امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل قطع شدن صدای زنگ آیفون تصویری

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
دلایل قطع شدن صدای زنگ آیفون تصویری
چکیده این مقاله: دلایل قطع شدن صدای زنگ آیفون تصویری
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 755 بازدید

ابداع انواع آیفون تصویری یک راه حل مناسب برای ایجاد امنیت بیشتر در واحدهای مسکونی به شمار می رود.  زنگ نخوردن آیفون تصویری یکی از مشکلاتی محسوب می شود که قطعا با آن مواجه شده اید. برای حل این مشکل با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به دلایل قطع شدن صدای زنگ آیفون تصویری اشاره می کنیم.

در مورد قطع شدن صدای آیفون می توانیم دنبال دلایل متعددی باشیم. البته گاهی علاوه بر قطع صدا، در هنگام پخش کلیپ نیز با قطع صدا روبه رو هستید. در ادامه مقاله دلایل قطع شدن صدای آیفون تصویری و راهکارهای رفع این مشکل ارائه می گردد. لازم به ذکر است که آیفون های تصویری سیستم خاص و نسبتا پیچیده ای دارند بنابراین در صورت بروز مشکل بهتر است که عیب یابی و رفع مشکل توسط تعمیرکاران ماهر انجام گیرد.

 

علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری

 

مدل های مختلف آیفون تصویری

آیفون ها اغلب دارای یک سیستم چهار سیمی می باشند بنابراین از عملکرد یکسانی برخوردار هستند و کمپانی های تولیدکننده اغلب جای رشته ها را جابجا می نمایند. با این وجود این احتمال وجود دارد که هر کدام از مدل های آیفون تصویری دچار مشکل شوند.

 

شدت ولوم آیفون را بررسی نمایید

یکی از دلایل ساده و در عین حال پیش پا افتاده قطع صدای آیفون تصویری می تواند به پایین بودن ولوم آیفون مرتبط باشد بنابراین با یک بررسی می توانید از شدت ولوم آیفون مطلع شوید.

 

نصب اپلیکیشن های جانبی

اگر از هشدار دهنده ios  استفاده می کنید بهتر است برنامه هایی را که ممکن است در سیستم هشدار دستگاه مشکل ایجاد نمایند را حذف نمایید.

گاهی بر روی دستگاه های آیفون تصویری امکان نصب اپلیکیشن هایی وجود دارد که برنامه های جانبی ارائه می دهند. گاها وجود این برنامه ها می تواند باعث اختلال در سیستم هشدار یا همان صدای آیفون تصویری شود بنابراین بهتر است که این برنامه ها را از روی دستگاه حذف نمایید.

 

Ringer/Silent

Ringer/Silentیک دکمه موجود در آیفون که منحصرا برای خاموش نمودن صدای آیفون یا همان بی صدا نمودن آیفون تصویری مورد استفاده قرار می گیرد. در قسمت تنظیمات صدا با غیرفعال کردن Vibrate on Silent عملا صدایی شنیده نمی شود و همچنین مقدار لرزش هشدار دهنده هم غیرفعال می شود. بهتر است این گزینه ها را بررسی نمایید.

 

Ringer/Silent

 

فعال بودن Airplane mode

ممکن است این گزینه را فعال نموده باشید در نتیجه تماسی دریافت نخواهید کرد تا بخواهید صدای آن را بشنوید. برای بررسی کردن این گزینه باید به قسمت تنظیمات یا همان setting سر بزنید یا می توانید از کنترل سنتر آیفون تصویری استفاده کنید.

 

فعال بودن گزینه های DO NOT Disturb و Ringer Switch

فعال بودن گزینه های مورد نظر باعث می شود که صدای زنگ آیفون به صدا در نیاید. بنابراین حتما بررسی نمایید که این گزینه ها غیرفعال باشند.

 

وضعیت آیفون تصویری را ارزیابی نمایید

وضعیت ظاهری آیفون تصویری را بررسی نمایید. دکمه موجود بر روی پنل خارجی دستگاه باید سالم باشد و دچار شکستگی نشده باشد. برای سالم ماندن بدنه آیفون تصویری بهتر است که از حفاظ استفاده نمایید. اگر وضعیت ظاهری آیفون تصویری سالم است بهتر است نگاهی به سیم های داخل بیاندازید. سیم ها باید به دکمه متصل باشند و ضمنا برای اطمینان از قطع نبودن سیم ها می توانید از یک ولتاژ متر استفاده نمایید. سیم ها را به هم نزدیک کنید باید صدای زنگ ایجاد شود. اگر همه این موارد مطرح شده سالم باشند باید مشکل را در سوئیچر دستگاه بررسی نمایید. گاهی نیاز به تعویض سوئیچر می باشد.

 

وضعیت آیفون تصویری را ارزیابی نمایید

 

سیم کشی آیفون تصویری را بررسی نمایید

سیم کشی که در زیر پوشش زنگ قرار دارد را بررسی نمایید. اگر سیم کشی شل می باشد می توانید از پیچ گوشتی برای سفت نمودن سیم ها استفاده نمایید.

 

خراب شدن برد صدای آیفون

برد صدا در آیفون های تصویری وظیفه قطع و وصل شدن صدای زنگ آیفون و همچنین تنظیم صدا را بر عهده دارد. البته قبل از هر چیز از سالم بودن پنل بیرونی آیفون مطمئن شوید و سپس سراغ برد صدا بروید. برای تعمیر برد صدا باید قطعه هوک و یا آی سی زنگ تعویض گردد.

 

خراب شدن اسپیکر داخلی یا بلندگوی آیفون تصویری

بلندگو یا اسپیکر، صدای زنگ حاصل از برد صدا را منعکس می کند. صدایی که از برد تولید می شود کیفیت چندانی ندارد و اغلب قابل شنیدن نیست بنابراین خراب شدن اسپیکر داخلی می تواند دلیل قطع شدن صدای زنگ آیفون تصویری باشد. تعمیر بلندگوی آیفون را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

 

خراب شدن اسپیکر داخلی یا بلندگوی آیفون تصویری

 

خراب شدن پنل خارجی آیفون تصویری

وقتی از سلامت برد صدا مطمئن شدید بهتر است که پنل آیفون تصویری را بررسی نمایید. یکی از دلایل قطع شدن صدای آیفون تصویری به مشکل پنل خارجی مر تبط می باشد. برای حل این مشکل باید پنل تعمیر و در غیر اینصورت تعویض گردد.

در مجموع هنگامی که با مشکل قطعی صدای آیفون تصویری روبه رو هستید بهتر است تمامی موارد ذکر شده در این مقاله را بررسی نمایید به طور مثال خروجی D آیفون تصویری را بررسی نمایید چون اگر این قسمت دچار آسیب شده باشد قطعا صدایی نخواهید داشت. همچنین بهتر است بلندگوهای آیفون تصویری و سایر اتصالات را بررسی نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب