امتیازات این مقاله تاکنون : 1.3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

۷ علت زنگ نخوردن آیفون تصویری

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
۷ علت زنگ نخوردن آیفون تصویری
چکیده این مقاله: ۷ علت زنگ نخوردن آیفون تصویری
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 4181 بازدید

آیفون تصویری از لوازمی است که در خانه‌ ها و ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی کاربرد دارد. این ابزار با برق کار می ‌کنند و در کشور ما با برندهای گوناگون تولید و روانه بازار می شود. امکانات و وسایلی همچون آیفون تصویری امروزه کار خیلی از ما را راحت کرده است و وقتی کسی زنگ در ما را می زند لازم نیست به درب ورودی نزدیک شویم و در را باز کنیم بلکه با زدن یک دکمه از داخل منزل مان این مجوز را برای فرد پشت در صادر می کنیم.

 

این ویژگی برای ساختمان‌ های چندین طبقه یا با حیاط‌ های بزرگ یک مزیت منحصر به فرد محسوب می‌ شود. با همه محاسنی که آیفون تصویری دارد اما زمان‌ هایی پیش می‌ آید که این وسیله با اختلالاتی همراه می شود. یکی از مشکلات می تواند زنگ نخوردن آن باشد که سبب می‌ شود در کار آن خللی ایجاد شود. ما در این مطلب، قصد داریم به علت زنگ نخوردن آیفون تصویری بپردازیم؛ پس تا آخر همراه ما باشید.

 

علت زنگ نخوردن آیفون تصویری

علت زنگ نخوردن آیفون تصویری

 

دلایل زنگ نخوردن آیفون تصویری چیست؟

گاهی آیفون تصویری همچون وسایل برقی دیگر با مشکل مواجه شده و در کار آن خلل ایجاد می شود. زنگ نخوردن آیفون تصویری یکی از اشکالات رایج آن است که سبب شده است به چالش بزرگی برای ساکنان تبدیل شود اما دلیل زنگ نخوردن آن چه می تواند باشد؟ از جمله دلایل زنگ نخوردن آیفون تصویری می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارت‌اند از:

  1. خرابی برد صدا
  2. خرابی بلند گوی داخلی
  3. خرابی سوئیچر
  4. خرابی پنل خارجی یا شاسی زنگ درب
  5. خرابی برد تغذیه
  6. مشکل سیم کشی ساختمان
  7. تعمیر یا تعویض قطعات آیفون درب

 

دلایل زنگ نخوردن آیفون تصویری

دلایل زنگ نخوردن آیفون تصویری

 

خرابی برد صدا

در آیفون‌ های تصویری بیشتر از هر چیزی، برد صدا آسیب می‌بیند. برد صدا وظیفه دارد که صدا را تنظیم کند؛ همچنین قطع و وصل کردن صدا و تصویر را به عهده دارد. شما زمانی متوجه این مشکل می شوید که شخصی پشت در است و زنگ آیفون را می فشارد، اما صدای زنگ به گوش شما نمی رسد حتی اگر ارتباط با پنل برقرار نشود ممکن است این مشکل برای شما پیش بیاید و ممکن است زنگ چندین واحد با هم به صدا در بیاید. برای دوری از این مشکل هر چند وقت یک بار باید قطعه هوک در برد را عوض کنید. قطعه دیگری که وظیفه به صدا در آمدن زنگ را به عهده دارد مدار آی سی زنگ موجود در مدار اصلی برد است.

 

خرابی برد صدا آیفون درب

خرابی برد صدا آیفون درب

 

خرابی بلند گوی داخلی

یکی دیگر از علت زنگ نخوردن آیفون تصویری که سبب می‌شود آیفون زنگ نخورد، خرابی بلند گوی داخلی آن است. وظیفه اصلی بلند گوی داخلی، پخش صدا در آیفون است یعنی اگر صدای آیفون شنیده نمی شود یکی از دلایل آن می‌ تواند خرابی این قطعه باشد؛ پس حتماً در صورت بروز مشکل، این قطعه را بررسی کنید و در صورت اطمینان از خراب بودن آن، آن را تعویض کنید.

 

خرابی بلند گوی داخلی آیفون درب

خرابی بلند گوی داخلی آیفون درب

 

خرابی سوئیچر

 سوئیچرهای مختلفی در آیفون کار گذاشته می شوند و می توان آنها را به چند دسته تقسیم بندی کرد. یکی از شروط وجود یا عدم وجود سوئیچر در آیفون به تعداد واحدها مربوط می شود و ساختمان هایی که دارای واحدهای بیشتری هستند سوئیچر دارند. به این معنی که اگر تعداد واحدهای یک ساختمان از هفت واحد بیشتر باشد دارای سوئیچر هستند و در غیر این صورت سوئیچر ندارند؛ بنابراین اگر در ساختمانی زندگی می کنید که از هفت واحد بیشتر هستند و در به صدا در آمدن زنگ آیفون مشکلی احساس می کنید یکی از علت زنگ نخوردن آیفون تصویری می‌ تواند به سوئیچر ربط داشته باشد.

اما اگر در ساختمانی که کمتر از هفت واحد باشد صدای زنگ آیفون را نمی شنوید، بدانید که ساختمان شما سوئیچر ندارد تا این مشکل پیش بیاید و باید قطعات دیگر آن را بررسی کنید. لازم به ذکر است که سوئیچ ها در صورت خراب شدن قابل تعمیر کردن نیستند و شما در صورت خراب شدن سوئیچر باید آن را تعویض کرده و سوئیچر جدید را به آیفون نصب کنید.

 

خرابی سوئیچر آیفون درب

خرابی سوئیچر آیفون درب

 

خرابی پنل خارجی یا شاسی زنگ درب

گاهی هم ممکن است در پنل ساختمان مشکلی پیش بیاید و خراب باشد و وقتی می‌ توانید به خرابی پنل مشکوک شوید که متوجه شوید همه واحدها با مشکل مواجه هستند. البته ناگفته نماند که احتمال خراب شدن پنل ها ضعیف است. برای اینکه متوجه شوید مشکل از پنل است یا نه؟! باید پنل ها را بشناسید و تعمیر کردن آنها هم کار پیچیده ای نیست و تعمیر آنها مانند تعمیر مانیتورها انجام می شود اما کسی که آن را تعمیر می کند باید در این زمینه تخصص داشته باشد.

 

خرابی پنل خارجی یا شاسی زنگ آیفون درب

خرابی پنل خارجی یا شاسی زنگ آیفون درب

 

خرابی برد تغذیه

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای قطعه آیفون پیش بیاید، مشکل در برد تغذیه آن است. اگر شرایط مناسبی برای تغذیه برد وجود نداشته باشد در آیفون تصویری مشکلی پیش می آید. عواملی که در خرابی برد تغذیه مؤثر هستند شامل نوسان برق، جنس بی کیفیت، خراب بودن رله درب بازکن و… است. برد تغذیه ای معمولی و سوییچینگ از بردهای معروفی است که در بازار هم به وفور مشاهده می شود.

 

خرابی برد تغذیه آیفون درب

خرابی برد تغذیه آیفون درب

 

مشکل سیم کشی ساختمان

یکی دیگر از دلابل زنگ نخوردن آیفون تصویری، مشکل در سیم کشی ساختمان است. چون پنل خارجی با مانیتور نصب شده به وسیله سیم کشی ارتباط دارد و اشکال در آن می‌تواند در کار آیفون خلل ایجاد کند. در سیم کشی ساختمان اغلب از ۴ سیم استفاده می شود و بیشتر آیفون های تولید داخل ۴ سیم بوده و در موارد نادری ممکن است ۷ سیم داشته باشند. در هر صورت اگر آیفون ۴ یا ۷ سیم باشند تفاوتی نمی کند و مشکل در هر یک از سیم ها علاوه بر اینکه سبب می شود صدای زنگ آیفون شنیده نشود، در باز شدن درب هم مشکل ایجاد می کند.

 

مشکل سیم کشی ساختمان برای آیفون درب

مشکل سیم کشی ساختمان برای آیفون درب

 

تعمیر یا تعویض قطعات آیفون درب

با توجه به اینکه ممکن است عوامل مختلفی در علت زنگ نخوردن آیفون تصویری تأثیر بگذارد و برای اینکه بتوانید علت اصلی را تشخیص دهید باید قطعات مختلف را چک کنید؛ بنابراین باید جانب احتیاط را رعایت کنید و در هنگام بررسی کردن مواظب باشید که قطعات دیگر را خراب نکنید. چون بردها و قطعات آیفون تصویری خیلی حساس هستند و ممکن است در حین بررسی قطعه یا سیمی را به اشتباه وصل کنید و به این ترتیب ممکن است آیفون تصویری شما کاملاً آسیب ببیند یا بسوزد‌.

 

بنابراین در این زمینه دقت کافی به خرج دهید چرا که بارها مشاهده شده است که ساکنان ساختمان، اطلاعات و تجربه کافی در این مورد نداشتند و اقدام به بررسی و عیب یابی درب بازکن تصویری خود کرده اند و متحمل ضرر شده اند.

 

تعمیر یا تعویض قطعات آیفون درب

تعمیر یا تعویض قطعات آیفون درب

 

سخن پایانی

آیفون تصویری یک وسیله ای است که ممکن است همچون وسایل برقی دیگر خراب شود و یکی از مشکلات رایج آن زنگ نخوردن آن است. در این مطلب به دلایلی که امکان دارد زنگ آیفون تصویری به صدا در نیاید پرداختیم. از علت‌های آن می توان شامل خرابی برد، خرابی بلندگو، خرابی سوئیچر و… اشاره کرد. فراموش نکنید که برای تعمیر یا تعویض آن از افراد متخصص کمک بگیرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب