امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونه دوربین مداربسته تقلبی و اصل را تشخیص دهیم؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
چگونه دوربین مداربسته تقلبی و اصل را تشخیص دهیم؟
چکیده این مقاله: چگونه دوربین مداربسته تقلبی و اصل را تشخیص دهیم؟
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 110 بازدید

در هنگام خرید دوربین مداربسته، اینکه دوربین انتخاب شده توسط خریداران اصل باشد یا بدل، یک معضل بزرگ می باشد و افراد زیادی در این خصوص سر در گم می شوند. این روزها دیگر اجناس تقلبی از هر وسیله ای در بازار موجود شده است و می تواند خریداران را به خرید اشتباه برساند. از این رو لازم است تا هر یک از شما راه های تشخیص دادن دوربین های مداربسته اصل و تقلبی را بشناسید و در هنگام خرید هوشمندانه عمل کنید. با ما همراه باشید، چون که می خواهیم در این مطلب در مورد چگونه دوربین مداربسته تقلبی و اصل را تشخیص دهیم، بررسی های لازم را به انجام برسانیم.

 

تفاوت دوربین مداربسته اصل و تقلبی از یکدیگر

  1. نام برند دوربین مداربسته
  2. کیفیت و شکل ظاهری دوربین مداربسته
  3. نداشتن سیم یا کابل دستگاه
  4. چراغ های آی آر دوربین مداربسته
  5. محل نصب دوربین مداربسته
  6. ردیابی حرکت
  7. قیمت دوربین مداربسته
  8. داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش

 

تفاوت دوربین مداربسته اصل و تقلبی از یکدیگر 

 

نام برند دوربین مداربسته

یکی از راه های تشخیص دوربین اصل و تقلبی، توجه کردن به نام برند دستگاه می باشد. شما می توانید با استفاده از نام برند، به راحتی اصل بودن دستگاه را تشخیص دهید. بدون شک کالایی که قطعات مرغوب و با کیفیتی در ساخت آن به کار رفته باشد، از عملکرد مطلوب و پایداری برخوردار است. برای تشخیص برندهای اصل می توانید در گوگل نام برندهای معتبر را جستجو کنید و سپس با گشتن دنبال مورد مورد نظر از برند شناخته شده، به کلیات و جزئیات آن توجه کنید تا در هنگام خرید کردن دچار وسواس نشوید. در اصل برترین برندهای موجود از دوربین مداربسته در بازار ایران عبارت‌اند از: ایکس ویژن، سونی، بوش، داهوا، تیاندی، یونی ویو، پاناسونیک و سامسونگ. از میان این برندها، می توانید با اطمینان دوربین مداربسته خود را تهیه نمایید.

 

کیفیت و شکل ظاهری دوربین مداربسته

گام بعدی برای تشخیص اصل و فیک بودن این محصول، مد نظر قرار دادن شکل ظاهری و جنس دوربین می باشد. به طور معمول دوربین های مداربسته کیفیت پایین و تقلبی، از پلاستیک ارزان ساخته می شوند و قشنگ با نگاه کردن به آن معلوم است که کیفیت ساخت مناسبی ندارند؛ اما در خصوص دوربین های اصل باید گفت که این محصولات، پوشش آلومینیومی و ضد آب را دارند. از این رو شما در هنگام خرید دوربین مداربسته، به پوشش و شکل ظاهر دستگاه دقت کنید.

 

کیفیت و شکل ظاهری دوربین مداربسته

 

نداشتن سیم یا کابل دستگاه

اکثر دوربین های مداربسته دارای نوعی سیم می باشند، به ویژه دوربین های outdoor یا دوربین های نصب شده در فضای باز. در هنگام خرید این محصول، جستجو اترنت یا کابلی که نشانگر اتصال آن باشد، می تواند نشانه دیگری برای اصل بودن دوربین مداربسته باشد. لذا اگر دوربین مداربسته فاقد کابل باشد، احتمال تقلبی بودن آن افزایش پیدا می کند. به این نکته مهم توجه کنید که این روزها با توجه به تنوع مدل های مختلف دوربین مداربسته، امکان دارد که در این میان دوربین های بی سیم نیز وجود داشته باشد. پس قبل از بررسی مورد ذکر شده، از بی سیم نبودن دوربین اطمینان حاصل کنید.

 

چراغ های آی آر دوربین مداربسته

بیشتر دوربین های مداربسته، امروزه به چراغ های مادون قرمز مجهز هستند که فقط در شب روشن می شوند. این چراغ ها قابلیت ضبط تصاویر با نور کم و حتی بدون نور را به دوربین داده و ضبط تصاویر در شب را امکان پذیر می کند. شما می توانید در دوربین های مجهز به این قابلیت، چراغ های قرمز درخشان را با چشم غیر مسلح خود ببینید. در صورتی که در شب چراغ های IR دوربین روشن نباشند، احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد.

 

محل نصب دوربین مداربسته

این مورد بعد از خریداری کردن و نصب دستگاه معلوم می کند که دوربین شما اصل است یا تقلبی. از این رو حتماً باید سندی باشد تا در صورت تقلبی بودن محصول آن را تحویل فروشنده بدهید. شما می توانید برای تست کردن دستگاه، آن را در فضای باز نصب کنید. دوربین های مداربسته تقلبی به هیچ عنوانی نمی توانند در برابر باد یا باران مقاومت داشته باشند. در صورتی که یک دوربین مداربسته از چنین مقاومتی بهره نبرد، تقلبی بودن آن حتمیست. در واقع دوربین های مداربسته اصل، استانداردهای IP دارند و این بدان معناست که دوربین های اصل و با کیفیت، از مقاومت بالایی برخوردارند.

 

محل نصب دوربین مداربسته

 

ردیابی حرکت

دوربین های مداربسته ای که قابلیت تشخیص حرکت دارند در صورت تشخیص حرکت بلافاصله تصاویر را ثبت می کنند. باید بدانید که دوربین های مداربسته تقلبی نیز از قابلیت ردیابی حرکت برخوردار هستند و این دوربین ها به صورت اتوماتیک به سمت عقب و جلو حرکت می کنند. در اصل دوربین های تقلبی به حرکت حساس نیستند و فقط به صورت اتوماتیک حرکت می کنند. لذا شما می توانید با استفاده از این اصول، به راحتی دوربین های اصل و تقلبی را از هم تشخیص بدهید.

 

قیمت دوربین مداربسته

بعضی وقت ها قیمت دستگاه نیز بر اصل و تقلبی بودن آن تأثیر دارد. این روزها دیگر پیشرفت تکنولوژی به حدی زیاد است که شما از همه بایدها و نبایدها خبردار می شوید. در هنگام خرید دوربین مداربسته اگر دیدید که دستگاه از قیمت پایینی برخوردار است، فوراً گوشی خود را بیرون بیاورید و با جستجو در اینترنت دنبال مدل و برند انتخابی خود باشید و از قیمت آن و اصل بودن کالا اطمینان حاصل کنید. البته ناگفته نماند که این نکته به قیمت بالای دستگاه نیز مربوط می باشد و شما در هر دو شرایط بهتر است که جستجوی لازم را برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر انجام بدهید.

 

قیمت دوربین مداربسته

 

داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش

قطعاً هر دستگاه اصلی از برند معتبر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. حتماً در حین خریداری کردن دوربین مداربسته، گارانتی محصول را مد نظر قرار بدهید. چرا که اکثر مواقع نداشتن گارانتی، به معنای تقلبی بودن کالا می باشد.

 

گزیده ای از نکات مربوط به راه های تشخیص دوربین مداربسته اصلی و تقلبی

  1. برندهای اصلی دوربین مداربسته، دارای نرم افزارهای مربوط به خود هستند.
  2. دوربین های اصل، همراه با گارانتی ارائه می شوند و گارانتی آن معمولاً بالای ۲ سال است.
  3. برندهای معتبر و اصل دارای یک سایت اصلی از کشور سازنده آن برند هستند، پس سایت برند دوربین مداربسته را به خوبی چک کنید.
  4. کیس و بدنه دوربین های اصل و تقلبی متفاوت از یکدیگرند. اغلب دوربین های اصلی از کیس فلزی و استاندارد IP و IK بالایی برخوردارند؛ اما دوربین های مداربسته تقلبی، از کیس های پلاستیکی ساخته می شوند.
  5. تمام دوربین های مداربسته جدید قابلیت دید در شب را دارند. دوربین های مداربسته دید در شب به گونه ای طراحی شده اند که با کم شدن نور ال ای دی ها، مادون قرمز روشن شده و با استفاده از نور این چراغ ها تصاویر در شب ثبت می شوند. در صورتی که دروبین مداربسته ای با وجود قرار گرفتن در تاریکی، چراغ های ال ای دی آن روشن نشد، این محصول تقلبی است. به علاوه زمانی که چراغ های مادون قرمز در هر دو حالت روشنایی و تاریکی محیط روشن بودند، باز هم دوربین مداربسته مورد نظر تقلبی می باشد.

 

راه های تشخیص دوربین مداربسته اصلی و تقلبی

 

کلام آخر در خصوص مقاله فوق

اینکه چگونه دوربین مداربسته تقلبی و اصل را تشخیص دهید در مطالب فوق تا حدودی کامل و جامع بیان گردید. اگر هر یک از شما به دنبال کیفیت و برتری این محصول هستید، بهتر است که حتماً این نکات مهم را مورد توجه قرار بدهید و در حین خریداری کردن دوربین مداربسته اصل آن ها را رعایت کنید. قطعاً دانستن هر یک از این نکات بهترین راهنما برای خرید موفق شما خواهد بود و بهترین دوربین مداربسته را از آنِ شما خواهد کرد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب