امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت سوختن دوربین مداربسته

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
علت سوختن دوربین مداربسته
چکیده این مقاله: علت سوختن دوربین مداربسته
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 41 بازدید

همان طور که در جریان هستید، دوربین های مداربسته نقش بسزایی در امنیت مالی و جانی افراد مختلف دارند. به طوری که این دستگاه، طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است. امروزه در  بسیاری از منازل، ادارات، شرکت ها، فروشگاه ها، کارخانه ها و … می توانید وجود این دوربین ها را با چشم خود ببینید. از جمله نگرانی هایی که اکثر افراد بعد از خرید دوربین مداربسته خود دارند، سوختن یا از کار افتادن آن ها می باشد. باید گفت که عوامل مختلفی وجود دارند که باعث بروز این مشکل می شوند و می توانند تاثیرات جبران ناپذیری برای کاربران داشته باشند. در ادامه مقاله قصد داریم تا دلایل سوختن دوربین مداربسته را بازبینی کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

سوختن دوربین مداربسته ناشی از چه عواملی می باشد؟

  1. شرایط دمایی
  2. نزدیک بودن به منبع ایجاد نوسان
  3. فاصله از منبع تغذیه
  4. برخورد صاعقه
  5. رطوبت، گرد و غبار
  6. جنس و برند منبع تغذیه
  7. بی کیفیت بودن دستگاه

 

سوختن دوربین مداربسته ناشی از چه عواملی می باشد

 

شرایط دمایی

از جمله دلایل شایعی که سوختن دوربین مداربسته را به دنبال دارد، قرار گرفتن دستگاه در شرایط دمایی نامناسب می باشد. لازم است بدانید که هر یک از دوربین های مداربسته برای شرایط خاصی طراحی می شوند. به فرض مثال: طراحی و ساخت یک دوربین برای یک شهر گرمسیری مانند خوزستان، با یک شهر سردسیری مانند شهرکرد تفاوت دارد؛ اما با وجود این شرایط باز هم اگر دوربین مد نظر شما در شرایطی قرار بگیرد که دچار نوسان دمایی شدید شود و یا در محدوده دمایی مناسب خودش قرار نگیرد، باید منتظر خراب شدن زودتر از موعد آن باشید.

 

شرایط دمایی دوربین مداربسته

 

نزدیک بودن به منبع ایجاد نوسان

در واقع دوربین های مداربسته به منبع برق و منبع تغذیه وابسته هستند و این گونه به کار خود ادامه می دهند. وجود نوسانات برق موجب اختلال در کار دوربین مداربسته خواهد شد و دوربین هایی که فاصله کمی با منبع ایجاد نوسان دارند، درصد ضرر و خرابی بیشتری را خواهند داشت. لذا با توجه به شدت نوسان احتمال سوختن و از کارافتادن دوربین های مداربسته زیاد است.

 

نزدیک بودن به منبع ایجاد نوسان دوربین مداربسته

 

فاصله از منبع تغذیه

در برخی از موارد فاصله از منبع تغذیه موجب سوختن دوربین مداربسته خواهد شد. این اتفاق بیشتر در مواردی رخ می دهد که چندین دوربین در سیستم امنیتی وجود دارد و از یک منبع تغذیه استفاده می کنند. در این موقعیت به دلیل کابل کشی طولانی و با فاصله از منبع تغذیه، دوربین دچار افت ولتاژ و فشار می شود و نمی تواند به درستی به کار خود ادامه دهد. از این رو برای حل مشکل برخی از افراد تصمیم می گیرند تا سطح ولتاژ را افزایش دهند و به این صورت افت ولتاژ در مسیر را جبران کنند و در نهایت دوربین با ولتاژ ۱۲ ولت به کار خود بپردازد؛ اما باید بدانید که انجام این کار یک ایراد اساسی دارد و آن عدم توجه به دوربین های نزدیک به منبع تغذیه می باشد. با افزایش ولتاژ منبع تغذیه دوربین ولتاژ بالاتر از استاندارد دریافت می کند و به راحتی دچار سوختگی می شود.

 

برخورد صاعقه

برخورد صاعقه نیز به نوبه خود می تواند، علتی باشد برای سوختن و آسیب دیدن دوربین مداربسته. گاهی وقت ها احتمال دارد که برخورد صاعقه تنها به یک یا چند پورت دی وی آر آسیب وارد کند. تحت چنین شرایطی دوربین های متصل به پورت های سوخته دستگاه، نیاز به تعویض پورت برای ارائه کردن تصویر دارند.

 

رطوبت، گرد و غبار

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث سوختن دوربین مداربسته می شود، نصب کردن دستگاه در مکان های نامناسب، وجود گرد و غبار و رطوبت می باشد. دوربین های مداربسته از اجزای الکتریکی استفاده می کنند که در برابر عناصر مختلف حساس هستند. در صورتی که آب و یا گرد و خاک وارد دوربین شما شود، کیفیت ویدیوهای دوربین به شدت کاهش می یابد، به طوری که حتی ممکن است دوربین شما از کار بیفتد. لذا وجود یک قاب محافظ، به دوربین شما کمک می کند تا در فضای باز از آسیب، رطوبت و گرد و غبار در امان بمانند.

 

رطوبت، گرد و غبار دوربین مداربسته

 

جنس و برند منبع تغذیه

با توجه به اینکه این روزها اجناس تقلبی و بی کیفیت در بازار رواج پیدا کرده است. این احتمال وجود دارد که جنس و برند منبع تغذیه دوربین مداربسته نیز بی کیفیت و غیر استاندارد باشد. استفاده کردن از چنین اجناسی در همان لحظه اول اتصال به دوربین را دچار مشکل می کند و یا سیستم را در طولانی مدت با اختلال مواجه می سازد و در آخر باعث سوختگی دوربین مداربسته می شود.

 

بی کیفیت بودن دستگاه

یکی از نکات بسیار مهم در افزایش عمر دوربین، کیفیت آن می باشد. چرا که دوربین های مداربسته بی کیفیت، پس از مدتی دچار خرابی و مشکل می شوند و در آخر سوختگی را به همراه خواهند داشت. از این رو شما باید حتماً در هنگام خرید این محصول ناب، به کیفیت و برند سازنده دستگاه توجهی ویژه داشته باشید.

 

بی کیفیت بودن دوربین مداربسته

 

نتیجه گیری کلی از مقاله علت سوختن دوربین مداربسته

در این مقاله به رایج ترین دلایل سوختن دوربین مداربسته اشاره شد. در صورتی که دوربین مداربسته شما از کار افتاد، حتماً دلایل بالا را بررسی کنید و جهت برطرف کردن مشکل از تعمیرکاران متخصص درخواست کمک کنید. امیدواریم که با خواندن این مقاله، مشکل سوختن دوربین مداربسته شما حل شود و تا حتی‌الامکان بتوانید، با استفاده های درست و اصولی از بروز چنین مشکلی جلوگیری به عمل بیاورید. از همراهی کردن شما عزیزان در مقاله علت سوختن دوربین مداربسته بی نهایت متشکریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب