امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نقش دوربین مداربسته بر امنیت ساختمان

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
نقش دوربین مداربسته بر امنیت ساختمان
چکیده این مقاله: نقش دوربین مداربسته بر امنیت ساختمان
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 32 بازدید

نقش دوربین مداربسته بر امنیت ساختمان
نقش دوربین مداربسته بر امنیت ساختمان چیست؟ از زمان روی کار امد دوربین های مداربسته تا به امروز کاربرد های بسیاری توسط این دوربین ها در زندگی روزمره و امنیت بیشتری در محیط پیرامونمان برای ما ایجاد شده است .

در حال حاضر دوربین های مداربسته از اهمیت و محبوبیت ویژه ای در میان کاربران برخوردار است به گونه که شاهد بکارگیری آن در دانشگاه ها،معابر عمومی،بیمارستان ها، مراکز آموزشی و ساختمان های مسکونی و بسیاری از مکان های عمومی و خصوصی دیگر هستیم.

ایجاد امنیت و کنترل داشتن بر محیط پیرامون ساختمان یکی از چالش ها و دغدغه های اهالی ساختمان بشمار می رود که البته نصب دوربین های مدار بسته می تواند بهترین راه حل ممکن جهت برطرف نمودن این نگرانی ها باشد.

برای کسب اطلاع از قیمت دزدگیر اماکن در تهران و شهرستان ها کلیک کنید.

ضرورت نصب دوربین های مدار بسته در ساختمان های مسکونی
حتما برای شما نیز پیش آمده است که وقتی تصمیم به اجاره یا خرید منزلی گرفته اید بعد از مواردی که در ذهن دارید ؛ میزان امنیت مالی و جانی در طول زندگی در آن ساختمان برایتان در اولویت قرار دارد.

هر ساختمان نیازمند یک سیستم کنترل و نظارت بر پارکینگ، محل بازی کودکان،محل های پر رفت و آمد ساختمان و …. می باشند، که در صورت بروز هر گونه مشکلی یا تهدیدات امنیتی جانی و مالی اهالی ساختمان بتوان آن را به کمک تصاویر ضبط شده حل نمود یا مانع از رخداد مجدد آن شد .

البته دوربین های مدار بسته در مدل های متعدد که هر کدام به صورت مجزا دارای کاربرد های ویژه ای می باشند به تولید می رسند. ساکنین ساختمان می توانند به میزان بودجه ای که در دست دارند اقدام به خرید یک نوع از این دوربین ها نمایند .لازم به ذکر است که این سیستم باید توسط نصاب معتبر و حرفه ای شرکت صورت گیرد.

سیستم های دوربین مدار بسته مناسب برای امنیت ساختمان
علاوه بر اینکه تعداد بسیار متنوعی از دوربین های مداربسته در بازار موجود است ولی به طور کلی میتوان آن ها را به دو دسته تقسیم نمود؛ که هر کدام از نظر قیمت، کابل کشی، کاربرد ها و … در دو حیطه متفاوت از یکدیگر قرار دارند .

دوربین های تحت شبکه :
این نوع دوربین ها دارای ارائه تصاویر کیفیت بالاتر و بهتری نسبت به نوع آنالوگ می باشد و نیز در مراحل نصب و تنظیمات پروسه پیچیده تری را پشت سر می گذارد از همین رو در پروژه های ویژه تر که دارای حساسیت بیشتری میباشد از دوربین های تحت شبکه استفاده می گردد.

دوربین آنالوگ :
این نوع دوربین ها که همان نوع ساختمانی می باشد از محبوبیت بسیاری در میان کاربران خود برخوردار هستند؛ این مسئله می تواند به دلیل قیمت مناسب، تنظیمات و نصب آسانی است که این نوع دوربین ها به خود اختصاص داده اند .

مکان های ضروری برای نصب دوربین های مداربسته برای امنیت ساختمان
بعد از خرید دوربین مورد نیاز و مناسب برای ساختمان مسکونی ،وقت آن است که نقاط مناسب ساختمان برای نصب دوربین ها را معین کنیم. زیرا در صورت عدم نصب دوربین ها در مکان مناسب عملی بیهوده را پشت سر گذاشته ایم .

مکان های انتخابی باید مکان هایی باشند که بیشتر در معرض تهدیدهای امنیتی می باشند؛ برای مثال مکان های که محیط بازی بچه ها و یا پارک ماشین ها به حساب می آیند باید حتما از نظر امنیتی تحت کنترل قرار گیرند.

محل های متعارف در ساختمان های مسکونی جهت نصب دوربین های مداربسته
درب ورودی ساختمان
راهرو یا راه پله
پارکینگ
آسانسور
حیاط
پشتبام
حیاط پشت یا حیاط خلوت
منع قانونی در نصب دوربین های مدار بسته در ساختمان های مسکونی
طبیعتا باید قبل از هر اقدامی به طور کلی همه جزئیات از جمله قوانین حاکم بر نصب دوربین ها را بررسی کرده و طبق آن عمل نماییم .زیرا ؛ نصب دوربین های مدار بسته در ساختمان های مسکونی فقط برای امنیت ساختمان می باشد. تابع رعایت برخی قوانین می باشد که در صورت سرباز زدن از آن تخلف و تجاوز به حریم خصوصی افراد تلقی می گردد‌‌ و پیگردهای قانونی به دنبال خواهد داشت .

توجه نمایید در زمان خرید دوربین ، از تمامی اهالی ساختمان رضایت کتبی دریافت نموده و در زمان نصب، دوربین ها را در مکان هایی قرار دهید که هیچ احاطه ای بر حریم خصوصی افراد همچون اتاق ها نداشته باشند.

سخن پایانی

همه ما بعد از چند ساعت کار و فعالیت در طی روز دوست داریم تا به محیط امن خانه هایمان باز گردیم و علاقه ای نداریم که با دغدغه ها و نگرانی هایی در باب بر هم خوردن امنیت مالی و جانی در ساختمان مسکونی‌مان روبرو شویم . دوربین های مدار بسته با ایجاد امنیت و تحت نظارت و کنترل قرار دادن محیط های پیرامون ساختمان می توانند بهترین و تنها ترین راه حل ممکن محسوب شوند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب