امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
تمامی متن مقاله چگونه تشخیص دهیم دوربین مداربسته ضبط می کند؟ را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.33 MB دانلود پی دی اف - 1.01 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونه تشخیص دهیم دوربین مداربسته ضبط می کند؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
چگونه تشخیص دهیم دوربین مداربسته ضبط می کند؟
چکیده این مقاله: در این مطلب می خواهیم راه‌هایی را به شما عزیزان معرفی کنیم تا که به واسطه آن بتوانید از روشن بودن دوربین مدار بسته مطمئن شوید پس تا انتها با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 101 بازدید

بارها و بارها به این نکته در مقالات مختلف اشاره کرده ایم که وظیفه اصلی دوربین مداربسته برقراری امنیت و حفاظت از جان و مال سایرین می باشد؛ بنابراین از جمله سوالاتی که در موقعیت های خاص پیش می آید، این است که دوربین مداربسته تصاویر را ضبط می کند یا خیر؟! چه عواملی می توانند، نشان دهنده ضبط فیلم های دوربین مداربسته باشند؟ در واقع روش های متفاوتی وجود دارند که می توانند ضبط تصاویر توسط دوربین مداربسته را به اثبات برسانند. از این رو ما بر آن شده ایم تا در این مقاله اقدام به بازگو کردن روش های تشخیص ضبط دوربین مداربسته نماییم.

 

چگونه بفهمیم که دوربین مداربسته روشن است و ضبط می کند؟

  1. حرکت کردن لنز دوربین
  2. کمک گرفتن از وای فای گوشی موبایل
  3. از تجهیزات الکترونیکی استفاده کنید
  4. به کار بردن اپلیکیشن ها
  5. دیده شدن چراغ های قرمز کوچک در دستگاه
  6. بررسی کردن فضاهای ذخیره سازی دوربین مداربسته

 

چگونه بفهمیم که دوربین مداربسته روشن است و ضبط می کند

 

حرکت کردن لنز دوربین

یکی از راه های تشخیص ضبط تصاویر توسط دوربین مداربسته، این است که اطمینان حاصل کنید که لنز دوربین در حال حرکت است یا نه. به فرض مثال از لنز موتورایز در برخی از دوربین ها استفاده شده و چنان چه از قابلیت زوم در آنها استفاده شود، حرکت لنز در دوربین به خوبی مشخص می گردد. به علاوه اگر در مکان مورد نظر از دوربین گردان یا PTZ استفاده شده باشد، معمولاً برای ثبت تصاویر در جهت افقی و عمودی حرکت می کند.

 

حرکت کردن لنز دوربین

 

کمک گرفتن از وای فای گوشی موبایل

استفاده کردن از Wifi گوشی یک روش موثر برای بررسی روشن بودن دوربین مداربسته می باشد. در صورتی که دوربین مداربسته از نوع Wifi باشد، می توان با جستجوی دستگاه های وای فای دار در گوشی خود از روشن بودن دوربین مطلع شوید. اگر هم سیستم مداربسته متعلق به خود شما باشد با استفاده از Wifi می توانید، اطمینان حاصل کنید که دوربین ها روشن هستند و کار خود یعنی ضبط تصاویر را به انجام می رسانند.

 

از تجهیزات الکترونیکی استفاده کنید

استفاده کردن از این روش نیازمند به تجهیزات خاصی است. به عنوان مثال، این روزها استفاده کردن از دوربین های مخفی جاسوسی که به راحتی می توان آن ها را در مکان های مختلف مخفی کرد بسیار گسترش پیدا کرده است. در واقع برای مقابله با این تجهیزات، وسایل الکترونیکی و آشکارسازهای مغناطیسی وجود دارند. به کمک آشکارسازها، چنان چه دوربین مخفی در اطراف وجود داشته باشد، آشکارساز سیگنال آن را دریافت می کند.

 

به کار بردن اپلیکیشن ها

برنامه های گوشی و اپلیکیشن ها نیز به نوبه خود می توانند، برای کنترل کردن دوربین مداربسته به کار برده شوند. بسیاری از اپلیکیشن های شناسایی وجود دارند که به شما اطلاع می دهند دوربینی در اطراف شما وجود دارد یا خیر.

 

دیده شدن چراغ های قرمز کوچک در دستگاه

بعضی از مدل های دوربین مداربسته دارای قابلیت دید در شب IR هستند و از نور IR برای ضبط تصاویر در شب استفاده می کنند. زمانی که هوا تاریک است، اگر دوربین امنیتی از نوع مادون قرمز باشد، می‌ توانید چراغ‌ های قرمز کوچکی را در اطراف لنز دوربین مشاهده کنید و این بدان معناست که دوربین مورد نظر روشن است و در حال ضبط کردن می باشد. لذا برای تشخیص دادن ضبط تصاویر دوربین مداربسته در هنگام شب می توانید، اطراف لنز را چک کنید و ببینید که آیا نور قرمزی را مشاهده می کنید یا خیر.

 

دیده شدن چراغ های قرمز کوچک در دوربین مداربسته

 

بررسی کردن فضاهای ذخیره سازی دوربین مداربسته

هنگام ضبط دوربین، هر تصویر و ویدیویی که ضبط می ‌شود یا در حافظه داخلی و یا در کارت حافظه خارجی ذخیره می ‌شود. از این رو برای اطمینان از اینکه نوارهای ویدئویی به درستی ضبط و ذخیره شده‌ اند یا نه باید فضاهای ذخیره‌سازی را بررسی کنید. لازم است بدانید که اغلب دوربین‌ های امنیتی هک ‌شده، قابلیت ضبط خود را از دست می‌ دهند.

 

جمع بندی کلی

اینکه دوربین مداربسته امنیتی در محیط خانه، محل کار، فروشگاه، رستوران و … راه اندازی شده باشد فرقی نمی کند. چرا که در همه حال نگهداری و بررسی کردن آن بسیار مهم است و در صورت بروز هر مشکلی برای دستگاه، باید فوراً به فکر حل آن باشید. اگر می خواهید راه های چگونگی تشخیص دادن ضبط تصاویر توسط دوربین مداربسته را بدانید، این مقاله را چندین بار مرور کنید. به امید مفید بودن مطالب فوق.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب