امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونه دوربین مداربسته را خاموش کنیم؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
چگونه دوربین مداربسته را خاموش کنیم؟
چکیده این مقاله: چگونه دوربین مداربسته را خاموش کنیم؟
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 42 بازدید

نحوه خاموش کردن انواع دوربین مداربسته

چگونگی خاموش کردن دوربین های مداربسته، یکی از دغدغه های اصلی تمام کاربران به شمار می رود. در برخی از مواقع، کاربران دوربین های مداربسته برای بالا بردن بازدهی محصول مجبورند؛ تجهیز را خاموش کنند.

خاموش کردن دوربین های مداربسته، از هر لحاظ به نفع کاربران می باشد؛ لذا باعث شده قطعات داخلی تجهیز برای ساعاتی کوتاه استراحت کنند و با قدرتی بالا به ضبط تصویر و ویدئو بپردازند.

در این مقاله، به صورت مفصل در رابطه با طریقه ی خاموش کردن دوربین های مداربسته توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر، این مقاله را دنبال کنید.

برای اطلاع از قیمت دزدگیر اماکن در سایت پیشرو نیرو از با ما در ارتباط باشید.

چرا بایستی دوربین های مداربسته را خاموش کرد؟

دوربین های مداربسته، تجهیزاتی مناسب برای محیط های کاری به حساب می آیند. از دوربین های مداربسته تنها برای ضبط تصویر و ویدئو استفاده نمی شود؛ بلکه قابلیت بالایی در ضبط صدا نیز دارد. به همین سبب، کاربران برای ضبط صدا و صوت هم از این تجهیز بهره می گیرند.

دوربین های مداربسته به صورت پیوسته در حال ضبط ویدئو و تصویر هستند. این گونه از تجهیزات بدون هیچ وقفه و مشکلی، دائما رویداد ها را به ثبت می رسانند. به همین خاطر احتمال دزدیده شدن اموال تان تا حد زیادی کاهش می یابد.

این تجهیز کار آمد، از دسته دستگاه های الکترونیکی می باشد. به همین خاطر بهتر است، در برخی از زمان ها خاموش باشد؛ تا سیستم و موتور آن، دچار سوختگی و از کار افتادگی نشود.

خاموش شدن دوربین های مداربسته، باعث بالا رفتن بازدهی محصول می شود؛ چرا که موجب شده قطعات داخلی دستگاه، آب بندی شوند. به همین علت با قدرتی بیشتر شروع به کار می کنند.

خاموش کردن این تجهیز، تنها برای بالا رفتن بازدهی و عملکرد محصول مفید نیست. بلکه کاربران بایستی برای تعمیر کردن دوربین نیز آن را خاموش کنند؛ تا هیچ گونه امواجی از انرژی برق، در سیستم دوربین در جریان نباشد؛ زیرا در حین تعمیر، کوچک ترین امواجی سبب برق گرفتگی تعمیرکاران می شود.

طریقه خاموش کردن دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته، امروزه در تمام ساختمان های مسکونی، اداری و صنعتی استفاده می شوند. به همین دلیل، افراد بایستی حتما طریقه خاموش کردن دوربین های مداربسته را بلد باشند.

مهندسانی که در عرصه تولید دوربین های مداربسته فعالیت می کنند؛ هیچ گونه دکمه پاوری در ساختار این محصول تعبیه نکرده اند، لذا تنها در این صورت امنیت و بازدهی دوربین های مداربسته بالا می رود.

دوربین های مداربسته از نظر منبع تغذیه به دو دسته تقسیم بندی می شوند. دوربین های مداربسته، از باتری و کابل برق انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند. از آن جایی که این محصولات از هیچ گونه دکمه پاوری برخوردار نیستند؛ تنها در صورتی خاموش می شوند، که شما مدار اتصال آن را قطع کنید.

بهترین راه حل، برای خاموش کردن دوربین های مداربسته حذف منبع الکتریکی می باشد. برای این کار شما بایستی به تنظیمات DVR/NVR مراجعه کنید و تیک تمام فایل های ضبط شده را بردارید؛ تا هیچ کدام از فایل ها حذف نشود. سپس اتصال دوربین را از پریز برق جدا کند.

برای خاموش کردن دوربین های مداربسته ای که از باتری استفاده می کنند؛ تنها حذف باتری سبب خاموش شدن آن می شود.  برای این که از خاموش شدن این گونه از دوربین ها نیز مطمئن شوید، کابل اتصال به دستگاه NVR را جدا کنید.

اگر برق به طور ناگهانی قطع شود، چه اتفاقی برای دوربین مداربسته می افتد؟

منبع انرژی اغلب دوربین های مداربسته، برق است. به همین دلیل، این گونه تجهیزات تا زمانی که به درستی به کابل های برق اتصال نشده باشند؛ روشن نمی شوند.

برخی از دوربین های مداربسته، حتی در زمان هایی که  برق قطع است، می توانند به ضبط تصاویر و ویدئو ها مشغول شوند؛ لذا از توانایی اتصال به کابل برق USP برخوردار می باشد.

به همین دلیل، در زمان هایی که قصد خاموش کردن دوربین مداربسته را دارید؛ حتما اتصال به کابل USP را قطع کنید، تا کاملا جریانات برق بر روی تجهیز قطع شود.

کلام آخر

از تجهیزات الکترونیکی بروز همچون دوربین مداربسته در ساختمان های خود بهره بگیرید؛ لذا کار را برای شما تا حد زیادی آسان و لذت بخش می کند. حتما، طریقه خاموش کردن دوربین های مداربسته را بیاموزید؛ زیرا خاموشی برای این گونه از تجهیزات بسیار مفید می باشد.

حتی اگر دوربین مداربسته منتخب شما، جدید ترین نوع این تجهیز باشد؛ باز هم زمانی را به خاموش بودن آن اختصاص دهید، تا سیستم به کار رفته در این دوربین کمی استراحت کند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب