امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راه های جلوگیری از نوسان برق در دوربین مداربسته

دانلود پی دی اف - 930.14 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راه های جلوگیری از نوسان برق در دوربین مداربسته

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
راه های جلوگیری از نوسان برق در دوربین مداربسته
چکیده این مقاله: لازم است بدانید که نوسان برق در دوربین مداربسته، روی عملکرد سیستم نظارتی تاثیر می گذارد. لذا بهتر است، تا در این مقاله شما را با راه های جلوگیری از نوسان برق در دوربین مداربسته آشنا سازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 142 بازدید

نوسان برق در دوربین های مداربسته یکی از مشکلاتی است، که بیشتر کاربران از این دستگاه حفاظتی دارند. با توجه به این که دوربین مداربسته جهت حفظ امنیت مالی و جانی در مکان های مختلف نصب می گردد، باید مشکلات آن از هر جهتی قابل کنترل باشند و تا حد زیادی از احتمال بروز مشکلات جلوگیری به عمل آید. در واقع نوسان برق در این دستگاه، ممکن است در اثر عوامل طبیعی مانند رعد و برق و یا عوامل الکتریکی مانند تغییر ولتاژ برق مصرفی باشد. لازم است بدانید که نوسان برق در دوربین مداربسته، روی عملکرد سیستم نظارتی تاثیر می گذارد. لذا بهتر است، تا در این مقاله شما را با راه های جلوگیری از نوسان برق در دوربین مداربسته آشنا سازیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

راه های جلوگیری از نوسان برق در دوربین مداربسته

  1. استفاده کردن از محافظ نوسان برق کابل تصویر کواکسیال
  2. دستگاه محافظ برق استابلایرز Stabilizer
  3. دستگاه محافظ برق یو پی اس UPS
  4. محافظ نوسان برق اتصال دیتا
  5. محافظ نوسان برق مخصوص دوربین مدار بسته تحت شبکه یا همان IP

 

راه های جلوگیری از نوسان برق در دوربین مداربسته

 

استفاده کردن از محافظ نوسان برق کابل تصویر کواکسیال

از جمله روش های تاثیر گذاری که به کمک آن می توان، از آسیب های احتمالی همچون نوسان برق جلوگیری به عمل آورد، استفاده از قطعه کوچکی به نام محافظ برق کابل تصویر RG59 یا  BNC می باشد. به کمک این دستگاه کوچک، می توان از ورود ولتاژهای بالا ممانعت کرد. بدین صورت که محافظ کابل برق را قبل از اتصال کابل تصویر به دستگاه ضبط کننده قرار می دهیم و از طریق کابل اتصال به زمین از ورود ولتاژهای بالا به سیستم جلوگیری می ‌کند‌. این محافظ های موثر در انواع تک پورت و چند پورت، توسط شرکت های مختلف تولید می شوند و شما به راحتی می توانید هر کدام را که خواستید، تهیه نمایید.

 

دستگاه محافظ برق استابلایرز Stabilizer

استابلایزر، یکی از دستگا هایی است که به عنوان محافظ برق دوربین مداربسته از آن استفاده می شود. کارکرد این دستگاه طوری است، که توانایی تشخیص و برطرف کردن هرگونه افت فشار را داشته و کاربران به کمک آن می توانند، از ثابت بودن ولتاژ جریان برق اطمینان داشته باشند. در اصل هنگام مشاهده نوسان ولتاژ، این استابلایزر است که مانع از جریان برق می شوند و به کمک باتری داخلی که در آنها تعبیه شده است، دوربین مدار بسته به فعالیت خود ادامه می ‌دهد و دستگاه را از بروز آسیب ها در امان نگه می دارد.

 

دستگاه محافظ برق استابلایرز Stabilizer

 

دستگاه محافظ برق یو پی اس UPS

یکی دیگر از دستگاه های رایجی که برای محافظت از دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه محافظ برق یو پی اس می باشد. این دستگاه به خازن شباهت دارد و کارکرد آن به صورت ذخیره انرژی برق در خودش می باشد. هنگام روبه رو شدن با نوسانات، این انرژی ذخیره شده در اختیار دوربین قرار می گیرد و این موضوع سبب می شود، تا دوربین ها متوجه هیچ گونه نوسان برقی نشوند و از مشکلات احتمالی در امان بمانند.

 

محافظ نوسان برق اتصال دیتا

در صورتی که از دوربین های مدار بسته PTZ استفاده می ‌کنید، لازم است بدانید که به طور معمول این دوربین ها توسط پورت RS485 برای دستورات کنترلی به دستگاه DVR متصل شده اند، که برای آن ها باید از محافظ دیتا نوسانات برقی که مخصوص این نوع پورت است استفاده کنید.

 

محافظ نوسان برق اتصال دیتا

 

محافظ نوسان برق مخصوص دوربین مدار بسته تحت شبکه یا همان IP

اگر دوربین مداربسته شما از نوع IP یا همان تحت شبکه می باشد، بهتر است که از محافظ نوسان برقی که مخصوص این نوع دوربین ها می باشد، استفاده کنید.

 

راهکارهای محافظت کردن از دوربین مداربسته در برابر رعد و برق به ترتیب زیر می باشد.

بدون شک رعد و برق می تواند باعث از کار افتادن دوربین ها و بالا بردن ولتاژ آن ها گردد. در نتیجه این امر ممکن است که به دستگاه دی وی آر آسیب برساند. از این رو لازم است که روش های محافظت کردن از دستگاه در برابر رعد و برق را فرا بگیرید.

 

نصب نکردن دستگاه بر روی سطوح فلزی

از دیگر راه های جلوگیری از نوسان برق در دوربین مداربسته این است، که دستگاه بر روی سطوح فلزی نصب نشود. چرا که فلز رسانای برق است و می تواند آن را منتقل کند. در نتیجه هنگام برخورد صاعقه با فلز، جریان برق از طریق آن به دوربین مداربسته منتقل می شود. بهترین کار این است که بین دوربین مداربسته و سطوح فلزی عایقی ایجاد کنید، تا با هم در تماس نباشند.

 

نصب نکردن دستگاه بر روی سطوح فلزی

 

استفاده کردن از محافظ ها در برابر نوسانات ولتاژ

محافظ ها قطعه هایی هستند، که بر روی دستگاه های ضبط کننده نصب می شوند و اگر ولتاژی با انرژی بیش از ۱۲۰ ولت را دریافت کنند، قبل از وارد شدن این ولتاژ به سیستم آن را از دستگاه دور کرده و به سمت ارت هدایت می کنند. خرید این محافظ ها بسیار راحت و قابل دسترس می باشد و از قیمت های مناسبی نیز برخوردار می باشند.

 

استفاده از منبع تغذیه

زمانی که رعد و برق به ساختمان ها برخورد می کند، به احتمال زیاد نوسان برق ایجاد خواهد شد و در نتیجه این نوسان می تواند باعث آسیب رساندن به دستگاه های ضبط کننده DVR و NVR می شود. بدین صورت بهتر است، از یک منبع تغذیه بی وقفه برای این دستگاه ها استفاده کنید، تا نیازی به سیستم برق رسانی ساختمان نداشته باشند.

 

استفاده از منبع تغذیه

 

اطمینان داشتن از نصب صحیح دوربین مدار بسته و اتصال آن به زمین

زمانی که دوربین مدار بسته مورد اصابت رعد و برق قرار می گیرد، باید این انرژی در جایی تخلیه شود تا آسیب کمتری به دوربین ها وارد شود. بدین منظور هنگام نصب دوربین ها باید به طور حتم از اتصال آنها به زمین اطمینان پیدا کنید، تا انرژی که توسط رعد و برق ایجاد می شود، از این طریق تخلیه گردد.

 

آخرین سخن

راه های جلوگیری از نوسان برق دوربین مداربسته در مطالب فوق ذکر گردید و اطلاعات مربوط به این زمینه درج شد. در نهایت برای ایمنی بیشتر و بهتر لازم است، که حتما استانداردهای لازم رعایت شود، تا علاوه بر ایمن بودن دستگاه، طول عمر آن ها نیز افزایش یافته و دیرتر دچار خرابی شوند و یا نیاز به تعمیر پیدا کنند.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب