امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری
چکیده این مقاله: علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 176 بازدید

یکی از مشکلات شایع آیفون های تصویری، آبی شدن رنگ صفحه آیفون می باشد. با آبی شدن صفحه آیفون تصویری، تصویر به نمایشگر نمی رسد. راه حل این مشکل کجاست؟

با این مقاله همراه باشید در ادامه پیرامون این موضوع توضیحاتی ارائه می گردد. ورود آیفون های تصویری به منزله امنیت بیشتر به زندگی انسان ها می باشد. اگر به گذشته نه چندان دور یعنی حدود ۷۰ یا ۶۰ سال قبل برگردیم صدای زنگ در ایجاب می کرد که فرد در را باز کند بدون آنکه بداند چه کسی پشت در است و همین موضوع احتمال اتفاقات ناخوشایند را افزایش داده بود؛ اما با ورود آیفون های صوتی و سپس آیفون های تصویری، زمینه برای ایجاد امنیت بیشتر فراهم گردید.

 

علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری منزل

 

خراب شدن منبع تغذیه یا ترانس

یکی از علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری را می توانیم به خرابی ترانس نسبت دهیم. در این مواقع معمولاً درب نیز باز نمی شود؛ به عبارت دیگر با دو مشکل روبه رو هستید.

 

خراب شدن منبع تغذیه یا ترانس

 

خراب شدن سوئیچر

سوئیچر چیست؟ سوئیچر یک جعبه تقسیم هوشمند محسوب می شود که سیم های پنل دوربین و مانیتورها به سوئیچر متصل می باشد به این صورت که با زنگ خوردن آیفون تصویری، سیگنال تصویر و صدا به وسیله سوئیچر به واحد مربوطه ارسال می گردد. قطع شدن صدای زنگ آیفون و قطع شدن صدا و تصویر صفحه آیفون تصویری می تواند ناشی از خرابی سوئیچر باشد.

 

خراب شدن مانیتور

در صورتی که مانیتور دچار نقص شود، تصویر از پنل دریافت می شود اما چون LCD مانیتور دچار مشکل شده است، تصویری بر روی مانیتور ندارید؛ بنابراین در این مواقع باید ال سی دی تعویض گردد. بنابراین اگر دوربین پنل بسوزد و یا اصلاً کار نکند، تصویری به نمایشگر ارسال نخواهد شد بنابراین هنگامی که زنگ واحد شما را بزنند، یا صفحه آبی و یا صفحه سیاه را مشاهده خواهید کرد.

 

خراب شدن برد ال سی دی

یکی دیگر از علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری را باید به خراب شدن برد ال سی دی مرتبط بدانیم. وظیفه برد ال سی دی چیست؟ این برد سیگنال های دریافتی را از پنل دریافت و سپس آنها را تبدیل به تصویر می نماید و در نهایت به مانیتور ارسال می گردد.

همچنین برد ال سی دی یا پنل وظیفه تامین برق دوربین پنل را بر عهده دارد به این صورت که برد پنل جریان مستقیم ۱۲ ولت را برای دوربین فراهم می سازد؛ بنابراین اگر برد پنل به هر دلیلی نتوانست ولتاژ مورد نیاز را تأمین نماید، دوربین روشن نمی‌شود و درنهایت سیگنالی به سوی مانیتور ارسال نخواهد شد. برد پنل همه سیگنال ها را باید به تمامی مانیتورهای نصب شده در یک ساختمان ارسال نماید بنابراین در صورت خراب شدن، هیچ‌یک از واحدهای ساختمان تصویر نخواهند داشت.

 

خراب شدن برد ال سی دی

 

مشکل در سیم کشی آیفون تصویری

سیم کشی شاید در ظاهر یک فرآیند ساده به نظر برسد اما در عین حال یکی از اصلی ترین مراحل نصب آیفون تصویری به شمار می رود. برای اینکه در طول زمان استفاده از آیفون تصویری با مشکل سیم کشی روبه رو نشوید بهتر است که از سیم های مرغوب و باکیفیت برای سیم کشی استفاده نمایید. ضمناً برای پر کردن اتصالات بهتر است که از قلع استفاده شود تا با گذشت زمان دچار قطع سیم کشی نشوید. همچنین قبل از هر چیز بهتر است که نصب آیفون تصویری واحدهای مسکونی، ویلا، اماکن تجاری و … را به دست افراد متخصص بسپارید تا در آینده نزدیک مجبور نباشید که مدام با نقص و مشکلات آیفون تصویری دست و پنجه نرم کنید.

مشکل در سیم کشی آیفون تصویری اغلب مربوط به سیم شماره ۴ است؛ اما نقش سیم شماره چهار چیست؟ سیم شماره ۴، انتقال تصویر به بخش داخلی آیفون تصویری را بر عهده دارد. اگر سیم شماره چهار در مسیر قطع شده و یا آسیب دیده باشد، تصویری برای برد ال سی دی ارسال نخواهد شد. در این مواقع تعمیرکار ابتدا مانیتور و برد ال سی دی را مورد بررسی قرار می دهد و اگر مشکلی در کار نبود به بررسی سیم کشی آیفون تصویری می پردازد. در برخی مواقع یک قسمت از سیم کشی نیاز به تعمیر دارد اما مواقعی هم شاید مجبور به تعویض کل سیم کشی آیفون تصویری باشید به طوری که سیم کشی را از درب منزل تا داخل تعویض نمایید.

 

مشکل در سیم کشی آیفون تصویری

 

اقدامات اولیه در صورت آبی شدن صفحه آیفون تصویری

در صورت روبه رو شدن با آبی شدن صفحه آیفون تصویری بهتر است برق دستگاه را قطع نمایید تا از بروز آسیب های احتمالی به سایر قطعات آیفون تصویری و سیم کشی جلوگیری شود. سپس با متخصص و تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید. در مجموع باید بگوییم که آبی شدن یا حتی سیاه شدن صفحه آیفون تصویری به دلایلی همچون خرابی سوئیچر، آسیب و نقص برد پنل، سوختن دوربین پنل جلوی درب، مشکل در سیم کشی و آسیب برد ال سی دی برمی گردد. هزینه تعمیرات این موارد ذکر شده متناسب با مدل آیفون تصویری و نوع عیب و آسیب می تواند از ۵۰ الی ۵۰۰ هزار تومان متغییر باشد.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب