امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت یکسره شدن زنگ آیفون تصویری

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
علت یکسره شدن زنگ آیفون تصویری
چکیده این مقاله: علت یکسره شدن زنگ آیفون تصویری
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 39 بازدید

آیفون تصویری یکی از ابزاری است که استفاده از آن امنیت را برای خانه ها و ساکنان آنها به وجود می آورد. وقتی زنگ آیفون به صدا در می آید شما می‌ توانید شخص پشت در را ببینید و در صورت تمایل در را باز کنید. این ویژگی برای کودکانی که در خانه، تنها هستند یکی از ویژگی‌های برتر به شمار می آید و آنها می توانند با مشاهده افراد ناشناس، دکمه آیفون را فشار ندهند و در را باز نکنند.

 

از ویژگی های دیگر آن این است که شما را از رفتن به حیاط بی نیاز می کند و شما در حالی که در داخل منزل هستید به راحتی در را باز می کنید. با وجود محاسنی که آیفون تصویری دارد، گاهی این وسیله کاربردی و مهم هم ممکن است با اختلالاتی همراه باشد و یکی از مشکلاتی که ممکن است برای این درب بازکن پیش بیاد، یکسره شدن زنگ آن است. ما در این مطلب قصد داریم، قدری بیشتر در مورد علت یکسره شدن زنگ آیفون تصویری صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

 

علت یکسره شدن زنگ آیفون تصویری

علت یکسره شدن زنگ آیفون تصویری

 

دلایل یکسره شدن زنگ آیفون تصویری

یکسره شدن زنگ آیفون تصویری ممکن است به دلایل مختلفی باشد. اگر آیفون با یکسره شدن زنگ مواجه شود نمی تواند به وظیفه خود عمل کند و مشکلاتی را برای ساکنان ساختمان ایجاد می کند. ما در اینجا به ذکر چند مورد از آنها می پردازیم که عبارتند از:

 

یکسره شدن زنگ آیفون تصویری به علت مشکل در سیم کشی

از زمانی که انرژی الکتریسیته و برق، توسط ادیسون اختراع شد مردم در بسیاری از نقاط دور و نزدیک از نعمت برق برخوردار شدند. هم اکنون در همه ساختمان‌ ها سیم کشی برق وجود دارد و به عنوان شاهرگ حیاتی وسایل برقی محسوب می شود. آیفون تصویری هم برای اینکه بتواند کارکرد خوبی داشته باشد و وظیفه خود را به خوبی انجام دهد به سیم کشی نیاز دارد.

 

یکسره شدن زنگ آیفون تصویری به علت مشکل در سیم کشی

 

اگر در هر بخشی از سیستم دستگاه مشکلی پیش بیاید در کارکرد کلی دستگاه تأثیر می گذارد. اگر در سیم کشی سیستم آیفون تصویری هم خللی ایجاد شود بر سیستم کلی دستگاه تأثیر گذاشته و کارکرد آن با مشکل همراه می شود. سیم کشی در سیستم درب بازکن تصویری به سه صورت است که اشکال در آنها سبب یکسره شدن زنگ آیفون تصویری می شود. این اشکالات شامل موارد زیر می شوند:

  • در برخی برندها همچون آیفون کوماکس، سوزوکی، سیماران و… وقتی بین سیم قرمز یا سیم چهارم با سیم های دیگر اتصالی می شود، ممکن است زنگ این آیفون یکسره شود.
  • در برخی برندها همچون آیفون هیوندای، تابان و… وقتی بین سیم زرد یا سیم چهارم با سیم های دیگر اتصالی شود سبب یکسره شدن زنگ آیفون می شود.
  • در برندهای مثل برند کوکوم زمانی که سیم سه با سیم های دیگر اتصالی کند زنگ آیفون تصویری یکسره می شود.

 

یکسره شدن زنگ آیفون و ایجاد اتصال در شاسی زنگ

احتمال اتصال در شاسی زنگ اغلب به خاطر نفوذ آب باران و رطوبت به پنل بیرونی درب بازکن تصویری است. این مشکل بیشتر برای ساکنان شهرهای شمالی که بارش باران و نزولات جوی در آن زیاد است اتفاق می افتد. افراد ساکن در این شهرها باید برای رفع این مشکل از محافظ استفاده کنند و مانع نشت آب و رطوبت به داخل پنل شوند.

 

یکسره شدن زنگ آیفون و ایجاد اتصال در شاسی زنگ

 

استفاده همزمان دو آیفون موازی

در برخی از ساختمان ها از دو آیفون موازی یا اینترکارم استفاده می شود. یکی از نکاتی که در این گونه موارد باید به آن توجه کرد این است که باید هر چهار سیم اول هر دو آیفون به هم وصل شوند و از چهار سیم دوم، تنها سیم های چهارم باید به هم وصل شوند. گاهی افراد بدون اینکه تجربه و اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند اقدام به اتصال دو آیفون به هم می کنند و ممکن است با یکسره شدن زنگ آیفون مواجه شوند؛ بنابراین باید حتماً از یک متخصص و فرد با تجربه در این حوزه کمک بگیرند تا مشکل را رفع کند.

 

استفاده همزمان دو آیفون موازی

 

خراب شدن برد صوت آیفون تصویری

آیفون تصویری به این صورت کار می کند که تصویر و صدای زنگ را از برد صوت عبور می دهد. یکی از قطعات مهم که در عملکرد آیفون تصویری مؤثر است برد صوت بوده که خیلی هم حساس است و شما در صورتی که تجربه و تخصص کافی در مورد برد صوت ندارید از دستکاری کردن آن پرهیز کنید چون ممکن است در صورتی که در وصل سیم ها اشتباهی انجام دهید صدا را کاملاً قطع کنید یا کاملاً آیفون تصویری مذکور را از کار بیندازید.

 

خراب شدن برد صوت آیفون تصویری

 

برای حل مشکل یکسره شدن زنگ آیفون تصویری چه راهکارهایی وجود دارد؟

اگر شما هم با مشکل یکسره شدن زنگ آیفون تصویری مواجه شده اید چند راهکار به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با به کار بستن آنها مشکل را برطرف کنید. از جمله نکاتی که باید رعایت کنید عبارتند از:

  1. زمانی که با یکسره شدن زنگ درب بازکن تصویری مواجه می شوید باید خونسردی خود را حفظ کرده و به عنوان اولین اقدام، دستگاه را خاموش کنید. چون یکسره زنگ خوردن آن سبب می شود که برد صدا و آمپلی فایر درگیر شوند و ممکن است برد اصلی دستگاه آسیب ببیند.
  2. بعد از خاموش کردن دستگاه نوبت به چک کردن سیم کشی های دستگاه فرا می رسد. در برندهای مختلف این دستگاه، سیستم تقسیم بندی سیم کشی متفاوتی وجود دارد.
  3. برای اینکه از ایجاد اتصال در شاسی زنگ جلوگیری کنید آیفون را در جاهایی نصب کنید که رطوبت در آن نقطه کم باشد و احتمال نفوذ آب باران به داخل آن وجود نداشته باشد یا برای دوری از نفوذ آب به داخل دستگاه از محافظ مخصوص آن استفاده کنید.
  4. ممکن است یکی از دلایل خراب شدن برد صوت آیفون تصویری شما، خرابی آی سی تولید صدای زنگ یا خازن باشد. اگر تجربه کافی ندارید برای تعمیر یا تعویض قطعاتی که خراب شده اند از افراد متخصص کمک بگیرید.

 

حل مشکل یکسره شدن زنگ آیفون تصویری

 

سخن پایانی

آیفون تصویری که در برندهای مختلفی موجود است و در کشور ما هم تولید می شود جزئی جدا نشدنی در خانه ها محسوب می شود. گاهی این دستگاه بنا به دلایلی خراب می شود و اختلال در قسمتی از آن، عملکرد آن را با مشکل مواجه می سازد. یکی از مشکلات رایج آنها یکسره شدن زنگ آن است. بهتر است برای رفع این مشکل از فرد ماهر که در این زمینه تبحر دارد کمک بگیرید.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب