امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

۶ روش طلایی برای نگهداری از آیفون تصویری

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
۶ روش طلایی برای نگهداری از آیفون تصویری
چکیده این مقاله: ۶ روش طلایی برای نگهداری از آیفون تصویری
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 120 بازدید

نگهداری کردن از آیفون تصویری امری بسیار مهم و ضروری می باشد که حتماً باید رعایت شود؛ اما اینکه انجام این کار چگونه باید صورت بپذیرد، برای خود دارای قوانینی می باشد که ما در این مقاله می خواهیم به آن ها اشاره کنیم. در واقع آیفون تصویری دستگاهی است که برای گرفتن تصویر و صدای شخص مراجعه کننده از درب ورودی ساختمان و ارسال آن به مانیتور تصویری داخل واحد طراحی شده است. استفاده کردن از آیفون تصویری، این روزها به یکی دیگر از راه های حفظ امنیت و آسایش افراد تبدیل شده است و اکثریت افراد این دستگاه را برای حفاظت از ساختمان خود بر می گزینند. در ادامه مقاله چگونگی نگهداری از آیفون تصویری را با ما دنبال کنید.

 

تاریخچه آیفون تصویری

این روزها دیگر استفاده کردن از در باز کن های قدیمی یا آیفون های ساده بسیار کم شده است. چرا که با پیشرفت علم و تکنولوژی، یکی از محصولات مهم جهت امنیت خانواده ها طراحی شده است. آیفون تصویری برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ میلادی در کشور کره جنوبی، توسط شرکت کوماکس تولید و معرفی گردید. این روزها شرکت کوماکس به ۱۱۵ کشور دنیا صادرات آیفون تصویری دارد و یک برند جهانی محسوب می شود. خیلی زود تولید آیفون تصویری در کشور ایران نیز همه گیر شد و امروزه ما شاهده انواع مدل ها و برندهای آیفون تصویری منحصر به فرد می باشیم.

 

تاریخچه آیفون تصویری

 

آیفون تصویری شامل چه اجزائی می باشد؟

  • منبع تغذیه (power Source)
  • صفحه نمایش یا مانیتور (Monitor)
  • قفل در باز کن (Door Switch/ Door Release)
  • پنل جلوی در (Camera)

 

چگونه از آیفون تصویری مراقبت کنیم؟

  1. گردگیری و تمیز کردن بخش های داخلی و بیرونی آیفون
  2. حفاظت کردن از بخش بیرونی آیفون
  3. جلوگیری کردن از نفوذ حشرات به داخل دستگاه
  4. از دسترسی به اینترنت مطمئن شوید
  5. استفاده کردن از آداپتور مخصوص
  6. تعمیرات آیفون تصویری

 

گردگیری و تمیز کردن بخش های داخلی و بیرونی آیفون

اکثر افراد به تمیز کردن بخش بیرونی آیفون اهمیت نمی دهند، اما باید بدانید در صورتی که بخش بیرون را گرد و غبار فرا بگیرد، کیفیت تصاویر نیز پایین می آیند. لذا حتماً هر از گاهی آن را تمیز و گردگیری نمایید و اما بخش های داخلی دستگاه یعنی اسپیکر، میکروفن ها و لنزهای دوربین را نیز با یک دستمال تمیز و نرم گردگیری کنید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن آیفون تصویری، به هیچ وجه نباید از پاک کننده های و شوینده های قوی استفاده شود.

 

گردگیری و تمیز کردن بخش های داخلی و بیرونی آیفون

 

حفاظت کردن از بخش بیرونی آیفون

بدون شک آیفونی که در بیرون نصب می شود به راحتی در معرض باران، باد، آفتاب، گرد و خاک و… قرار می گیرد. از این رو حتماً باید برای نگهداری کردن از دستگاه خود و دوام بهتر آن، آیفون را تحت پوشش قرار بدهید. در غیر این صورت هر یک از این عوامل به نوبه خود در کاهش عمر آیفون تأثیر می گذارند. سعی کنید برای نصب دوربین مکانی را در نظر بگیرید که کمترین تماس را با عوامل مخرب و آسیب زا داشته باشد.

 

جلوگیری کردن از نفوذ حشرات به داخل دستگاه

یکی دیگر از راه های چگونگی نگهداری از آیفون تصویری، جلوگیری کردن از نفوذ حشرات به داخل دستگاه می باشد. در واقع حشرات کوچک خیلی راحت می توانند، وارد آیفون تصویری شوند و عملکرد آن را با اختلال مواجه سازند. لذا برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل و مراقبت از آیفون تصویری، باید بعضی وقت ها از اسپری حشره کش در اطراف آیفون استفاده نمایید. هرگز حشره کش را مستقیماً به طرف لنز دوربین، میکروفون ها و سایر اجزاء اسپری نکنید. به علاوه شما می توانید، برای جلوگیری کردن از تجمع تار عنکبوت روی بخش بیرونی آیفون تصویری، از مواد طبیعی مانند نعنای تند، روغن مرکبات، اکالیپتوس استفاده کنید. چون که این مواد مانع نزدیک شدن، حشرات به دستگاه می شوند. در صورتی که بخش بیرونی آیفون را به طور مرتب با فرچه ای نرم تمیز کنید، می توانید از تجمع هرگونه عنکبوت و آلودگی پیشگیری کنید.

 

از دسترسی به اینترنت مطمئن شوید

در سیستم بعضی از آیفون های پیشرفته از اینترنت وای فای استفاده شده است. از این رو فعالیت این سیستم ها به قدرت شبکه اینترنت شما بستگی دارد. اگر از اینترنت خانه برای سیستم ورود به منزل استفاده می کنید، تحت هیچ شرایطی پسورد آن را در اختیار دیگران قرار ندهید و برای امنیت بیشتر، به صورت مکرر پسورد را تغییر دهید. ناگفته نماند که شما می توانید، یک وای فای مجزا را به آیفون تصویری خود اختصاص بدهید.

 

از دسترسی به اینترنت مطمئن شوید

 

استفاده کردن از آداپتور مخصوص

برای نگهداری کردن از آیفون تصویری، باید از آداپتور مخصوص خودِ دستگاه، جهت راه اندازی استفاده کنید. چرا که ممکن است سایر آداپتورهای برقی، تناسبی با آیفون شما نداشته باشند و ممکن است منجر به اتصالی یا مختل شدن عملکرد دستگاه گردند. پس به منظور استفاده بهتر از آیفون تصویری، از آداپتور مخصوص آن استفاده کنید و در زمان هایی که به آیفون نیازی ندارید، دو شاخه آن را از پریز برق جدا کنید. به علاوه در هنگام تمیز کردن آداپتور، به هیچ وجه از پارچه های مرطوب استفاده نکنید، زیرا احتمال خطر بالا خواهد رفت.

 

تعمیرات آیفون تصویری

گاهی وقت ها به دلیل عوامل محیطی و یا استهلاک، آیفون تصویری نیاز به تعمیر کردن پیدا می کند. لذا اگر متوجه شدید که در عملکرد آیفون مشکل به وجود آمده است، خودسرانه اقدام به انجام هیچ گونه عملی نکنید. چرا که امکان دارد، کار شما باعث آسیب رساندن جدی به آیفون تصویری شود و دیگر نتوانید از گارانتی آن بهره ببرید. در هر صورت بهترین کار این است تا به محض خراب شدن آیفون تصویری، به نمایندگی برند مراجعه کنید تا با استفاده از خدمات تخصصی و گارانتی، آیفون خود را تعمیر نمایید.

 

تعمیرات آیفون تصویری

 

مهم ترین مشکلات آیفون تصویری کدام ها هستند؟

  • آیفون درب را باز نمی کند.
  • صدای نامناسب به صورت خش خش از دستگاه تولید می شود.
  • آیفون زنگ نمی خورد و یا صدای آن به شدت ضعیف شده است.
  • تصاویر در آیفون به صورت تار و یا رنگ نامناسبی نمایش داده می شوند.

در صورت بروز هر یک از این مشکلات، یک استاد کار ماهر و با تجربه در تعمیر آیفون های تصویری، می تواند به عیب یابی کردن و رفع مشکل دستگاه شما بپردازد.

 

حرف آخر از مقاله چگونگی نگهداری از آیفون تصویری

در آخر مقاله جای دارد ذکر کنیم که پیش از اختراع آیفون ها، از مشاهده تصویر و حافظه برای ضبط تصاویر و … خبری نبود و مردم برای باز کردن درب منزل باید پله های متعدد یا فاصله زیادی را طی می کردند. از همه مهمتر از وجود امنیت، با در باز کن های قدیمی نیز خبری نبود. از این رو شما باید تا جایی که در توان تان است، از این وسیله کارایی و فوق العاده که حافظ امنیت شماست، به خوبی نگهداری کنید. از اینکه مقاله چگونگی نگهداری از آیفون تصویری را به اتمام رساندید، بی نهایت سپاسگزاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب