امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نقاط کور دوربین مداربسته را چطور پیدا کنیم؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
نقاط کور دوربین مداربسته را چطور پیدا کنیم؟
چکیده این مقاله: نقاط کور دوربین مداربسته را چطور پیدا کنیم؟
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 54 بازدید

نقاط کور دوربین مداربسته را چطور پیدا کنیم؟

دوربین های مداربسته، با این که از زاویه ی دید گسترده ای برخوردار هستند؛ اما برخی از نقاط را نمی توانند پوشش دهند. نقاط کور، در زاویه دید تمام دوربین های مداربسته وجود دارد. شما می توانید با بهره گیری از تکنیک های کوچکی از شر این نقاط خلاص شوید.

در این مقاله در رابطه با نقاط کور دوربین های مداربسته به صورت مفصل توضیح داده شده است. اگر تمایل دارید، در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید؛ با ما همراه شوید.

نقاط کور دوربین مداربسته را چطور پیدا کنیم

دوربین مداربسته چه نوع تجهیزی است؟

به تجهیزاتی که برای نظارت و فیلم برداری از آن در محیط های کاری استفاده می شود؛ دوربین مداربسته گفته می شود. دوربین های مداربسته، در بیشتر ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا منجر می شوند، محیطی امن برای کار کنان به وجود بیاید و همین طور سرعت کار افزایش یابد.

ظاهر دوربین های مداربسته با گذر زمان تغییر کرده است؛ چرا که جامعه با تکنولوژی و نبوغ مختلفی رو به رو شده است. به همین خاطر روز به روز با گذر زمان دوربین های پیشرفته تری وارد بازار می شود.

دوربین های مداربسته ای که در گذشته مورد استفاده بشر قرار می گرفت؛ از سایز متوسطی برخوردار بودند، اما امروزه برخی از دوربین ها آنقدر کوچک هستند؛ که شما نمی توانید بدون چشم مسلح آن را مشاهده کنید. این تغییر بزرگ، تنها نشان دهنده قدرت بالای مهندسان ایرانی در تولید دوربین های مداربسته می باشد.

دوربین های مداربسته، مانند هر دستگاه الکترونیکی برای تامین انرژی خود به برق متصل می شوند؛ اما، نه تمام انواع این محصول، بلکه استثنا هایی نیز وجود دارد.  برخی از دوربین های مداربسته برای تامین انرژی خود به دستگاه nvr  متصل می شوند؛ لذا ارتباط مستقیم آن ها با کابل های برق باعث سوختن مدار آن ها می شود.

برای نصب و راه اندازی پکیج دزدگیر از ما کمک بگیرید. پیشرو نیرو دارای پکیج دزدگیر با برند های معتبر اماده خدمت به شما می باشد.

نقاط کور، انواع دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته در انواع آنالوگ، دیجیتال و تحت شبکه وارد بازار می شوند. ساز و کار و عملکرد دوربین های مداربسته تا حدودی با یکدیگر فرق دارد؛ لذا سیستم و نوع IP به کار رفته در هر کدام از این محصولات متفاوت می باشد.

تمامی دوربین های مداربسته با این که زاویه دید شان بسیار است؛ اما برخی از نقاط را پوشش نمی دهند، که به اصطلاح به آن نقاط کور گفته می شود.

نقاط کور، در دوربین مداربسته متفاوت است. در اغلب دوربین های مداربسته، قسمت پایینی دوربین جزء نقاط کور به حساب می آید؛ لذا دوربین های مداربسته یا لنز شان ثابت است، یا این که توانایی چرخش به پایین را ندارند.

دیگر نقطه کور در دوربین های مداربسته قسمت بالای دوربین می باشد؛ چرا که دوربین ها تنها قابلیت چرخش به راست، چپ و پایین را دارند.

هم چنین اگر درخت یا ساختمانی در مقابل دوربین های مداربسته قرار گرفته باشد؛ محفظه پشت آن نقطه کور دوربین به حساب می آید و شما موظفید، حتما برای آن قسمت نیز دوربین نصب کنید، تا هیچ نقطه ای از ساختمان غیر قابل دسترس نباشد.

برخی از دوربین های مداربسته تنها توانایی ضبط تصویر و ویدئو را در نقطه ای خاص انجام می دهند؛ تمامی نقاط به جز آن زاویه خاص، جزء نقاط کور دوربین به شمار می رود. از چنین دوربین هایی کمتر در ساختمان هایتان استفاده کنید؛ لذا مجبور می شوید، برای بالا بردن امنیت ساختمان تان از دوربین های مداربسته بیشتری بهره بگیرید.

تکنیک هایی برای کاهش نقاط کور دوربین های مداربسته

یکی از دغدغه های اصلی کاربران دوربین های مداربسته، نقاط کور این محصول می باشد. افراد معتقدند، حتی یک نقطه کور در زاویه دید دوربین های مداربسته، احتمال دزدی و دستبرد زدن به اموال شان را زیاد می کند. به همین خاطر در تلاشند، دوربین هایی را خریداری کنند؛ که از زاویه دید کمتری برخوردار باشند. این روش بسیار هزینه بر است؛ به همین خاطر با این که بسیار کارساز می باشد، اما افراد کمی از آن اسقبال می کنند.

یکی از تکنیک های کارساز، استفاده از چندین دوربین مداربسته در فضای داخلی و بیرونی ساختمان می باشد. در این روش حتی یک نقطه کور نیز دیگر وجود ندارد. به همین خاطر احتمال دزدی از ساختمان شما کاهش می یابد.

دیگر راه حل، تنظیم زاویه دید دوربین می باشد. با تنظیم زاویه دید، می توانید از شر تمام زاویای کور در ساختمان تان خلاص شوید و محیطی امن برای کارکنان و عزیزان تان به وجود بیاورید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب