امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راه‌ های فهمیدن خرابی باتری دزدگیر اماکن و زمان تعویض آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
راه‌ های فهمیدن خرابی باتری دزدگیر اماکن و زمان تعویض آن
چکیده این مقاله: راه‌ های فهمیدن خرابی باتری دزدگیر اماکن و زمان تعویض آن
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 30 بازدید

روش های فهمیدن خرابی باتری دزدگیر اماکن و زمان تعویض آن از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور تقریبی تمام دزدگیرها دارای باتری هستند، باتری همیشه به عنوان یک منبع پشتیبان و کمکی در ساختار آن ها وجود دارد، بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است و باید همیشه در سلامت باشد، بخصوص اگر تنها منبع انرژی دزدگیر، باتری باشد.

 

خرابی باتری دزدگیر اماکن

اگر زمانی متوجه شدید که دزدگیر محل سکونت یا کارتان دچار مشکل شده، باید سریعاً اقدام به رفع مشکل کنید، مسلماً در این مواقع بهتر است به سراغ متخصصی در خصوص تعمیرات و خرابی باتری دزدگیر اماکن بروید تا هم عیب ‌یابی و رفع مشکل زودتر میسر شود و هم شرایط به وجود آمده تسهیل باید، اما گاهی ممکن است شرایط طوری پیش رود که امکان دسترسی به متخصص در لحظه میسر نباشد، بنابراین در این مقاله ما به شما راه‌ های فهمیدن خرابی باتری دزدگیر اماکن و زمان تعویض آن را ارائه خواهیم کرد.

 

خرابی باتری دزدگیر اماکن

 

راه‌ های فهمیدن خرابی باتری دزدگیر اماکن

دزدگیر دارای قطعات مختلفی مانند سنسورها، ترانس برق، باتری، آژیر، بلندگو، فیوز AUX، تلفن کننده ثابت خط شهری و… است. در دزدگیرها باتری به صورت پشتیبان عمل می ‌کند و اگر زمانی اختلالی در این قطعه به وجود آید و خراب شود، به طور کل عملکرد دستگاه را به هم می ریزد و ممکن است آژیر کشی را نیز دچار خطا کند. باید این را بدانید که در بیشتر موارد، علت خرابی باتری شارژ بیش از حد است، همچنین باید بدانید که عمر مفید باتری ها بین ۳ تا ۵ سال است و طبیعتاً باید پس از گذشت زمان عمرشان تعویض شوند تا مشکلی ایجاد نشود.

اگر می خواهید از روی ظاهر یک باتری متوجه سلامت بودن یا خرابی باتری دزدگیر اماکن شوید، باید ببینید که آیا باتری ورمی دارد یا خیر؟ اگر باتری ورم کرده بود یعنی خراب است و باید آن را تعویض کنید. روش دیگری که وجود دارد این است که باید اول باتری را شارژ کنید، سپس ببینید ولتاژ آن چند است، اگر ولتاژ بین ۱۲.۴ الی ۱۲.۵ بود، یعنی باتری سالم است، اما اگر ولتاژ باتری به زیر ۱۲ سقوط کرد، نشان می دهد که با خرابی باتری دزدگیر اماکن ربرو هستید و بهتر است هرچه زودتر آن را تعویض کنید. نکته ‌ای که وجود دارد این است که باتری ها امکان تعمیر ندارند و تنها راه‌ حل برای آن ها تعویض است.

 

انواع باتری

باتری ها انواع متفاوتی دارند؛ بنابراین طول عمر هر کدام نیز با دیگری فرق دارد، همچنین تعداد دفعات استفاده شده از یک باتری نیز در طول عمر آن تأثیر دارد، اما همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، به طور میانگین طول عمر مفید باتری ها بین ۳ تا ۵ است، البته نمونه های جدیدتری از باتری‌ ها وجود دارند که تا ۷ سال نیز کار می کنند، اما بهتر است برای جلوگیری از خطرات احتمالی، باتری را پس از گذشت ۴ الی ۵ سال تعویض کنید. باتری ها زمانی که انرژی‌شان کم می شود، به شما هشدار می دهند، در بعضی از دستگاه ها این هشدار برای شما ارسال می شود و در بعضی دیگر با روشن شدن یک چراغ نشان داده می شود، زمانی که این هشدار را از طرف باتری دستگاهتان دریافت کردید، باید بدانید که وقتی تعویض آن رسیده است‌. اگر زمانی صدای بوق از صفحه ‌کلید دستگاهتان شنیدید، باید بدانید که احتمالاً منبع تغذیه آن کم شده، چون معمولاً صفحه‌ کلید هیچ وقت چنین صدایی نمی دهد؛ بنابراین پس از مشاهده چنین موردی، باتری را به خوبی بررسی کنید و پس از اطمینان از خرابی باتری دزدگیر اماکن، اقدام به تعویض آن کنید.

 

انواع باتری دزدگیر اماکن

 

انواع دزدگیر

دزدگیرها انواع متفاوتی دارند و با توجه به نوع آن ها، از باتری های مختلفی نیز استفاده می کنند، مثلاً در سیستم های دزدگیر بی‌سیم به سه عدد باتری در سه مکان مختلف نیاز است ولی در سیستم های سیمی از دو باتری در قسمت های مختلف استفاده می کنند.

  • در میان باتری های دزدگیر، باتری هشدار پنل از مهم‌ترین باتری ها است، زیرا دزدگیر اصلی از آن تغذیه می کند و از عملکرد آن پشتیبانی می کند‌.
  • باتری دیگری که در دزدگیر وجود دارد، باتری زنگ هشدار نام دارد، این باتری باعث می شود در زمان ورود دزدگیر، زنگ هشدار به صدا درآید.
  • یک نوع باتری دیگر نیز وجود دارد که فقط در دزدگیرهای بدون سیم یافت می شود، نام این باتری، باتری سنسور هشدار است، در این نوع از دستگاه‌، هر یک از سنسورها باید دارای یک باتری باشند تا بتوانند به درستی عملکردشان را ارائه دهند و زمان تعویض این نوع از باتری بعد از ۱۸ الی ۲۴ ماه است.

شاید برخی افراد تصور کنند که تعویض باتری کار دشواری است، اما واقعیت آن است که حتی خود شما هم می توانید به سادگی باتری دستگاهتان را تعویض کنید و کار چندان سختی نیست و مسلماً با انجام این کار، هم در هزینه خرید باتری و هم در نصب آن صرفه‌ جویی خواهید کرد، اما اگر زمان نصب باتری دچار هرگونه مشکلی شدید، بهتر است که با یک متخصص تماس بگیرید و با راهنمایی آن مشکل را برطرف کنید تا از پیش آمدن مشکلی بزرگ ‌تر جلوگیری کنید.

 

انواع دزدگیر اماکن

 

نحوه تعویض باتری

  1. در قدم اول باید از دلیل خرابی باتری دزدگیر اماکن با روش هایی که پیش ‌تر گفتیم، اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به تعویض آن کنید. اولین چیزی که با آن مواجه می شوید، یک پنل بسته است که باید آن را با کمک پیچ‌ گوشتی باز کنید، در این زمان می بینید که زنگ هشدارتان به صدا در می آید، برای قطع کردن صدای آن باید یک کد ۴ رقمی که از قبل در سیستم ثبت شده را وارد کنید تا صدا قطع شود.
  2. پس انجام دادن مراحل بالا، حالا باید محل قرارگیری باتری را پیدا کنید و دنبال دو پایانه قرمز و سیاه آن بگردید، حتماً حواستان باشد که این دو به هم برخورد نکنند، سپس باتری را خارج کنید و باتری جدید را جاگذاری کنید. در زمان انجام این کار حتماً احتیاط کنید و شرایط ایمنی را رعایت کنید زیرا سیستم دارای برق ۲۴۰ ولتی است و اگر ناگهان با آن تماس پیدا کنید دچار برق گرفتگی خواهید شد، پس اگر فکر می کنید که برای این کار مهارت کافی را ندارید، بهتر است از متخصص همین کار کمک بگیرید تا مشکلی رخ ندهد‌.

نکته دیگر این است که از آنجایی که سیم های پنل بسیار حساس‌اند، ممکن است با کوچک‌ترین ضربه خراب شوند، بنابراین باید بسیار مراقب باشید که به چیزی ضربه نزنید و با احتیاط رفتار کنید.

  1. پس از قرار دادن باتری جدید در جایگاه، از اتصال درست پایانه های قرمز و مشکی به رنگ های مناسب در قسمت عقبی سیستم مطمئن شوید. این کار از اهمیت بالایی برخوردار است پس حتماً از درست انجام دادن آن اطمینان حاصل کنید، زیرا اگر اشتباه کنید و رنگ ها جا به جا شود ممکن است سیستم شما آتش بگیرد.
  2. در مرحله آخر باید کد ۴ رقمی که پیش ‌تر ذکر کردیم را دو بار وارد دستگاه کنید و بعد دکمه reset را بفشارید تا دستگاه به تنظیمات اولیه برگردد.

 

سخن آخر

حال که با راه های فهمیدن خرابی باتری دزدگیر و نحوه تعویض آن آشنا شدید، باید بدانید که انتخاب برند تأیید شده و قابل اطمینان، هم در مدل دستگاه و هم در باتری ها بسیار مهم است و می تواند امکان بروز خطا را تا حد زیادی بهبود ببخشد؛ بنابراین توصیه می کنیم با استفاده از دستگاه های با کیفیت بالا، علی رغم هزینه‌ بیشتری که پرداخت می کنید، از اطمینان خاطر بالاتری برخوردار می شوید و آرامش بیشتری را برای خود به ارمغان می آورید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب