امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام

دانلود پی دی اف - 1.05 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام
چکیده این مقاله: در این مطلب از پیشرو نیرو مگ در خصوص تفاوت دوربین های مداربسته دام و اسپید دام، مزایا و معایب و ویژگی های هر کدام توضیحات لازم بیان می گردد.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 109 بازدید

در حال حاضر، دوربین های مداربسته در همه جا حضور چشمگیری دارند و از جمله تجهیزات امنیتی پرطرفداری تلقی می شوند. واقعیت را بخواهید، باید گفت که دوربین های مداربسته نیازهای انسانی از جمله نیاز به امنیت و آرامش را برآورده می کنند و هر روزه انواع جدیدی از آن ها با توجه به نیازها و کاربری های جدید ساخته می شوند. دوربین های مداربسته دام و اسپیددام، از انواع دوربین هایی هستند که در سال های اخیر طراحی و تولید شده اند و هر دو برای ایجاد پوشش امنیتی در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه مقاله می خواهیم تا به تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام بپردازیم، پس از همراه بودن با ما کوتاهی نکنید.

 

دوربین مداربسته اسپید دام چیست؟

این دوربین، یکی از انواع دوربین های مداربسته دام می باشد که از قابلیت های بیشتری همچون: دید در شب، تعقیب سوژه، پشتیبانی از حافظه های میکرو اس دی، حرکت در دو محور عمودی و افقی و … برخوردار می باشد. دوربین اسپیددام دارای شکل گنبدی است که بر روی یک پایه و با توجه به شرایط قابل نصب کردن می باشد. از این نوع دوربین ها، بیشتر در محیط های وسیع استفاده می شود. در ساخت آن ها نیز سیستم IP66 به کار رفته است. در کل دوربین اسپید دام در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد، مانند برف و باران مقاومت زیادی دارد.

 

دوربین مداربسته اسپید دام چه مزایایی دارند؟

  • از قابلیت کنترل مستقیم برخوردارند.
  • دارای قابلیت زوم و تنظیم کردن زوم می باشند.
  • امکان زاویه دید در این دوربین ها متغیر است و این ویژگی با استفاده از قابلیت زوم مکانیکی ممکن شده است.
  • در این دوربین ها از حافظه داخلی استفاده شده است و این موضوع باعث می شود که تصاویر گرفته شده در نقاط مختلف دوربین ذخیره شوند.
  • از دیگر مزیت های دوربین مداربسته اسپید دام، حرکت دورانی با سرعت بالا می باشد.
  • دوربین مداربسته اسپید دام چه معایبی دارند؟
  • با توجه به پیشرفته بودن اسپیددام، این نوع دوربین ها برای تنظیم و مانیتورینگ به یک اپراتور نیاز است.
  • دوربین مداربسته اسپید دام، توانایی پوشش دهی تمام نقاط در یک لحظه را ندارد و تنها یک جهت را در هر لحظه پوشش می دهد.

 

دوربین مداربسته اسپید دام چیست

 

دوربین مداربسته دام چیست؟

شکل گرد یا گنبدی، مشخصات ظاهری این نوع از محصول می باشد. در واقع نام این دوربین ها از شکل گنبدی آن ها گرفته شده است و Dome در زبان انگلیسی به معنای گنبد می باشد. این دوربین ها بیشتر قابلیت نصب کردن در سقف را دارند و یکی از محبوب ترین این دستگاه ها تلقی می شوند. دوربین های مدار بسته دام در انواع دوربین های آی پی و آنالوگ، با لنز های ثابت و متغیر ساخته می شوند. این دوربین ها اکثرا روی سقف ها نصب می شوند و در فضاهای داخلی کاربرد بیشتری دارند. از این دوربین ها، می توان در انواع فروشگاه های بزرگ، هتل ها، اداره ها، فرودگاه ها و … استفاده کرد. از جمله شرکت های تولید کننده دوربین های مداربسته دام، می توان به شرکت های داهوا و هایک ویژن اشاره کرد.

 

دوربین های مداربسته دام چه مزایایی دارند؟

  • زیبایی و ماندگاری این دوربین ها، بیشتر از دوربین های اسپید دام است.
  • این مدل از دوربین ها، زاویه بازی دارند و فضای گسترده تری را پوشش می دهند؛ بنابراین می توان با تعداد دوربین های کمتری بر یک فضای وسیع نظارت کرد. در کل بعضی از این دوربین ها قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارند و می توانند همه زاویه ها را پوشش بدهند.
  • در مجموع بیشتر دوربین های مداربسته دام، درون محفظه ای شیشه ای قرار گرفته اند و شکل گرد آن ها، باعث می شود که تشخیص دادن آن ها دشوار باشد.
  • این نوع از دوربین ها، امکان جذب گرد و خاک کمتری را دارند، چون به صورت برعکس در سقف نصب می شوند.
  • ارتفاع زیاد دوربین ها در هنگام نصب، سبب می شود که این دستگاه کمتر در معرض دید قرار بگیرد.

 

دوربین های مداربسته دام چه مزایایی دارند

 

دوربین های مداربسته دام چه معایبی دارند؟

  • در کنار این که جلوی دید نبودن این دوربین ها یک مزیت است، گاهی وقت ها می تواند یک عیب هم به حساب بیاید. چون که دوربین مداربسته دام، نقش بازدارنده کمتری در پیشگیری از وقوع جرم را ایفا می کند.
  • این دوربین ها فاصله کمتری را پوشش می دهند، زیرا در آن ها از لنزهای کوچکتری استفاده می کنند.
  • نصب این دوربین ها نسبت به دوربین های مدار بسته بولت سخت تر می باشد و به دقت بیشتری نیاز دارد.
  • در شرایطی که نصب ناقص و بدون استحکام کافی صورت بگیرد، ممکن است این دوربین ها خیلی راحت بر روی زمین بیفتند.

 

دوربین های مداربسته دام چه معایبی دارند

 

تفاوت دوربین مداربسته اسپید دام و دام به شرح زیر می باشد.

 

محل نصب دستگاه

تفاوت اول در میان این دو نوع از دوربین، محل نصب آن ها می باشد. در واقع  دوربین Dome بیشتر در گوشه اتاق و یا وسط سقف نصب می‌ شود، اما دوربین Dome speed در ارتفاع بلند نصب می ‌شود.

 

میدان دید

دوربین ‌های دام زاویه دید ثابت دارند و برای هر کدام از آنها زاویه دید  از ۷۰ تا ۱۰۰ درجه متفاوت است. در حالی که دوربین های مداربسته اسپیددام، با زاویه دید ۳۶۰ درجه افقی و ۹۰ -۱۸۰ درجه عمودی برای مشاهده مناطق وسیع ‌تری طراحی شده اند.

 

میدان دید دوربین مداربسته اسپید دام و دام

 

نوع سنسور

در دوربین های اسپید دام، تکنولوژی ساخت سنسور پیشرفته تر از دوربین دام می باشد.

 

نوع استفاده

از دیگر تفاوت های دوربین دام و اسپید دام، نوع استفاده کردن از آن ها می باشد. در اصل دوربین دام برای محیط داخلی همانند شرکت، بانک و خانه استفاده می‌ شوند. اما دوربین اسپید دام در محیط‌ های وسیع همانند سر چهارراه ها، کنترل ترافیک شهری و … استفاده می‌ شود.

 

قیمت دوربین ها

با وجود تکنولوژی ها و قابلیت های پیشرفته ای که در دوربین مداربسته اسپید دام وجود دارد، این دستگاه گران قیمت تر از دوربین مداربسته دام می باشد.

 

قیمت دوربین مداربسته اسپید دام و دام

 

نوع ولتاژ مصرفی

تفاوت در نوع ولتاژ مصرفی در میان دوربین های دام و اسپید دام وجود دارد. به طوری که بیشتر دوربین های مداربسته اسپیددام دارای ولتاژ ورودی ۲۴ ولت هستند و دیگر دوربین ‌ها از ۱۲ ولت استفاده می‌ کنند.

 

حدیث آخر از مقاله

چه خوب است که همراه با یکدیگر، با دوربین های مداربسته آشنا می شویم و پی به تفاوت هر کدام از آن ها می بریم. در مقاله فوق در خصوص تفاوت دوربین های مداربسته دام و اسپید دام، مزایا و معایب و ویژگی های هر کدام توضیحات لازم بیان گردید. امید است، که با خواندن این مقاله مختصر اما مفید، تفاوت های این دو دوربین با یکدیگر را درک کرده باشید و راهنمایی های لازم در این زمینه را به دست آورده باشید. از همراهی کردن شما عزیزان در مقاله تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام، ممنون و سپاسگزاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب