امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت فعال نشدن دزدگیر اماکن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
علت فعال نشدن دزدگیر اماکن
چکیده این مقاله: علت فعال نشدن دزدگیر اماکن
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 45 بازدید

دزدگیر اماکن شاید جزء یکی از بهترین تجهیزاتی باشد که برای بهبود امنیت محیط در اختیار همگان قرار گرفته است. نحوه عملکرد آن نیز به این صورت است که اگر سنسور های دزدگیر کوچکترین فعالیت غیر عادی را تشخیص دهند، به ناظر اطلاع می دهند تا در صورت نیاز اقدامات لازم را برای رفع مشکل به عمل آورد. بدیهی است که اگر دزدگیر زمانی که باید عملکرد درست و مناسبی نداشته باشد، اموال و حتی خود شخص نیز با خطر مواجه خواهند شد.

در واقع می‌ توان گفت که نداشتن دزدگیر از داشتن یک دزدگیر معیوب بهتر است. در هر حال اگر دزدگیری که در محیط مورد نظر خود نصب کرده اید با مشکل مواجه شده و فعال نمی شود، در ادامه این مطلب با بررسی علت فعال نشدن دزدگیر اماکن همراه ما باشید.

 

علت فعال نشدن دزدگیر اماکن

 

مهم ترین علل فعال نشدن دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن به عنوان یکی از تجهیزات امنیتی شناخته می شود که نصب آن برای حفاظت از محیط مورد نظر متداول است. یکی از مهمترین نکاتی که هنگام نصب دزدگیر باید به آن دقت داشته باشید درست فعال کردن آن هست؛ چرا که اگر این کار صحیح انجام نشود، می تواند در طول شبانه روز چندین بار با هشدارهای کاذب برای شما و اطرافیانتان مزاحمت ایجاد کند. در ادامه عمده ترین دلایل هشدار های کاذب یا کار نکردن دزدگیر بررسی شده است.

 

مهم ترین علل فعال نشدن دزدگیر اماکن

 

مشکل در منبع برق رسانی دستگاه

یکی از رایج ترین علت فعال نشدن دزدگیر اماکن، خرابی تجهیزات برقی مربوط به منبع تغذیه و فرسودگی باتری ها می باشد که البته زمان این اتفاق به نوع و کیفیت محصول وابسته است. بهتر است بدانید که منبع برق رسانی دزدگیر همان آداپتور برق و باتری های مورد استفاده می باشند که وجود مشکل در هر یک از آن ها می تواند باعث فعال نشدن دزدگیر و عملکرد نادرست سنسور ها یا ریموت دزدگیر شود.

 

مشکل در منبع تغذیه

یکی از ترفند های سارقین برای سرقت از محیطی که دزدگیر در آن نصب شده است، قطع کردن منبع برق می باشد. پیشنهاد می کنیم در صورت فعال نشدن دزدگیر در مرحله اول منبع تغذیه را بررسی و چک کنید که دزدگیر به برق متصل باشد. خوب است از این موضوع مطلع باشید که اگر دزدگیر از UPS به عنوان منبع تغذیه پشتیبان استفاده نکند و از باتری پشتیبان برخوردار نباشد، در صورت قطع برق دزدگیر غیر فعال خواهد شد. با اینکه بعضی از دزدگیر ها هنگام قطع برق اعلانی به کاربر می فرستند اما توصیه می کنیم برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار حتماً از UPS به عنوان پشتیبان برق دزدگیر کمک بگیرید و این کار را پشت گوش نیندازید.

 

سه مورد از دلایل فعال نشدن دزدگیر اماکن

گاهی اوقات وجود ایرادی هر چند کوچک در سیستم منجر به غیر فعال شدن دزدگیر اماکن خواهد شد که می تواند شامل موارد زیر شود:

 

دلایل فعال نشدن دزدگیر اماکن

 

معیوب شدن سنسورها

می دانید که سنسورها اساس دزدگیر هستند. معمولاً سنسور های دزدگیر با استفاده از یک تماس مغناطیسی، ارتعاشات، موقعیت درب، اندازه گیری تغییرات گرما، حرکت و… را تشخیص می دهند. با این تفسیر می توان گفت که اگر سنسورها عملکرد درستی نداشته باشند یا کار نکنند، در واقع دزدگیر از کار افتاده و کارایی ندارد. برای مثال در سنسورهای بی سیم که دکمه خاموش و روشن دارند با خاموش کردن دکمه، سنسور نیز غیر فعال می شود.

همچنین از کار افتادن بستر ارتباط بی سیم میان سنسور و کنترل پنل نیز ممکن است منجر به بروز مشکل در سنسور ها شود. البته در دزدگیر های غیر بی سیم از کار افتادن سنسور ها با قطع منبع تغذیه یا قطع کابل ارتباطی با کنترل پنل اتفاق می افتد. البته کثیفی سنسورها نیز می تواند از جمله علت فعال نشدن دزدگیر اماکن به شمار رود.

 

معیوب شدن سنسور دزدگیر اماکن

 

فرسودگی سیستم

یکی از عوامل غیر فعال شدن دزدگیر که در مدل های با کیفیت و بی کیفیت مشترک است، فرسوده شدن اجزای سیستم می باشد که این مورد می تواند شامل سوختگی یا آسیب دیدگی کابل و اتصالات،‌ محفظه ای که دچار ترک خوردگی یا زنگ زدگی شده و… باشد.

 

معیوب بودن صفحه کلید یا کنترل پنل

از کنترل پنل می توان به عنوان قلب یا به عبارتی مرکز یک دزدگیر یاد کرد که به وسیله آن تمام اجزای سیستم به هم متصل می شوند؛ بنابراین یکی از دلایل غیر فعال شدن یا کار نکردن دزدگیر می تواند بروز مشکل در کنترل پنل باشد. مشکل در مدارها و فریز شدن صفحه کلید می توانند عمده ترین عیوب احتمالی کنترل پنل باشند.

 

راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از معیوب شدن دزدگیر اماکن

تا به اینجا با عواملی که منجر به از کار افتادن و غیر فعال شدن دزدگیر اماکن می شود آشنا شدید. حال اقداماتی که لازم است برای ییشگیری از این اتفاقات بدانید را شرح خواهیم داد.

 

نصب درست سیستم

با اهمیت ترین مواردی که هنگام نصب سیستم های امنیتی باید به آن دقت داشته باشید این است که یک دزدگیر با کیفیت مناسب تهیه کنید و نصب آن را به یک نیروی متخصص و کاربلد بسپارید. نصب حرفه‌ ای و درست دزدگیر به خودی خود می‌ تواند بسیاری از مشکلات و خطاهای احتمالی را رفع نماید. این کار باعث می شود که بعدها چندان به عیب یابی دزدگیر احتیاج نداشته باشید؛ بنابراین در وهله اول حتماً به این موضوع دقت کافی را داشته باشید.

 

نصب درست سیستم دزدگیر اماکن

 

آموزش به کاربران سیستم

از آنجایی که بسیاری از افراد به دلیل عدم برخورداری از تخصص لازم نمی توانند خطاهای اساسی دزدگیر را شناسایی کنند و آن ها را رفع نمایند، پیشنهاد می کنیم برای اینکه کاربر درک درستی از نحوه عملکرد دزدگیر بدست آورد توسط یک تکنسین زبده آموزش ببیند.

 

تمیز نگه‌داشتن سیستم

در بخش های قبلی گفتیم که آلودگی و گیر افتادن گرد و غبار در سنسورها باعث آسیب دیدن آن ها می شود؛ از این رو تمیز کردن سیستم به صورت منظم در بلند مدت به درست کار کردن دزدگیر کمک می کند. به علاوه توجه کنید که گرما یا رطوبت شدید متوجه سیستم نباشد؛ چرا که این امر منجر به زنگ زدگی قطعات دزدگیر خواهد شد.

 

سنسور را در معرض موانع قرار ندهید

گاهی اوقات حرکت حشرات روی سنسور باعث می شود سنسور آن را به عنوان یک مزاحم تشخیص دهد. به همین دلیل بهتر است هنگام نصب، سنسورها را در موقعیت مطلوب قرار داد تا از هشدارهای کاذب جلوگیری شود و بتوان آن را تمیز کرد.

 

سخن پایانی

سیستم های ضد سرقت که دزدگیر اماکن از جمله مهم‌ ترین آن‌ها به شمار می رود که اطمینان خاطری، جهت در امان ماندن اموال به افراد می بخشد. البته همان طور که می‌ دانید این سیستم ها با اینکه یک عامل بازدارنده از سرقت شناخته می‌ شوند، اما ممکن است گاهی دچار خطا شوند یا اینکه از کار بیفتند.

با این حال در مورد دزدگیرها چندان جای نگرانی نیست؛ چرا که تشخیص عیوب و برطرف کردن مشکلات آن چندان سخت نخواهد بود؛ البته بهتر است این کار را به افراد متخصص بسپارید تا مشکلات بزرگ تری ایجاد نشود. از طرفی می توانید با چند اقدام ساده قبل از معیوب شدن دستگاه از بروز مشکل در آن جلوگیری کنید که در این مطلب موثرترین اقدامات برای این منظور را مورد بررسی قرار دادیم. پیشنهاد می کنیم در صورت مفید بودن علت فعال نشدن دزدگیر اماکن از دیگر مطالب سایت نیز دیدن فرمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب