امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونگی انتخاب بهترین مکان نصب دوربین مداربسته

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
چگونگی انتخاب بهترین مکان نصب دوربین مداربسته
چکیده این مقاله: چگونگی انتخاب بهترین مکان نصب دوربین مداربسته
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 115 بازدید

همانطور که می دانید نصب دوربین مداربسته یکی از راه های تأمین امنیت در محیط های مسکونی، شرکت ها، ادارات و غیره است؛ اما در این میان موضوع دیگری که علاوه بر راهنمای خرید دوربین مدار بسته اهمیت بسیاری دارد، بهترین مکان نصب دوربین مداربسته خواهد بود. چرا که اگر دوربین مداربسته در محیط مناسب نصب نشود، باعث می ‌شود اختلالاتی در تصویر و صداهای ضبط شده ایجاد شود که این خود تأمین امنیت را به خطر می اندازد.

در ادامه می خواهیم اطلاعاتی را برای چگونگی انتخاب بهترین مکان نصب دوربین مداربسته در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا اگر به فکر نصب دوربین مداربسته برای مکان مد نظر خود هستید با استفاده از این مطالب بتوانید آن را در محیط مناسبی نصب کرده تا بالاترین خروجی را به شما ارائه دهد.

 

چگونگی انتخاب بهترین مکان نصب دوربین مداربسته

 

انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته

برای انتخاب بهترین مکان نصب دوربین مداربسته ابتدا شما باید تعیین کنید که چه توقعاتی از نصب آن دارید. به طور مثال شما می خواهید تنها رفت آمد به داخل ساختمان را کنترل کنید یا اینکه اشراف کامل به زیرزمین، پارکینگ و فضاهای این چنینی داشته باشید.

در ادامه برای انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته به تفکیک محیط ها پرداخته ایم که عبارت‌اند از:

 

انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته در آپارتمان

در آپارتمان مکان های زیر بهترین محل برای نصب دوربین مدار بسته هستند.

 

انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته در آپارتمان

انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته در آپارتمان

 

درب جلویی ساختمان

درب جلوی ساختمان یکی از مکان هایی است که یک سوم خلافکاران و سارقان خود را ازآنجا به داخل ساختمان می رسانند. از این رو برای نصب دوربین مداربسته باید مکانی را انتخاب کرد که اشراف کامل به درب جلوی ساختمان داشته باشد. برای حفاظت از دوربین نصب شده در ساختمان خود کافی است آن را درون شبکه فلزی قرار داده تا از هرگونه خرابی و شکستگی به دور باشد. همچنین شما می توانید دوربین های روزنه ای نیز برای پشت درب تهیه کنید که پیش از باز کردن درب فرد پشت درب را شناسایی نمایید. برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت دوربین مداربسته می توانید آن را در طبقه دوم یا در یک سطح کاملاً صاف قرار دهید و زاویه دید آن را طوری تنظیم کنید که به درب جلوی ساختمان مشرف باشد.

 

درب جلویی ساختمان

 

درب پشتی ساختمان

طبق برآوردهای صورت گرفته از دزدی های اخیر ۲۲ درصد سارقان خانه ها از درب پشتی و درب جانبی وارد شده اند که برای کنترل این نقاط می بایست برای هر یک از درهای ساختمان خود دوربین جداگانه‌ ای را نصب نمایید. نکته‌ ای که باید در مورد بهترین مکان نصب دوربین مداربسته به آن توجه داشته باشید این است که آن ها را خارج از دسترس قرار دهید. البته این بدان معنا نیست که دوربین ها خارج از دیدرس باشند. چرا که اغلب سارقان و خلافکاران با دیدن دوربین های مداربسته از اقدام به دزدی منصرف می شوند.

 

درب پشتی ساختمان

 

ورودی جانبی ورودی حیاط خلوت

از آن جا که در حیاط خلوت برخی از وسایل گران قیمت مانند دوچرخه یا موتور وجود دارند؛ بنابراین برای حفظ امنیت این محیط ها می بایست دوربین مداربسته ای را به صورت آشکارا را در آن جا قرار دهید.

 

ورودی جانبی ورودی حیاط خلوت

 

پنجره های دور از خیابان

یکی دیگر از مکان هایی که خلافکاران با استفاده از آن به داخل ساختمان وارد می شوند پنجره ها دور از خیابان هستند که برای نصب دوربین مداربسته شما باید این محیط ها را نیز در نظر داشته باشید. برای نصب دوربین مداربسته در این مکان ها، بهترین دوربین نوع بی سیم آن است، به طوری که قابلیت کنترل از راه دور را داشته باشد و شما بتوانید تصاویر را بر روی موبایل، تبلت و کامپیوتر شخصی خود مشاهده نمایید.

 

پنجره های دور از خیابان

 

پله های زیرزمین

از آن جایی که بسیاری از زیرزمین ها دارای درب یا پنجره هستند؛ بنابراین راه ورود برای سارقان بسیار راحت خواهد بود. در نتیجه برای آنکه بتوان از این فضاها نیز محافظت نمود تا سارقان به محیط ساختمان دسترسی نداشته باشند، باید دوربین های مداربسته را در ورودی زیرزمین ها نصب کرد تا بتوانند تصویر افراد متخلف را به طور واضح ثبت و ضبط نمایند.

توجه داشته باشید که بهترین مکان نصب دوربین مداربسته برای محیط های زیرزمینی دوربین هایی با قابلیت دید در شب و تشخیص حرکت است.

 

پله های زیرزمین

 

بهترین محل نصب دوربین مداربسته در ادارات

همواره تأمین امنیت و حفاظت یکی از دغدغه های اصلی اداره جات است؛ بنابراین در همه مکان های آن به جز چندین مکان مانند نماز خانه، آشپزخانه و سرویس بهداشتی دوربین مداربسته نصب می گردد.

 

بهترین محل نصب دوربین مداربسته در ادارات

 

محل مناسب نصب دوربین مداربسته در فروشگاه

برای پیدا کردن بهترین مکان نصب دوربین مداربسته در فروشگاه می بایست محل هایی که در چند نقطه حساس قرار دارند را در نظر گرفت که عبارتند از:

  • ورودی فروشگاه یا واحد تجاری که یکی از اصلی ترین محل ها برای رفت و آمد افراد محسوب می شود.
  • روبروی مشتری و صندوق: یکی از بهترین محل های نصب دوربین مداربسته در بخش کانتر و دقیقاً پشت فروشنده است.
  • قفسه ها و انبار: قفسه ها و انبار جزء نواحی مهم و حساس برای واحدهای تجاری و محوطه های فروشگاهی هستند.
  • محوطه بیرونی: یکی دیگر از محیط هایی که باید دوربین مداربسته در آن جا نصب گردد محوطه بیرونی فروشگاه است.
  • روبروی فروشنده: نصب دوربین مداربسته روبروی فروشنده برای اهداف نظارتی و عملکرد فروشنده یکی از موارد ضروری در فروشگاه ها است.

 

محل مناسب نصب دوربین مداربسته در فروشگاه

محل مناسب نصب دوربین مداربسته در فروشگاه

 

بهترین محل نصب دوربین مداربسته در واحدهای صنعتی

یکی دیگر از مکان هایی که باید برای نصب دوربین مداربسته بهترین نقاط را در آن پیدا کرد، واحدهای صنفی مانند کارخانجات و کارگاه ها هستند که نصب دوربین مداربسته در این محیط ها علاوه بر بالا بردن امنیت در برابر سرقت و خرابکاری نیز مؤثر است.

در این مکان ها یکی دیگر از اهداف نصب دوربین مداربسته برای بالا بردن راندمان کار افراد است تا بدین صورت نظارت یکپارچه بر محیط کارخانجات و کارگاه ها صورت گیرد. یکی از بهترین مکان نصب دوربین مداربسته در واحدهای صنعتی ورودی های مختلف مانند انبار، پارکینگ ساختمان ها است.

 

بهترین محل نصب دوربین مداربسته در واحدهای صنعتی

بهترین محل نصب دوربین مداربسته در واحدهای صنعتی

 

بهترین محل نصب دوربین مداربسته_بهترین زاویه دید کدام است؟

برای نصب دوربین مداربسته یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب بهترین مکان نصب دوربین مداربسته است. از آنجایی که برخی دوربین های مداربسته سطح وسیعی را نمایش می دهند، باید برای نصب آن تعیین کنید که هدف شما از نصب دوربین مداربسته چیست. چرا که در برخی دوربین ها وسعت زیادی از فضا نشان داده می شود و در عوض اجزا و افراد را به صورت کوچک نمایش می دهند، اما برخی دیگر از دوربین ها فضای کوچکی را نمایش می دهند که با استفاده از آن ها می توان به جزئیات دسترسی بیشتری داشت.

 

بهترین محل نصب دوربین مداربسته_بهترین زاویه دید کدام است

 

نکات مهم در شناسایی بهترین محل نصب دوربین مداربسته

برای انتخاب بهترین مکان نصب دوربین مداربسته باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در زیر آن ها می پردازیم.

  • بررسی وقایع و خرابکاری های گذشته: برای آنکه متوجه شوید آیا در گذشته سرقت هایی در آن مکان رخ داده است یا خیر.
  • بررسی مکان های آسیب پذیر و مناطق مستعد به دزدی: مانند پنجره ها و درهای کم رفت و آمد.
  • بررسی موانع احتمالی: برای آنکه متوجه شوید هیچ عامل مزاحمی دوربین های امنیتی شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد.
  • بررسی ویژگی های اضافه مانند ضد آب بودن و دید در شب داشتن دوربین های مداربسته برای اینکه کارایی دوربین های نصب شده افزایش یابد.

 

نکات مهم در شناسایی بهترین محل نصب دوربین مداربسته

نکات مهم در شناسایی بهترین محل نصب دوربین مداربسته

 

سخن پایانی

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای کارایی بهتر دوربین مداربسته می بایست شما بهترین مکان نصب دوربین مداربسته را انتخاب نمایید. یکی دیگر از نکاتی که برای نصب دوربین مداربسته باید آن را در نظر داشت، این است که آن ها را در فضایی نصب کنید که خارج از دسترس دزدان و سارقان باشد تا افراد نتوانند دوربین ها را قطع کرده و به آن ها آسیب برسانند.

 

دوربین مداربسته بولت داهوا مدل DH-HAC-HFW1500THP-I8

 

همچنین باید توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته دارای نقطه کوری هستند که نقطه کور آن ها در زیر هر دوربین است. از این رو در هنگام نصب چند دوربین مداربسته باید توجه داشته باشید که دوربین ثانویه را در محلی نصب کرده تا نقاط کور دوربین اولیه را تحت پوشش قرار دهد.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب