امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
تمامی متن مقاله تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.37 MB دانلود پی دی اف - 1.09 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال
چکیده این مقاله: اگر قصد خرید آیفون تصویری را دارید، احتمالا به خاطر امکانات متنوع، اندکی سردرگم خواهید شد. در ادامه به بررسی تفاوت آیفون تصویری دیجیتال و آنالوگ می‌پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 253 بازدید

ما انسان ها در عصری زندگی می کنیم که مدام با پیشرفت علم و تکنولوژی روبرو هستیم به طوری که روز به روز محصولات جدید وارد بازار تجهیزات الکترونیکی می شود محصولاتی که برای رفع نیاز انسان طراحی شده اند. وجود آیفون های تصویری باعث شده که آسایش و راحتی بیشتری به زندگی افراد ورود پیدا کند به این صورت که دیگر نیاز نیست افراد برای باز کردن در خانه با عجله باشند یا فاصله داخل منزل تا درب ورودی منزل را با عجله طی کنند. آیفون های تصویری همانطور که از نام آن ها پیداست قادر هستند تا تصویر فرد پشت در را با کیفیتی بسیار مطلوب توسط مانیتور داخل ساختمان نمایش دهند. امروزه برخی از برندها در تولید آیفون های تصویری مدرن گوشی را حذف نموده اند به طوری که کاربر فقط از مانیتور استفاده می کند.

 

آشنایی با دسته بندی آیفون های تصویری

آیفون های تصویری از لحاظ عملکرد به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم شده اند. هر یک از این دو سیستم، مشخصات خاص و منحصر به فردی دارند که در ادامه مقاله پیرامون آن توضیحاتی ارائه می گردد.

 

تفاوت آیفون های تصویری آنالوگ و دیجیتال

آیفون‌های دیجیتال، از تکنولوژی جدیدتری نسبت به آیفون‌های آنالوگ برخوردار هستند. معیارهایی که آیفون تصویری دیجیتال را از دیگر مدل ها متمایز می کند شامل وجود حافظه داخلی و حافظه خارجی، صفحه نمایشگر لمسی، امکان دایورت کردن تماس ها، امکان ایجاد ارتباط بین واحدها، سایز مانیتور و… می باشد. با ما همراه باشید در ادامه مقاله پیرامون زوایا و جوانب مختلف تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و آیفون تصویری دیجیتال به توضیحاتی خواهیم پرداخت.

 

تفاوت آیفون های تصویری آنالوگ و دیجیتال

 

عدم امکان برنامه ریزی در آیفون های آنالوگ

آیفون های تصویری آنالوگ در مجتمع هایی کاربرد دارند که تعداد واحد های آنها کم و محدود است این نوع آیفون ها از یک سیستم قدیمی برخوردار هستند. همچنین در این نوع سیستم برخلاف سیستم دیجیتال امکان برنامه ریزی و دادن اطلاعات به دستگاه وجود ندارد.

 

عملکرد ساده آیفون های آنالوگ

روش کار آیفون های آنالوگ بسیار ساده است به این صورت که بعد از به صدا درآمدن زنگ با فشار دادن دکمه، کاربر می تواند اقدام به باز کردن درب نماید.

 

عملکرد ساده آیفون های آنالوگ

 

تفاوت قیمت

آیفون های دیجیتال در مقایسه با آیفون های آنالوگ مدرن تر هستند. همچنین این نوع آیفون ها علاوه بر اینکه از نظر برنامه ریزی و امکانات در سطح بالاتری نسبت به آیفون های آنالوگ قرار دارند، از نظر ظاهر و زیبایی هم در سطح بالاتری قرار دارند و همین ویژگی ها باعث شده تا قیمت آیفون های دیجیتال نسبت به آیفون های آنالوگ بالاتر باشد.

 

پنل داخلی آیفون های دیجیتال

پنل داخلی آیفون های دیجیتال از کلید هایی مانند شماره تلفن برخوردار است که کاربر با فشردن شماره واحد دلخواه و فشار دادن علامت زنگ می تواند به راحتی زنگ واحد را به صدا درآورد. همچنین پنل آیفون دیجیتال مجهز به شماره گیر می باشد در صورتی که پنل آیفون آنالوگ فقط دارای چند عدد شاسی است.

 

پنل داخلی آیفون های دیجیتال

 

کاربرد آیفون های دیجیتال

آیفون های دیجیتال اغلب در ساختمان های که تعداد واحد آنها زیاد است، نصب می شود. دلیل محبوبیت این نوع آیفون ها این است که امکانات آیفون تصویری دیجیتال آنقدر زیاد است که می تواند به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیاز ساکنین باشد.

 

مانیتور آیفون های تصویری دیجیتال

یکی از مهمترین اجزای آیفون های تصویری، مانیتور است، سایز مانیتور یا صفحه نمایشگر متناسب با نوع برند و طراحی شرکت های مورد نظر متفاوت است. برخی از برند ها اعتقاد دارند که سایز مانیتور باید بزرگ باشد تا علاوه بر زیبایی، کار کردن نیز با آن آسان باشد. کوچکترین سایز مانیتور آیفون تصویری از ۲.۵ اینچ تا ۱۰ اینچ طراحی شده است.  در هنگام خرید آیفون تصویری به سایز مانیتور توجه کنید. البته در کنار سایز مانیتور باید به مواردی همچون کیفیت نمایش تصویر، تراکم پیکسلی و رزولوشن نیز توجه داشته باشید.

در برخی از برندها، مانیتور و کلیدهای تنظیمات آیفون های تصویری دیجیتال به صورت تاج لمسی و در برخی دیگر نیز به صورت دکمه فشاری طراحی شده اند. مدل های جدید و پیشرفته آیفون های تصویری باعث سهولت در استفاده از آنها شده است البته نمایشگر اغلب آیفون های تصویری به صورت لمسی می باشد.

 

مانیتور آیفون های تصویری دیجیتال

 

قابلیت ذخیره فیلم و تصویر در آیفون تصویری دیجیتال

یکی از ویژگی‌های مهم آیفون های تصویری دیجیتال، قابلیت ذخیره فیلم و تصویر است طوری که بعضی از این آیفون ها دارای حافظه داخلی هستند و می‌توانند تصاویر مورد نظر کاربر را ذخیره کنند برخی از آنها نیز علاوه بر دارا بودن حافظه داخلی به حافظه خارجی یا همان کارت حافظه نیز مجهز هستند به طوری که این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا بتواند فیلم های بالغ بر ۱۵ ثانیه را ضبط کنند.

 

دایورت کردن تماس در آیفون های دیجیتال

انتقال تماس یا دایورت کردن تماس یکی دیگر از ویژگی های  منحصر به فرد و خاص آیفون های تصویری دیجیتال محسوب می شود. به کمک این قابلیت می توانید واحد خود را به زنگ واحد دیگری انتقال دهید و این انتقال زمانی انجام می گیرد که شما در منزل حضور ندارید و تمایل دارید که زنگ واحد خود را به زنگ واحد دیگری انتقال دهید بنابراین زمانی که زنگ واحد شما زده می شود، زنگ واحد مورد نظر شما به صدا در خواهد آمد.

 

دایورت کردن تماس در آیفون های دیجیتال

 

حذف گوشی در مدل های پیشرفته آیفون های تصویری

امروزه اغلب از آیفون های بدون گوشی استفاده می شود آیفون هایی که در آن مانیتور ها جایگزین گوشی شده است. آیفون های تصویری بدون گوشی به عنوان آیفون های تبلتی شناخته شده اند. این نوع آیفون ها با هر نوع دکوراسیونی هماهنگی هستند، توصیه می کنیم در هنگام خرید آیفون تصویری حتماً از معتبر بودن برند اطمینان حاصل کنید.

 

جمع بندی

امروزه انواع آیفون های تصویری با کارایی متنوع وارد بازار شده اند، آیفون هایی که از برندهای متفاوت هستند و بر اساس پارامتر های خاص توسط شرکت های مختلف طراحی و ساخته شده اند بنابرین آیفون های تصویری بر اساس عملکرد و شکل ظاهری با هم متفاوت هستند. پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید هر مدل آیفون، کاربران دست به مقایسه بزنند تا انتخاب بهتری در مورد آیفون تصویری داشته باشند. البته عرضه آیفون های تصویری دیجیتال باعث شده که استفاده از آیفون های آنالوگ کم رنگ شود با این وجود آیفون ها ابزاری هستند که باید در ورودی مجتمع ها نصب شوند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب