امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چند نکته کلیدی در نگهداری فنی از دوربین مداربسته

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
چند نکته کلیدی در نگهداری فنی از دوربین مداربسته
چکیده این مقاله: چند نکته کلیدی در نگهداری فنی از دوربین مداربسته
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 26 بازدید

عملکرد صحیح یک سیستم دوربین مداربسته یکی از مهم‌ترین و نادیده گرفته‌شده‌ترین عوامل نظارت تصویری است. حتی بهترین سیستم اگر باکیفیت پایین و ازکارافتادن دائمی مواجه باشد، بی‌ارزش است پس با دانستن چند نکته کلیدی در نگهداری فنی از دوربین مداربسته، امنیت را به خانه و محل کار خود هدیه دهید.

لنزهای دوربین را به طور منظم تمیز کنید

لنزهای دوربین امنیتی فضای باز و داخلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همیشه تمیز هستند. به دنبال لکه، گردوغبار، لکه‌های آب و سایر عناصر نامطلوب باشید. اگر لنزهای شما لک یا کثیف باشد، دوربین شما عکس واضحی دریافت نمی‌کند. پس حداقل هر سه ماه یک‌بار این کار را انجام دهید.

محفظه دوربین را بررسی کنید

محفظه‌های دوربین باید ضد آب باقی بمانند و می‌توانید با بازکردن محفظه دوربین‌های مداربسته خود برای بررسی علائم آب و آلودگی آن را بررسی کنید. در موارد خاص، ممکن است لازم باشد سیلیکون ضد آب را در اطراف محفظه دوربین قرار دهید.

استفاده از پایه فلزی دوربین مداربسته برای راحتی کار و هم امنیت دوربین استفاده میشود

کابل‌های دوربین مداربسته خود را چک کنید

همه کانکتورهای کابل، از جمله اتصال‌دهنده‌های مانیتور، DVR یا NVR و دوربین‌های امنیتی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها برق دریافت می‌کنند. همچنین کابل را برای هرگونه علائم ساییدگی و پارگی بررسی کنید، هر سیم در معرض دید را فوراً تعویض کنید.

کابل‌های دوربین مداربسته خود را چک کنید-وب سایت پیشرو نیرومنبع تغذیه را بررسی کنید

منبع تغذیه سیستم‌های دوربین مداربسته خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برق به دلیل رعدوبرق، دست‌کاری، خاموشی یا سایر رویدادهای ناخواسته قطع نمی‌شود. همچنین بهتر است بررسی کنید که دوربین‌های شما میزان برق توصیه شده را با استفاده از یک ولت متر دریافت می‌کند. در غیر این صورت، دوربین ممکن است به‌سرعت از کار بیفتد. جایگزینی منبع تغذیه همیشه ارزان‌تر از خرید یک دوربین امنیتی جدید است.

خوردگی را بررسی کنید

همه کانکتورها را برای نشانه‌های خوردگی بررسی کنید. اگر خوردگی پیدا کردید، فوراً آن را تعویض کنید زیرا می‌تواند باعث کوتاه شدن بقیه تجهیزات شود. معمولاً پس از نصب سیستم، تمام اتصالات باید توسط نصاب ضدآب شوند.

 DVR یا NVR خود را گردگیری کنید

دستگاه DVR یا NVR ممکن است در طول زمان لایه‌ای از گردوغبار را جمع کند و برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر عملکرد ضبط، باید مرتباً آن را پاک کرد. از یک‌پارچه میکرو فیبر برای پاک‌کردن دستگاه DVR/NVR خود استفاده کنید. این کار باید در داخل جعبه نیز انجام شود، ضبط را باز کنید و گردوغبار را تمیز کنید. گردوغبار شدید ممکن است باعث خرابی فن یا سایر قطعات شود.

محوطه اطراف دوربین را بررسی کنید

تمام‌نماهای دوربین خارج از منزل خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه تصاویر واضحی را نشان می‌دهند. بوته‌ها، درختان و سایر گیاهان در نزدیکی دوربین‌ها را کوتاه کنید تا مانع از ایجاد دید در دوربین نشوند.

روشنایی را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که مناطق مهم دارای نور کافی هستند. دوربین‌های مداربسته خوبی مانند دوربین‌های مداربسته پیشرو نیرو وجود دارند که تصاویر واضحی را در طول شب نشان می‌دهند. گزینه دیگر اضافه‌کردن نورگیرهای دوربین مداربسته برای بهبود شرایط نور در فضای باز است.

به طور دوره‌ای محل قرارگیری دوربین را بررسی کنید

این باید برای اطمینان از مکان و فوکوس بهینه دوربین انجام شود. در بسیاری از موارد، باگذشت زمان، موقعیت دوربین ممکن است عمدی یا تصادفی تغییر کند. همیشه توصیه می‌شود محل قرارگیری دوربین را بررسی کنید و از درست بودن زاویه آن مطمئن شوید. راه آسان این است که تصویر روی صفحه تلویزیون خود را بررسی کنید و ببینید کدام دوربین زاویه مناسبی ندارد.

سیستم در حال ضبط را بررسی کنید

شما باید توانایی ضبط سیستم دوربین را هر هفته بررسی کنید. همیشه مهم است که قبل از وقوع یک حادثه امنیتی بزرگ، متوجه شوید که آیا مشکلی در سیستم وجود دارد یا خیر.

 

سیستم در حال ضبط را بررسی کنید-وب سایت پیشرو نیرو

تاریخ و زمان صحیح را تنظیم کنید

همیشه بررسی کنید که تاریخ و زمان صحیح توسط DVR/NVR تولید شده و بر روی مانیتور نمایش داده شود. قطعی برق کوتاه ممکن است تنظیم زمان و تاریخ را ضروری کند. داشتن مهر زمان مناسب روی ضبط به شما کمک می‌کند تا دقیقاً زمان وقوع حادثه را مشخص کنید.

هارددیسک‌ها را به‌صورت دوره‌ای بررسی کنید

هارددیسک ممکن است خراب شود، به این معنی که سیستم امنیتی قادر به ذخیره هیچ‌گونه ضبطی نخواهد بود. باید تنظیمات NVR یا DVR را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هارد درایوها در وضعیت عادی قرار دارند.

خرید و نصب انواع دوربین مداربسته و دوربین برایتون در سایت پیشرو نیرو

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب