاهش پیدا می کند. با توجه به چنین شرایطی، انتقال تصویر دوربین مداربسته بیسیم دچار اختلال یا افت کیفیت خواهد شد. البته ناگفته نماند، که دوربین مداربسته بدون نیاز به اینترنت هم می‌ تواند باشد. اما در چنین حالتی فقط می‌ تواند در فواصل نزدیک، اطلاعات را ارسال و دریافت کند.

 

پهنای باند محدود دوربین مداربسته بیسیم

 

سرعت کمتر دستگاه

در این دستگاه سرعت انتقال اطلاعات، به نسبت دوربین های مداربسته سیمی کمتر است. دلایل این امر پهنای باند محدود، اختلال در شبکه اینترنت و… است.

 

امکان کاهش قدرت سیگنال

وابستگی کیفیت تصاویر به اینترنت، یکی دیگر از مهم ترین معایب دوربین مداربسته بیسیم می باشد. در اصل قدرت سیگنال اینترنت به دلایل زیر است که کاهش می یابد.

  • سیگنال خروجی دوربین مداربسته بیسیم در فواصل دور و در صورت وجود مانع ضعیف خواهد شد. همچنین در آب و هوای بد، سیگنال دوربین مداربسته بیسیم نصب شده در محیط بیرونی، کاهش می ‌یابد.
  • در مناطق متراکم از ساختمان، قدرت امواج اینترنت کاهش می یابد. چون که مواد ساختمانی متراکم مثل بلوک‌ های بتنی و فلزات، امواج را مختل خواهند کرد. این در صورتی است که دیوارهای خشک یا چوبی، مشکلی ایجاد نمی ‌کنند.
  • اگر اینترنت شما پهنای باند و سرعت کافی را نداشته باشد، یا از مودم و روتر دور باشد، تصاویر کیفیت مطلوبی نخواهند داشت و یا دچار اختلال در مشاهده تصاویر خواهید شد. دقت کنید که دوربین مداربسته بیسیم، باید نزدیک به مودم با اینترنت پرسرعت باشد. به علاوه گیرنده تصاویر هم باید اینترنت خوبی داشته باشد، تا تصاویر را به موقع و به خوبی دریافت کند.

 

نزدیکی به دستگاه های وایرلس دیگر و امکان بروز اختلال

این مورد نیز یکی دیگر از معایب دوربین مداربسته بیسیم می باشد. شایان ذکر است که امواج دستگاه‌ های هوشمند و رادیویی باعث اختلال در امواج این دوربین ‌ها می ‌شوند. در مجموع امواج دستگاه‌ های رادیویی خودتان یا همسایگان مانند: مایکروویو، تلفن بیسیم، کنسول های بازی و… ، ممکن است موجب ایجاد تداخل سیگنال دوربین مداربسته بیسیم شود.

 

نزدیکی به دستگاه های وایرلس دیگر و امکان بروز اختلال

 

از کار افتادن دوربین مداربسته بیسیم

از جمله معایب دوربین مداربسته بیسیم، امکان هک اطلاعات یا از کار انداختن دوربین است. به همین دلیل در مکان ‌های فوق امنیتی، استفاده از دوربین مداربسته بیسیم ممنوع است. در دوربین های مداربسته بیسیم این امکان وجود دارد، که دستگاه به وسیله یک نویز از کار بیفتد. جای دارد ذکر کنیم که تلفن‌ های هوشمند، رایانه، وسایل هوشمند از جمله دوربین مداربسته بیسیم و… توسط هکرهای حرفه ‌ای قابل دسترسی هستند. اما می‌ توان امنیت وسایل مرتبط با شبکه بیسیم را از طریق رعایت نکات امنیتی و نصب اصولی و حرفه‌ای، تا حد امکان بالا برد. شما می توانید با رعایت موارد زیر، امنیت دوربین مداربسته بی سیم خود را بالا ببرید.

  • از برندهای معتبر دستگاه را خریداری کنید، چون که برندهای معتبر، از پروتکل‌ها و استانداردهای امنیتی روز دنیا استفاده می ‌کنند.
  • دوربین مداربسته بیسیم ایمن، باید دارای سیستم رمزنگاری اطلاعات و فایر وال داخلی باشد. به علاوه شبکه اینترنت متصل به دوربین نیز باید از پروتکل‌ های امنیتی بیسیم مانند پروتکل WPA2 پشتیبانی کند.
  • برای نصب دوربین باید از نصاب حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید، تا نصب دستگاه کاملا حرفه ای و اصولی صورت بگیرد.
  • از رمز عبور قوی (بیش از ۸ کاراکتر انگلیسی با حروف بزرگ و کوچک و اعداد و نمادها) استفاده کنید.
  • به روز رسانی منظم دوربین مداربسته بیسیم را فراموش نکنید.

 

آخرین کلام

قطعا با خواندن دقیق مطالب فوق پی به معایب دوربین مداربسته بیسیم برده اید. از این رو شما باید سعی کنید، تا دستگاهی با کیفیت بالا و استاندارد را از برندهای معتبر خریداری کنید. فراموش نکنید، که اگر دوربین مداربسته بیسیم زیر ساخت و پروتکل ‌های لازم را نداشته باشد، کمتر قابل اعتماد خواهد بود. به امید پر سود بودن مقاله مهم ترین معایب دوربین مداربسته بی سیم.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب