امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف دوربین مدار بسته ضد نور چیست

دانلود پی دی اف - 990.13 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دوربین مدار بسته ضد نور چیست و نحوه عملکرد آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
دوربین مدار بسته ضد نور چیست و نحوه عملکرد آن
چکیده این مقاله: دوربین مداربسته ضد نور چیست؟ ضد نور بودن یعنی چه و کاربرد آن چیست. در ادامه به شرح جزئیات انواع این دوربین ها و نوع عملکرد آنها می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 151 بازدید

با وجود تجهیزانی همچون دوربین های مدار بسته نحوه نظارت بر اماکن، بانک ها، مجتمع های تجاری و فروشگاه ها تغییر کرده است به طوری که هر نوع اتفاق و رویدادی با کوچکترین جزئیات از دید دوربین های مدار بسته پنهان نمی ماند. همچنین به کمک دوربین مدار بسته می توان فیلم های ضبط شده توسط این سیستم را ضبط و نگهداری نمود.کمپانی های تولیدکننده این نوع تجهیزات اقدام به طراحی و تولید مدل های مختلف دوربین مدار بسته نموده اند.

در حال حاضر استفاده از دوربین های مدار بسته ضد نور متداول شده است چون این مدل از دوربین های مداربسته از عملکرد بالایی برخوردار هستند.

 

دلیل محبوبیت دوربین مدار بسته ضد نور

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران در هنگام کار با دوربین های مدار بسته با آن روبه رو هستند عدم توزیع مناسب نور می باشد. عدم توزیع مناسب نور مانع از دید و وضوح بهتر فیلم می شود. اگر فیلم در محیطی ضبط شود که نور زیادی وجود دارد قطعا فیلم از کیفیت خوبی برخوردار نخواهد بود. برای برطرف نمودن چنین مشکلی بهتر است در محیط بیرونی از دوربین مدار بسته ضد نور استفاده شود.

 

دلیل محبوبیت دوربین مدار بسته ضد نور

 

دوربین مدار بسته ضد نور چیست؟

دوربین مدار بسته ضد نور، کاملا ضد نور است و برای محیط های پر نور گزینه مناسبی محسوب می شود. مکانیزم تعبیه شده در این نوع دوربین امکان ضبط تصاویر و ارائه فیلم باکیفیت در محیط های پر نور را فراهم آورده است. دوربین های مدار بسته معمولی نمی توانند در محیط های بیرونی و پر نور یک فیلم باکیفیت ارائه دهند بنابراین استفاده از دوربین مدار بسته ضد نور یک ضرورت محسوب می شود.

دوربین مدار بسته ضد نور از امکانات پیشرفته ای برخوردار است که می تواند اختلاف نور محیط بیرون را کاهش دهد. وقتی از دوربین مدار بسته معمولی در محیط های پر نور استفاده می کنید متوجه خواهید شد که اشیاء و افرادی که در جلوی نور قرار گرفته اند به دلیل وجود نور زیاد کاملا تیره و تار به نظر می رسند. در دوربین مدار بسته ضد نور می توان سرعت ضبط فیلم را افزایش یا کاهش داد تا تصویر برداری انجام شود. همچنین پس از ضبط، تصاویر به صورت خودکار توسط پردازشگری که در این سیستم تعبیه شده است با یکدیگر ترکیب می شوند و تصاویری با کیفیت با نور متعادل در صفحه مانیتور به نمایش در می آید.

 

دوربین مدار بسته ضد نور چیست؟

 

قابلیت های دوربین مدار بسته

تکنولوژی موجود در دوربین مدار بسته ضد نور با تلطیف اختلاف نور در دو محیط داخل و بیرون و توزیع مناسب نور در محیط موجب یکنواختی تصویر در محیط و در نتیجه  موفق به ذخیره کردن تصاویر و فیلم با کیفیت مناسب می شود.

 

تکنولوژی های مهم در دوربین مداربسته ضد نور

از جمله تکنولوژهای به کار رفته در دوربین مدار بسته ضد نور می توانیم به WDR, BLC, DWDR و HLC اشاره کنیم.

 

WDR

در دوربین مدار بسته ضد نور با استفاده از این تکنولوژی اختلاف سطح نور در محیط های پر نور و کم نور به مراتب کاهش می یابد. عملکرد این تکنولوژی به گونه ای است که مشکل نور را تا حد قابل قبولی برطرف می کند.

 

DWDR

دوربین های مدار بسته ضد نور که به چنین تکنولوژی مجهز هستند از قیمت مناسب تری نسبت به سایر دوربین های مدار بسته برخوردار می باشند.

 

DWDR

 

BLS

یکی دیگر از تکنولوژی های موجود در دوربین مدار بسته ضد نور مربوط به تکنولوژی “بی ال سی” است. استفاده از این تکنولوژی جهت بهبود نور و برطرف نمودن اختلاف نور در محیط بیرونی صورت گرفته است. البته این تکنولوژی معمولا برای بهبود نور پس زمینه در محیط بیرونی کاربرد دارد. به وسیله این تکنولوژی نور پس زمینه و پیش زمینه به طور کامل بهینه سازی می شود و در نتیجه تصاویر و فیلم دوربین مدار بسته ضد نور با کیفیت بهتری ثبت خواهد شد.

 

HLC

یکی دیگر از تکنولوژی هایی که در دوربین مدار بسته ضد نور تعبیه شده است تکنولوژی “اچ ال سی” است. عملکرد این تکنولوژی به این صورت است که نور پس زمینه را نسبت به سایر بخش ها کمرنگ تر می کند. به وسیله این تکنولوژی، دوربین مدار بسته نقاط بسیار روشن را با وضوح بهتری نشان خواهد داد. از جمله کاربردهای این تکنولوژی می توان به استفاده از آن در شب اشاره  کرد.

به طور مثال خواندن پلاک خودرو در نور شب و زمانی که در مجاورت نورهای زیادی قرار دارد، تقریبا غیرممکن است. استفاده از این تکنولوژی تحقق این موضوع را امکان پذیر نموده است. به عبارت دیگر، با استفاده از این تکنولوژی در دوربین مدار بسته، می توانید در شب به راحتی پلاک خودرو را بخوانید.

 

جمع بندی

دوربین های مدار بسته معمولی برای ضبط تصاویر در محیط های پر نور مناسب نیستند چون در این محیط ها قادر به ارائه تصاویر باکیفیت نیستند. تکنولوژی های موجود در دوربین های مدار بسته ضد نور باعث بالا بردن کارایی این نوع دوربین ها و استفاده از آنها در اماکن عمومی، خیابان ها، پاساژها، مجتمع های مسکونی، کارخانجات و … شده است.

مکانیزم موجود در دوربین های مدار بسته ضد نور باعث جبران سازی اختلاف نور شده است به طوری که در شرایط نامناسب و نور زیاد نیز، دوربین مدار بسته می تواند تصویر و فیلم باکیفیتی ارائه دهد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب