امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چطور فیلم دوربین مدار بسته را بازیابی کنیم؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
چطور فیلم دوربین مدار بسته را بازیابی کنیم؟
چکیده این مقاله: چطور فیلم دوربین مدار بسته را بازیابی کنیم؟
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 50 بازدید

گاهی وقت ها پیش می آید که ناخواسته و اتفاقی فیلم دوربین مدار بسته شما به طور کامل پاک می شود و از بین می رود. قطعاً با چنین رخدادی افراد آشفته و پریشان می شوند و نمی دانند که در آن لحظه چگونه باید به ریکاوری کردن دوربین بپردازند. بر طبق باور برخی از افراد راهی برای بازیابی فیلم دوربین مداربسته وجود ندارد؛ اما خوشبختانه باید گفت که راه های زیادی وجود دارد که شما به کمک آن ها می توانید دوربین مداربسته تان را ریکاوری کنید. در این مقاله با ما باشید تا نحوه ریکاوری دوربین مداربسته را مورد بررسی قرار بدهیم.

 

چه دلایلی باعث پاک شدن فیلم DVR می شوند؟

در اصل عواملی وجود دارند که باعث پاک شدن فیلم های دوربین مداربسته می شوند. لذا بد نیست شما با این عوامل آشنایی داشته باشید و با کنترل کردن آن ها، سعی بر جلوگیری از حذف شدن فیلم ها نمایید. یکی از دلایل اصلی حذف شدن اطلاعات و فیلم ها یا عدم امکان دسترسی به آن ها، خراب شدن یا آسیب دیدگی هارد می باشد. در صورتی که هارد DVR ضربه بخورد و یا از نظر فیزیکی خراب شود، محتوای آن از دسترس خارج خواهد شد. دقت کنید که در این زمینه، آسیب دیدگی فریمور یا پروگرم های خاص آی سی ها هم موجب پاک شدن اطلاعات می شود. علاوه بر این موارد، اگر فضای هارد پر باشد و ضبط مجدد فیلم انجام شود، این احتمال وجود دارد که فیلم های قبلی از بین بروند. لازم است بدانید، عوامل دیگری که شما را ناچار به بازیابی اطلاعات هارد DVR می کنند، عبارتند از: پاک کردن روزها و یا قسمت های خاص به صورت تصادفی یا عمدی، حذف تصادفی فیلم، بلایای طبیعی همچون، آتش سوزی، رطوبت، طوفان، آلودگی شیمیایی، گرد و غبار، قطع برق و نوسانات ولتاژی.

 

چه دلایلی باعث پاک شدن فیلم DVR می شوند

 

پاک شدن اطلاعات به صورت دستی

بعضی وقت ها ممکن است که اطلاعات موجود در دوربین مداربسته به صورت دستی پاک شده باشد. تحت چنین شرایطی اگر اطلاعات جدیدی بر روی اطلاعات قبلی ضبط نشده باشد، امکان بازگشت اطلاعات دوربین مداربسته وجود دارد. هنگامی که متوجه شدید که فیلم های دستگاه پاک شده است، بهتر است فورا دستگاه خود را قطع کنید. چون که با انجام این کار از ضبط شدن اطلاعات جدید بر روی اطلاعات پاک شده خودداری می کنید و احتمال بازگرداندن و ریکاوری فیلم های دوربین مداربسته را به حداکثر می رسانید.

وارد شدن ضربه به دستگاه ضبط

در اکثر مواقع پیش می آید که سارقان و خرابکاران برای از بین بردن مدرک، اقدام به ضربه زدن و از بین بردن دستگاه ضبط می کنند. با چنین پیشامدی اگر ضربه وارد شده فقط باعث خرابی دستگاه شده باشد و هارد دستگاه سالم باشد، امکان ریکاوری وجود دارد؛ اما اگر هارد دستگاه نیز آسیب دیده باشد، ریکاوری فیلم دوربین مداربسته بستگی به میزان صدمه وارد شده به هارد دستگاه دارد. شما باید سعی کنید تا در صورت عدم تجربه و آگاهی از دستکاری کردن هارد دستگاه پرهیز کنید و حتماً کار را به افراد ماهر بسپارید تا با استفاده از تجهیزات مخصوص اطلاعات دوربین را بازیابی کنند.

 

نحوه ریکاوری کردن هارد دوربین مداربسته

با توجه به اینکه دوربین های مداربسته دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند، ریکاوری کردن هارد آن می تواند به روش های مختلفی شکل بگیرد. بعضی اوقات از خود دستگاه DVR برای استخراج ویدئوها استفاده می شود. در صورتی که هارد دی وی آر، دچار آسیب جدی شده باشد، نیاز به تجزیه و تحلیل داده ها و اقدامات نرم افزاری وجود دارد؛ اما اگر اگر پای یک آسیب دیدگی فیزیکی در میان باشد، ممکن است حتی نیاز به جراحی هارد باشد. منظور از جراحی هارد، ترمیم و تعویض هد، پلاتر و … بوده که باید در کلین روم و با استفاده از تجهیزات و ابزارهای مخصوص صورت بگیرد. در مجموع برای اینکه ریکاوری هارد دی وی آر انجام شود، باید در مرکز بازیابی اطلاعات، از دستگاه های پیشرفته ای همچون pc3000 استفاده می شود. به طور کلی مراحل بازیابی اطلاعلات هارد دوربین مداربسته شامل: تست برد، عیب یابی فیزیکی هارد، تست و بررسی سلامت هارد درایوها، تعویض هد و پلاتر و جراحی هارد می باشد.

 

سوختن هارد دوربین مداربسته

بروز برخی از عوامل همچون اتصالات برق، رطوبت، آتش سوزی و … می توانند باعث آسیب رساندن به هارد دستگاه گردند. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می شود تا یک محافظ مناسب و استاندارد را برای دوربین خود تهیه نمایید. توجه داشته باشید تا در صورتی که نوسانات برق شدید باشد و باعث آسیب و سوختن هارد شود، باید حتماً هارد را به یک متخصص نشان دهید. اگر هارد دوربین دچار سوختگی شد، از وصل کردن هارد به کامپیوتر و دوربین های مداربسته دیگری خودداری کنید؛ زیرا این کار ممکن است، باعث فرمت شدن اطلاعات دوربین مداربسته گردد.

 

سوختن هارد دوربین مداربسته

 

راه های ریکاوری کردن دوربین مداربسته

  1. مشاهده کردن فایل های پشتیبان
  2. استفاده کردن از نرم افزارهای بازیابی فیلم دوربین مداربسته
  3. به کار بردن سرویس Data Recovery
  4. در سطل زباله دستگاه گیرنده خود را جستجو کنید
  5. استفاده از File History
  6. از تکنسین های باتجربه درخواست کمک کنید

 

راه های ریکاوری کردن دوربین مداربسته

 

مشاهده کردن فایل های پشتیبان

دوربین های مداربسته دارای قابلیت های متفاوتی از جمله درگاه کارت حافظه یا فضای ابری و یا سرورهای FTP هستند. این قابلیت ها امکان ذخیره فیلم های دوربین را در چند فضای مجزا به کاربران می دهد. از این رو هر یک از افراد می توانند، هر یک از تصاویر پاک شده دوربین را در فضاهای دیگر دریافت کنند. برای ریکاوری کردن فایل های پاک شده، می توانید از کارت حافظه یا سرور FTP فایل های پاک شده را مشاهده کنید.

 

استفاده کردن از نرم افزارهای بازیابی فیلم دوربین مداربسته

یکی دیگر از راه های نحوه ریکاوری دوربین مداربسته، به کار بردن نرم افزارهای مخصوص می باشد. در واقع نرم افزارهای ریکاوری در صورتی که فایل های حذف شده تان هیچ نسخه پشتیبانی نداشته باشید، می توانند کمک به سزایی در بازیابی فیلم دوربین بکنند. اگر می خواهید از چنین راهی برای ریکاوری کردن استفاده کنید، باید در ابتدا هارد درایو و یا کارت حافظه را به لپ تاپ وصل کنید. سپس نرم افزار مورد نظر را نصب کنید و در آخر برای برگشتن فیلم و اطلاعات دوربین مداربسته اقدام نمایید.

 

استفاده کردن از نرم افزارهای بازیابی فیلم دوربین مداربسته

 

به کار بردن سرویس Data Recovery

توجه داشته باشید که ضربه دیدن دستگاه گیرنده شما می تواند، باعث پاک شدن تمامی حافظه دوربین و یا بخشی از آن شود. بعضی وقت ها پیش می آید که ضربه به دستگاه NVR و یا DVR می تواند باعث از بین رفتن تصاویر دوربین مداربسته شود. در چنین شرایطی راهکاری که به شما عزیزان توصیه می کنیم، این است که از خدمات معتبر ریکاوری دوربین مداربسته درخواست کمک نمایید.

 

در سطل زباله دستگاه گیرنده خود را جستجو کنید

در صورتی که از shift+delete در پاک کردن فیلم دوربین استفاده نکرده باشید، فیلم در قسمت سطل زباله دستگاه DVR قرار دارد. لذا بهتر است که قبل از هر چیزی برای ریکاوری کردن دوربین مداربسته، قسمت سطل زباله را به طور کامل بررسی کنید.

 

استفاده از File History

زمانی که قابلیت بک آپ دستگاه گیرنده فعال باشد، شما می توانید از این راه برای بازیابی برنامه های دوربین استفاده کنید. نحوه ریکاوری دوربین مداربسته با استفاده از File History به ترتیب زیر می باشد.

  • عبارت Restore Your File with File History را در قسمت سرچ ویندوز نوشته و جستجو کنید.
  • فایل مورد نظر خود را جستجو کنید.
  • بعد از اینکه فایل خود را پیدا کردید، روی گزینه Restore کلیک کنید. از این طریق می توانید فایل حذف شده خود را در همان جا ذخیره کنید.

 

از تکنسین های باتجربه درخواست کمک کنید

اگر هیچ کدام از روش های بالا برای ریکاوری کردن دوربین مدار بسته جواب نداد. بهتر است که حتماً از تکنسین های ماهر و قابل اعتماد کمک بخواهید تا در ابتدا پی به ریشه و دلیل اصلی پاک شدن تصاویر ببرد و در مرحله بعد اقدام به ریکاوری کردن دستگاه مورد نظر شما نماید.

 

از تکنسین های باتجربه درخواست کمک کنید

 

آیا نرم افزارهای بازیابی اطلاعات که برای ریکاوری هارد دوربین مداربسته استفاده می شوند، مناسب هستند؟

در واقع باید گفت که استفاده کردن از این نرم افزارها، یکی از روش های نه چندان کاربردی می باشد. دقت کنید که این نرم افزارها، عملاً تأثیر مثبتی ندارند و شاید در بهترین حالت ممکن، درصد بسیار پایینی از فیلم ها را برگردانند. همچنین به علت تفاوتی که در فایل سیستم هاردهای DVR وجود دارد، بیشتر برنامه ها از این سیستم پشتیبانی نمی کنند. البته ناگفته نماند که دو نرم افزار، مخصوص ریکاوری هارد دوربین های مداربسته طراحی شده اند که نسخه رایگان ندارند. از طرف دیگر، استفاده از آن ها هم نیازمند برخورداری از دانش فنی و تخصص در حوزه بازیابی اطلاعات است. باید بدانید که یک کاربر عادی نمی تواند، از این دو برنامه استفاده کند و این امکان وجود دارد که به دلیل نداشتن مهارت و تخصص کافی، اطلاعات را به طور کلی از دسترس خارج کرده و شانس ریکاوری آنها را به صفر برساند.

 

ریکاوری کردن هارد دوربین مداربسته در چه زمانی غیر ممکن است؟

در برخی از شرایط امکان ریکاوری کردن هارد غیر ممکن است. در صورتی که اطلاعات دوربین مداربسته شما پاک شده باشد، برای بازیابی اطلاعات باید از ذخیره شدن اطلاعات جدید جلوگیری کنید. هوشیار باشید و بدانید که اگر اطلاعات هارد دوربین مداربسته پاک شود و اطلاعات جدید بر روی هارد ضبط شود، ریکاوری کردن فیلم های قبلی غیر ممکن خواهد بود.

 

ریکاوری کردن هارد دوربین مداربسته در چه زمانی غیر ممکن است

 

فرمت شدن هارد دوربین مداربسته از طریق کامپیوتر

امکان فرمت شدن و پاک شدن اطلاعات هارد، با وصل شدن هارد دوربین به کامپیوتر وجود دارد. در چنین شرایطی، برای ریکاوری اطلاعات، باید هارد و دوربین مداربسته را به نمایندگی های معتبر واگذار کنید. دقت کنید که هر یک از دوربین های مداربسته دارای سیستم عامل مختص به خود هستند، پس هارد دوربین را بر روی دستگاه های دیگر قرار ندهید. زمانی که هارد یک دوربین مداربسته را به دوربینی دیگر متصل کنید، هارد را فرمت کرده تا با سیستم عامل خود همگام سازی کند. در این صورت اگر اطلاعات جدید بر روی هارد ذخیره نشده باشد، امکان ریکاوری فیلم دوربین مداربسته وجود خواهد داشت.

 

آخرین کلام

در آخر مقاله با خوشحالی تمام باید گفت که هنگام پاک شدن فایل ها و فیلم های دوربین مداربسته، ناراحتی به دلتان راه ندهید و خیلی راحت به کمک این روش های ذکر شده، اطلاعات مورد نظر را بازگردانید و دوربین مداربسته خود را ریکاوری کنید. در این مقاله علاوه بر ریکاوری کردن هارد دستگاه، به موارد دیگری همچون: دلایل پاک شدن هارد، استفاده از نرم افزارها، فرمت شدن هارد به وسیله کامپیوتر و … اشاره شد. به امید اینکه متن ذکر شده برای شما عزیزان مؤثر واقع شود و استفاده های لازم را از توضیحات ما ببرید. خسته نباشید و متشکر از همراهی صمیمانه شما عزیزان.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب