امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تلفن کننده دزدگیر اماکن چیست و چگونه کار می‌کنند؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
تلفن کننده دزدگیر اماکن چیست و چگونه کار می‌کنند؟
چکیده این مقاله: تلفن کننده دزدگیر اماکن چیست و چگونه کار می‌کنند؟
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 116 بازدید

امروزه سارقان از روش های مختلفی برای سرقت اموال و سرقت از اماکن تجاری و منازل مسکونی استفاده می کنند. البته تولیدکننده های دزدگیر نیز دست به کار شده اند و انواع مختلفی از این دستگاه را طراحی و تولید و به بازار عرضه نموده اند. سیستم های اعلام سرقت و دزدگیرهای اماکن با تولید صدا به صورت آژیر، حضور فرد بیگانه و تعرض به مکان را به ما هشدار می دهند.

تلفن کننده دزدگیر با توجه به طراحی خاص و منحصربه فرد خود، وظایفی متعددی دارد. البته این دستگاه با توجه به تعداد شماره هایی که می تواند در حافظه اش ثبت نماید به تلفن کننده های ۴ حافظه ای، ۸ حافظه ای و ۱۶ حافظه ای دسته بندی شده اند. همچنین این دستگاه دارای مدل و برندهای مختلفی می باشد و از همین لحاظ دارای ورودی و خروجی مختلفی می باشند که از جمله آنها می توان به ورودی کی پد، ورودی سیم کارت، ورودی خط تلفن، ورودی باتری، خروجی تحریک مثبت، خروجی تحریک منفی و خروجی مسلح نمودن دستگاه اشاره کرد.

تلفن کننده دزدگیر اماکن چه وظایفی بر عهده دارد؟ این دستگاه یک سیستم دزدگیر است که از محل مورد نظر شما در هنگام سرقت محافظت می نماید به این صورت که شما را از وقوع سرقت آگاه می کند.

 

تلفن کننده دزدگیر اماکن چیست و چگونه کار می‌کنند

 

تلفن کننده دزدگیر چگونه شما را از سرقت آگاه می سازد؟

این سیستم دزدگیر بعد از نصب و راه اندازی در اماکن، در هنگام سرقت با به صدا در آوردن آژیر و اسپیکرها باعث ایجاد ترس و وحشت سارق و همچنین باعث اطلاع رسانی به افرادی که در نزدیکی آن مکان هستند می‌شود.

افراد با شنیدن صدای بلند آژیر از وقوع حادثه مطلع می شوند و به این صورت می توانند جلوی سرقت را بگیرند. به عبارت دیگر، تلفن کننده دزدگیر اماکن، در هنگام وقوع سرقت به افرادی که از قبل بر روی تنظیمات آن انتخاب شده‌اند، تماس می‌گیرد تا آنها را از وقوع سرقت آگاه نماید.

 

انواع تلفن کننده دزدگیر

با ما همراه باشید در ادامه مقاله به دو نوع از تلفن کننده های دزدگیر از جمله تلفن کننده سیم کارتی و تلفن کننده خط شهری اشاره و توضیحاتی در مورد هر کدام ارائه می گردد.

البته امروزه سیستم هایی با امکان اتصال تلفن کننده مجزا، سیستم های دارای کیپد جداگانه و سیستم های دارای کیپد بر روی خود دستگاه نیز عرضه شده اند. همچنین سیستم دزدگیر اماکن با توجه به نوع اتصال سنسورها به دو دسته سیستم های باسیم و بی سیم تقسیم بندی شده اند. سیستم های باسیم به سیستم هایی اطلاق می شوند که اتصال اجزای آنها به کنترل پنل به وسیله سیم است در حالی که در سیستم های بی سیم اتصال اجزا از طریق بی سیم یا وایرلس می باشد.

 

انواع تلفن کننده دزدگیر

 

تلفن کننده دزدگیر سیم کارتی

در هنگام سرقت، سنسورهای نصب شده تلفن کننده دزدگیر تحریک می شوند. در نتیجه تلفن کننده سیم کارتی از طریق سیم کارت و طبق شماره ای که در حافظه آن ذخیره شده است بعد از برقراری تماس با شخص مورد نظر، پیغامی را که از قبل در حافظه آن ذخیره شده را پخش می‌کند. یکی از ویژگی های بارز تلفن کننده دزدگیر سیم کارتی این است که حتی اگر سارقان قبل از زمان سرقت اقدام به قطع تلفن خط ثابت نمایند، تلفن کننده از طریق سیم کارت اقدام به شماره گیری ذخیره شده در حافظه خود می‌کند.

 

تلفن کننده دزدگیر سیم کارتی

 

نحوه استفاده از تلفن کننده دزدگیر سیم کارتی

برای استفاده از این دستگاه در ابتدا باید سیم کارت را فعال نمایید. اگر سیم کارت غیر فعال شود عملکرد دستگاه نیز مختل می شود. در نظر داشته باشید که سیم کارتی که قصد استفاده از آن در دستگاه دزدگیر را دارید باید خام باشد به طوری که هیچ گونه اطلاعاتی بر روی آن ذخیره نشده باشد. سیم کارت شما نباید قفل باشد به این صورت که اگر به سیم کارت خود کد پین داده باشید هیچ گونه پیامی از طریق دستگاه دزدگیر به تلفن شما ارسال نمی شود.

دستگاه تلفن کننده دزدگیر را در جایی بگذارید که دارای سیگنال قوی باشد.

 

نحوه استفاده از تلفن کننده دزدگیر سیم کارتی

 

تلفن کننده دزدگیر خط ثابت یا شهری

تلفن کننده های دزدگیر خط شهری دارای امکاناتی از قبیل امکان ذخیره شماره تلفن همراه در حافظه دستگاه، قابلیت کنترل رله از راه دور، قابلیت ضبط پیغام هشدار و امکان شنیده شدن صدای محیط هستند.

تلفن کننده دزدگیر خط شهری مجهز به میکروفون می باشد بنابراین شما می توانید به صدای محیط گوش دهید. البته شما باید با تلفن کننده دزدگیر تماس حاصل نمایید و سپس کد های مخصوص دستگاه را وارد نموده تا بتوانید صدای محیط مورد نظر را بشنوید.

این نوع دستگاه دارای ۲۰ تا ۳۰ حافظه برای ذخیره شماره ها می باشد. شماره هایی که به حافظه دستگاه داده می شود تا در زمان سرقت، تلفن کننده دزدگیر با این شماره ها تماس بگیرد یا پیام بفرستد. همچنین با ضبط صدا می توانید تماس های دستگاه تلفن کننده دزدگیر را از سایر تماس ها تفکیک نمایید. بر روی برد دستگاه های دزدگیر رله هایی وجود دارد. این رله ها همچون کلید عمل می کنند و شما می توانید از راه دور و با تماس تلفنی و سپس وارد نمودن کد مخصوص، آنها را فعال یا غیرفعال نمایید.

 

تلفن کننده دزدگیر خط ثابت یا شهری

 

اجزای دستگاه تلفن کننده دزدگیر

دستگاه های تلفن کننده دزدگیر دارای اجزایی از قبیل حسگر و سنسورهای قوی، سنسورهای اولتراسونیک، تجهیزات هشدار دهنده و پنل کنترل زنگ هشدار می باشند. پنل به منزله مغز دستگاه می باشد. پنل به عنوان مرکز پردازش اطلاعات، قادر به خواندن سیگنال های ورودی و وضعیت روشن و خاموش را دارد.

حسگرها یا همان سنسورها اقدامات غیرمجاز را شناسایی می کنند. تجهیزات هشداردهنده در دستگاه تلفن کننده دزدگیر به صورت آژیر، چراغ چشمک زن و زنگ می باشند. در مجموع سیستم های اعلام سرقت دارای دستگاه مرکزی، کنترل پنل، تلفن کننده، کیپد یا صفحه کلید و سنسورها هستند. در حال حاضر سنسورها براساس تکنولوژی ساخت به سنسورهای پی آی آر، مایکروویو و سنسورهای dual sensor هستند.

سنسورها براساس کارکرد نیز به چشمی های دزدگیر سیمی، چشمی های دزدگیر بی سیم، مگنت ها، سنسورهای لرزشی، پدال ها، آشکارساز دود و بیم های فنسی تقسیم بندی شده اند. سیستم های اعلام سرقت به وسیله ریموت کنترل و نرم افزار موبایل مدیریت می شوند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب