امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته
چکیده این مقاله: راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 109 بازدید

راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته

ممکن است که تنوع و تفاوت در مدل های مختلف دوربین مداربسته، خریدی سخت و وقت گیر را برای شما به ارمغان بیاورد. از این رو لازم است، تا در راهنمای خرید این محصول کارآیی به فاکتورهای مهمی توجه شود، تا خرید موفق و راحت داشته باشید. با خرید دوربین مداربسته دیگر نیازی به ترس، نگرانی و احساس خطر نیست. چون که این دستگاه ناب حافظ امنیت جانی و مالی می باشد و احتمال بروز خطرات را بسیار کاهش می دهد.

یکی از راه های کم هزینه ای که این روزها برای افزایش امنیت به کار برده می شود، استفاده کردن از دوربین های مداربسته می باشد. این دوربین ها در انواع، مدل ها و برندهای متفاوتی در بازار موجود هستند و هر یک از افراد می توانند بسته به آپشن هایی که در نظر دارند، یکی از دوربین ها را خریداری کنند. در واقع خرید کردن خود دوربین مهم نیست، بلکه اینکه شما بدانید که هنگام خرید این محصول باید به چه نکاتی توجه کنید، مهم تر است. مشخص کنید که از دوربین خود انتظار چه کارکردها و ویژگی هایی را دارید، سپس برای خرید کردنش آماده شوید. ما می خواهیم در راهنمای خرید دوربین مدار بسته، به عنوان یک راهنمای کامل عمل کنیم و خرید بهترین دوربین مداربسته را نصیب شما گردانیم. پس با ما باشید تا به نتیجه ای مطلوب و عالی برسید.

یکی از اختراعات مهم و کاربردی بشر، دوربین مداربسته است. استفاده و نصب دوربین های مداربسته در ساختمان های اداری و مسکونی، می تواند تا حد زیادی از سرقت ها، سوءاستفاده و سایر خطرات، جلوگیری کند. با این وجود، برخی نیز بر این باور هستند که استفاده از دوربین مداربسته، کار درستی نیست و می تواند مشکل ساز باشد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل، انواع دوربین های مداربسته و کاربرد هر کدام را برای شما عزیزان معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال خرید دوربین مداربسته هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا آنها مطالعه نمایید.

 

راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته

راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته

 

نحوه عملکرد دوربین مداربسته

شاید برایتان سؤال پیش بیاید که دوربین های مداربسته، چگونه عمل می کنند؟ دوربین مداربسته کار خود را به کمک بخش های مختلفی از جمله، رکوردر یا همان ضبط کننده و یک مانیتور انجام می دهد. خرید دوربین مداربسته، این امکان را به شما می دهد تا تمام تصاویر و اتفاقات محیط را به صورت زنده مشاهده کنید. در ضمن این تصاویر توسط دوربین ثبت می شوند و شما می توانید در مواقع ضروری آن ها را مشاهده کنید.

در واقع دوربین مداربسته با کمک دستگاه ضبط کننده یا رکوردر و یک صفحه نمایش، کمک می کند تا هر اتفاقی که در محیط اطراف می افتد، به شکل زنده مشاهده شود و برای بازبینی مجدد ذخیره گردد. توجه داشته باشید، که این صفحه ‌نمایش نمی ‌تواند محتوای پخش ‌شده به ‌شکل عمومی را دریافت کند. بلکه صرفا می ‌تواند تصاویر دوربین‌ هایی را که در محل نصب کرده ‌اید به شما نشان دهد.

صفحه نمایش دوربین مداربسته، از نظر ظاهری شباهت زیادی به تلویزیون دارد؛ اما کاربرد آن کاملاً متفاوت است. صفحه نمایش دوربین مداربسته، تنها تصاویر منطقه ای را پخش می کند که دوربین در آن نصب شده باشد.

 

نحوه عملکرد دوربین مداربسته

نحوه عملکرد دوربین مداربسته

 

قبل از خرید دوربین مداربسته باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  1. دوربین مداربسته یا دزدگیر
  2. دوربین های بی سیم یا با سیم
  3. در نظر گرفتن هزینه های جانبی دوربین مداربسته
  4. مشخص کردن نوع دوربین های مداربسته
  5. محل نگهداری از دوربین های مداربسته
  6. مشکل قانونی نصب دوربین مداربسته
  7. نحوه بررسی کردن ویدیوها
  8. تامین فضای مورد نیاز برای ذخیره فیلم
  9. قیمت دوربین مداربسته
  10. کمپانی تولید کننده دوربین مداربسته
  11. گارانتی و خدمات پس از فروش دوربین مداربسته

 

قبل از خرید دوربین مداربسته باید به چه نکاتی توجه کرد

 

دوربین مداربسته یا دزدگیر

اولین فاکتوری که در هنگام این محصول ناب باید آن را در نظر بگیرید، این است که دوربین نمی‌تواند هنگام وقوع جرم مجرم را متوقف کند، بلکه تنها باعث شناسایی کردن وی پس از وقوع جرم خواهد شد؛ اما استفاده کردن از دوربین و دزدگیر در کنار هم می تواند بهترین تأثیر را در کاهش و توقف جرم داشته باشد.

 

دوربین های بی سیم یا با سیم

اگر می گوییم دوربین های بی سیم، منظور این نیست که این دوربین ها برای نصب به کابل کشی نیازی ندارند. بلکه در دوربین های بی سیم یا وایرلس، تنها انتقال اطلاعات بدون سیم صورت می گیرد. ولی برای تأمین برق آن نیاز به کابل کشی جریان برق می باشد. به عنوان یک نکته مهم لازم است بدانید که دوربین های بی سیم در فضای آزاد تا ۵۰ برد امکان تبادل داده دارند و در صورت وجود دیوار در مسیر انتقال، ۱۵ برد از آن کم می شود.

 

در نظر گرفتن هزینه های جانبی دوربین مداربسته

یکی دیگر از فاکتورها در راهنمای خرید دوربین این است که هزینه ها فقط به هزینه خرید و نصب دوربین ختم نمی شود. بلکه باید هزینه های جانبی آن شامل کابل کشی، تأمین انرژی، مانیتورینگ، اینترنت و نگهداری از آن در دراز مدت نیز در نظر گرفته شود.

 

مشخص کردن نوع دوربین های مداربسته

همان طور که در بالا اشاره کردیم، دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند و برای کاربرد خاصی مناسب‌اند. دوربین های مداربسته قدیمی از نظر طراحی بسیار شاخص و شناخته شده اند. از این رو برای نصب در محل های کاری بسیار مناسب‌اند و در کشف جرم و جنایت مؤثر واقع می شوند. در حالی که همین دوربین ها برای استفاده در منازل مناسب نیستند.

 

محل نگهداری از دوربین های مداربسته

پیش از اینکه اقدام به خرید این محصول نمایید، باید بدانید که لازم است تا بعد از نصب نیز دوربین ها گاهی اوقات بررسی شوند. از این رو شما باید جایی را برای گذاشتن این دوربین ها تعیین کنید که دسترسی به آن امکان پذیر و راحت باشد.

 

مشکل قانونی نصب دوربین مداربسته

از دیگر نکات مهمی که در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه شود، این است که کار شما مشکل قانونی نداشته باشد. در صورتی که شما تصمیم به نصب دوربین در محیط های شلوغ مانند پارکینگ، راهروها و … را دارید، باید حتماً رضایت از جانب اماکن و نیروی انتظامی صادر شود. در کل باید بگوییم که نصب دوربین تا زمانی که به حریم شخصی افراد غیر تجاوز نکند، تخلف محسوب نمی شود و جایی برای نگرانی ندارد.

 

نحوه بررسی کردن ویدیوها

چگونگی بررسی کردن ویدیوها، از دیگر آپشن های مهم برای خرید دوربین مداربسته می باشد. برخی از افراد مایلند تا با گوشی خود دوربین ها را کنترل کنند و برخی دیگر می خواهند در اتاق کنترل و روی مانیتور به تماشای ویدیو بپردازند. به همین خاطر قبل از خرید دوربین مداربسته، بررسی کنید که شرکت تولید کننده دوربین چه امکانات و نرم افزارهایی را برای محصول خود در نظر گرفته است.

 

تامین فضای مورد نیاز برای ذخیره فیلم

شما دوربین های مداربسته را خریداری می کنید تا به خوبی از عهده ضبط فیلم ها بربیایند؛ بنابراین اگر فیلم دوربین ها ضبط نشود، کارایی دوربین زیر سوال خواهد رفت. توجه کنید که دوربین انتخابی شما باید مکان و حافظه لازم برای ذخیره کردن فیلم ها را داشته باشد. برای ذخیره سازی فیلم ها باید به مواردی همچون: تعداد دوربین ها، کیفیت ضبط و تعداد روزهایی که می خواهید ویدیو آرشیو شود در نظر گرفته شود. لازم است بدانید که جهت تأمین فضای مورد نیاز می توانید از استوریج و یا هاردهای دوربین مداربسته استفاده کنید.

 

قیمت دوربین مداربسته

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در راهنمای خرید دوربین مداربسته، در نظر گرفتن قیمت دستگاه می باشد. باید گفت که بالا یا پایین بودن قیمت دستگاه، به کم و زیاد بودن قابلیت های دوربین بستگی دارد. پس شما باید بر اساس انتظار خود از دوربین مداربسته، برای آن قیمت تعیین کنید.

 

کمپانی تولید کننده دوربین مداربسته

اینکه دوربین خود را از کدام یک از کمپانی ها خریداری کنید، بسیار مهم است و شما باید حتماً از برندهای معتبر این دستگاه را خریداری نمایید. چرا که خرید از یک برند خوب، باعث صرفه جویی در هزینه های آتی خواهد شد. شما می توانید از برندهایی همچون داهوا، آر دی اس و برایتون دوربین خود را با خیالی راحت و آسوده خریداری نمایید.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش دوربین مداربسته

به عنوان آخرین فاکتور مهم در راهنمای خرید دوربین مداربسته باید گفت که شما باید سعی کنید تا از برندهایی خرید خود را انجام دهید که در ایران نمایندگی داشته باشند؛ زیرا فقط کار با خرید و راه اندازی دوربین ها تمام نمی شود. بلکه دوربین شما به بررسی دوره ای و پشتیبانی نیاز پیدا خواهد کرد. از طرفی دیگر اگر برند مورد نظر شما در ایران نمایندگی ندارد، باید حتماً از کارشناسان مراکز قابل اعتماد با سابقه درخشان، بخواهید تا برای نصب دوربین های مداربسته شما اقدام کنند.

 

انواع دوربین های مداربسته

  1. دوربین مداربسته سیمی
  2. دوربین مداربسته بی سیم
  3. دوربین مداربسته آنالوگ
  4. دوربین‌های آی ‌پی یا پروتکل اینترنت (IP)

 

دوربین مداربسته سیمی

دوربین‌‌ مداربسته سیمی از لحاظ نصب تا حدی دشوار است، چون این نوع دوربین ‌ها نیاز به کابل‌ کشی هم برای منبع برق و هم برای انتقال تصویر دارند. این نوع دوربین‌ ها مناسب برای افرادی هستند، که نیاز ندارند هر ساله دوربین را جا ‌به‌ جا کنند.

 

دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مداربسته ‌بی‌ سیم از لحاظ نصب و راه ‌اندازی از دوربین ‌های سیمی تا حدی راحت ‌تر هستند. این نوع دوربین ‌ها مناسب افراد و محیط هایی هستند، که در آینده امکان نصب در مکان دیگری را دارند.

 

دوربین مداربسته آنالوگ

این دوربین‌ ها سال‌ هاست که وجود دارند و هنوز هم متداول‌ ترین نوع دوربین مدار بسته هستند. عملکرد این دوربین‌ ها ابتدایی است و ویدیوها را در محل ذخیره می ‌کنند.

 

دوربین‌های آی ‌پی یا پروتکل اینترنت (IP)

این دوربین ‌ها همان عملکرد مشابه دوربین‌ های آنالوگ را دارند، با این ‌تفاوت که قابلیت ‌های آن ها بسیار بیشتر است. به فرض مثال، تصاویر این دوربین ‌ها واضح‌ تر است، رزولوشن بالاتری دارند و ویژگی ‌هایی از جمله بزرگنمایی و تغییر موقعیت در آن ها از راه دور نیز امکان پذیر است.

برای نصب هر یک از دوربین های مداربسته باید موارد زیر را داشته باشید.

سرویس‌ های کابل‌کشی ساختار یافته

ضبط‌کننده ویدیو یا ویدیو رکوردر

دی ‌وی ‌آر (DVR) یا ضبط‌کننده دیجیتال ویدیو

ان ‌وی ‌آر (NVR) یا ضبط‌کننده شبکه ‌ای ویدیو

در آخر انتخاب یک دوربین ‌مداربسته متناسب با نیاز‌های شما، یک  انتخاب بسیار مهم و حیاتی است، که باید با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف دوربین ‌ها و نیز مشاوره با افراد متخصص در این زمینه انجام گیرد.

 

ویژگی های مهم در انتخاب دوربین مداربسته

  1. میزان کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته
  2. قابلیت استفاده از دوربین مداربسته در نور کم و زیاد
  3. قابلیت دید در شب
  4. اندازه دوربین و قابلیت مخفی سازی آن
  5. برد تحت پوشش با دوربین های مداربسته
  6. مقاوم در مقابل آسیب های احتمالی
  7. دوربین مداربسته با قاب محافظ و مقاوم در برابر نفوذ گرد و خاک و آب
  8. قابلیت زوم، چرخش الکترونیکی و شیب
  9. قابلیت ثبت تصاویر HD
  10. قابلیت ILLumination Rage

 

ویژگی های مهم در انتخاب دوربین مداربسته

 

میزان کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته

برای اینکه مشاهده افراد واضح باشد، نیاز است که رزولوشن دوربین بالا باشد. چرا که از این طریق می توانید به کمک تصاویر با کیفیت برای متهم کردن شخص (دزد) در دادگاه استفاده کنید. دوربین های با کیفیت رزولوشنی بالاتر TVL550 دارند و کیفیت پایین تر از این میزان نمی تواند، منجر به تشخیص هویت افراد شود. در صورتی که برای نظارت کارکنان دوربین مداربسته می خواهید، دوربین شما نیازی به رزولوشن بالا نخواهد داشت.

 

قابلیت استفاده از دوربین مداربسته در نور کم و زیاد

در کل برای خرید دوربین مداربسته، باید شرایط محیط به خوبی سنجیده شود. به طور مثال اگر شما برای محیط های کم نور دوربین می خواهید، به دوربینی با لوکس پایین نیاز دارید. این بدان معناست که دوربین مداربسته حتی در محیط های کم نور بتواند، تصاویر با کیفیتی را ثبت کند.

 

قابلیت دید در شب

اغلب دوربین های مداربسته دارای LED های مادون قرمز این امکان را فراهم می کنند تا مناطق تاریک را مشاهده کنید. پس اگر بررسی محیط تاریک در شب برای شما اهمیت دارد، این قابلیت مهم را حتماً در راهنمای خرید در نظر بگیرید.

 

اندازه دوربین و قابلیت مخفی سازی آن

اگر قصدتان این است که سایر افراد متوجه ثبت فیلم شما توسط دوربین نشوند، به یک دوربین مخفی نیاز دارید. دوربین های مخفی می توانند، با شکل و شمایل مختلف نصب شوند و مخفیانه از منطقه مورد نظر فیلمبرداری کنند.

 

برد تحت پوشش با دوربین های مداربسته

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب دوربین مداربسته، نوع، سایز و شکل لنز دوربین شماست. در صورتی که یک دوربین با لنز ثابت بخرید، در هنگام نصب نمی توانید زاویه و برد دید لنز آن را تغییر دهید. لذا در هنگام خرید دوربین های مداربسته لازم است تا لنز با سایز مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

مقاومت در مقابل آسیب های احتمالی

به احتمال خیلی زیاد دوربین مداربسته شما هدف خرابکاری دزدها و یا آسیب های ناگهانی قرار خواهد گرفت. از این رو لازم است که دوربین از طراحی مقاومی در مقابل این نوع آسیب ها برخوردار باشد.

 

دوربین مداربسته با قاب محافظ و مقاوم در برابر نفوذ گرد و خاک و آب

دوربین های مداربسته از اجزای الکتریکی استفاده می کنند که در برابر عناصر مختلف حساس هستند. در صورتی که آب و یا گرد و خاک وارد دوربین شما شود، کیفیت ویدیوهای دوربین به شدت کاهش می یابد، به طوری که حتی ممکن است دوربین شما از کار بیفتد. لذا وجود یک قاب محافظ، به دوربین شما کمک می کند تا در فضای باز از آسیب، رطوبت و گرد و غبار در امان بمانند. توجه داشته باشید، اگر برای دوربین مداربسته قاب محافظ در نظر نگرفته اید، باید اطمینان حاصل کنید که دوربین به طور کامل در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است.

 

قابلیت زوم، چرخش الکترونیکی و شیب

شایان ذکر است که دوربین های آنالوگ قدیمی نیز زوم دارند، ولی شما فقط می توانید در این دوربین ها به صورت زنده روی ویدیوها زوم کنید که البته این کار هم به کندی صورت می گیرد. با دوربین های megapixel IP شما می توانید بر روی تصویر، به صورت لایو و هم برای تصاویر ضبط شده زوم کنید، آن ها را کج کنید و یا بچرخانید.

 

قابلیت ثبت تصاویر HD

دوربین های megapixel IP می توانند ویدیوهای با کیفیت بالا یا HD را ثبت کنند که جزئیات موجود در این ویدیوها بسیار بالا است. اگر می خواهید جزئیات دقیق صورت فرد در ویدیو مشاهده شود، مجبورید که از دوربین مگاپیکسل استفاده کنید.

 

قابلیت ILLumination Rage

یکی دیگر از پارامترهایی که در دوربین مداربسته وجود دارد، قابلیت ILLumination Rage می باشد که به معنای حداکثر فاصله ای است که یک دوربین نظارتی می تواند در هنگام شب آن را ببیند. با توجه به اینکه در شب ممکن است پوشش دهی دوربین ها کم شود، شما باید مطمئن شوید که دوربین مورد نظر در شب نیز هم پوشانی لازم را خواهد داشت.

 

انواع دوربین مداربسته از نظر تکنولوژی

همانطور که می دانید، امروزه، تعداد دزدی، تجاوز به حریم دیگران و سایر جرم و جنایات، به شدت افزایش پیدا کرده است؛ به همین دلیل اکثر موسسات، سازمان ها، هتل ها، موزه ها، منازل و…، برای حفظ امنیت جان و اموال خود، از دوربین های مداربسته استفاده می کنند. دوربین های مداربسته با ثبت وقایع، می توانند هنگام وقوع حادثه، به شما در پیدا کردن مجرم کمک کنند. دوربین مداربسته بر اساس تکنولوژی به سه دسته تقسیم می شود که در ادامه، به عنوان راهنمای خرید دوربین مداربسته، به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

 

انواع دوربین مداربسته از نظر تکنولوژی

 

دوربین ‌های مداربسته سیمی

دوربین مداربسته سیمی، نوعی دوربین است که تصاویر ثبت شده را با استفاده از کابل یا سیم منتقل می کند. این دوربین مداربسته، می تواند اطلاعات را تا محدوده ۳۰۰ متری انتقال دهد. در صورتی که فاصله بیش از این مقدار باشد، سیگنال به شدت ضعیف خواهد شد. استفاده از سوئیچ، تقویت کننده و کابل های شبکه، می تواند مشکل ضعیف شدن سیگنال را از بین ببرند. برای نمایش چندین منطقه در یک صفحه نمایش، باید از چند دوربین مداربسته سیمی استفاده کنید.

دوربین ‌های آنالوگ

دوربین آنالوگ، یکی از قدیمی ترین انواع دوربین های مداربسته است که هنوز هم کاربرد زیادی دارد. این نوع دوربین مداربسته، به صورت ابتدایی عمل می کند و می تواند ویدیو های ذخیره شده را، در محل ذخیره نماید.

دوربین‌ های آی ‌پی یا تحت شبکه (IP)

عملکرد دوربین‌های آی‌پی یا پروتکل اینترنت، تقریباً شبیه دوربین های آنالوگ می باشد؛ اما این دوربین ها، نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ، از قابلیت های بیشتر برخوردار است. دوربین های آی پی، این امکان را به کاربران می دهد تا تصاویر محیط را، از راه دور، در مرورگر وب مشاهده کنند. این دوربین می تواند هر نوع حرکت عجیب و غیر عادی مانند ورود به محل کار در نیمه شب را، به صاحب ملک گزارش دهد. صاحب ملک در هر جایی که باشد، می تواند ویدئو را از طریق گوشی هوشمند یا کامپیوتر شخصی خود مشاهده کند.

 

از ویژگی های دوربین پروتکل اینترنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت تصاویر با کیفیت و واضح
  • رزولوشن بسیار بالا
  • امکان بزرگنمایی تصویر بدون افت کیفیت
  • امکان تغییر موقعیت از راه دور

 

 

 

انواع دوربین ‌های مداربسته از نظر شکل ظاهری

انواع دوربین ‌های مداربسته از نظر شکل ظاهری

 

دوربین مداربسته گنبدی (Dom)

همانطور که از نام این دوربین پیدا است، شکل محفظه دور دوربین، گنبدی شکل می باشد. ظاهر این دوربین طوری طراحی شده است که افراد متوجه نمی شوند که دوربین از کدام منطقه فیلمبرداری می کند؛ به همین دلیل می تواند به راحتی، تصاویر سارقان و تبهکاران را ثبت نماید.

از مزیت های دیگر دوربین مداربسته دام، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دلیل شکل ظاهری که دارد، به راحتی در هر مکانی قابل استفاده است.
  • دارای قابلیت دید در شب می باشد.
  • به راحتی نصب می شود.
  • دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه بوده و تمام زوایا را پوشش می دهد.
  • بدنه محکمی دارد و دچار شکستگی و اختلال نمی شود.

 

دوربین گنبدی برای چه مکان‌ هایی مناسب است؟

دوربین های گنبدی یا دام، بهترین نوع دوربین مداربسته است که معمولا در فروشگاه، رستوران و هتل ها استفاده می شوند. این دوربین ها، به دلیل زاویه دید بسیار خوبی که دارند، به خوبی می توانند امنیت محیط را حفظ کنند. با نصب دوربین های گنبدی روی سقف، می توانید تمام مناطق و زوایا اتاق را تحت نظر بگیرید و از هر گونه سرقت یا سوءاستفاده، جلوگیری کنید.

 

دوربین مداربسته گنبدی (Dom)

دوربین مداربسته گنبدی (Dom)

 

دوربین مداربسته بولت (Bullet)

دوربین بولت، به دلیل کاربرد هایی که دارد، معمولاً در فضای باز مانند پارک و بوستان، صنایع تولیدی، مدیریت املاک و زمین های کشاورزی استفاده می شود. این دوربین دارای ظاهری استوانه ای شکل است که به راحتی قابل مشاهده می باشد؛ از این رو می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند. دوربین مداربسته بولت، این امکان را دارد که مسافت بسیار زیادی را به شما نشان دهد. ظاهر این دوربین طوری طراحی شده است که گرد و غبار و قطرات باران به آن نفوذ نکند.

مزیت های دوربین بولت عبارت‌اند از

  • قابلیت دید در شب
  • ثبت تصاویر با وضوح با کیفیت اچ دی
  • مقاومت در برابر گرد و غبار و آلودگی
  • قابلیت نظارت روی فاصله ها طولانی
  • مقاومت در برابر تابش مستقیم خورشید

 

دوربین مداربسته بولت (Bullet)

دوربین مداربسته بولت (Bullet)

 

دوربین مداربسته سی مانت (C-Mount)

دوربین سی مانت، این قابلیت را دارد که به کمک لنزهای جداشونده، مسافت های بسیار طولانی را کنترل کند. حجم این دوربین مداربسته، کمی زیاد است؛ به همین دلیل از آن به عنوان عامل بازدارنده، استفاده می شود؛ به طوری که سارقان و خلافکاران، با دیدن دوربین، از انجام کار خلاف منصرف می شوند.

از مزیت های دوربین سی مانت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای محیط های داخل ساختمان مناسب است.
  • قابلیت پشتیبانی از فناوری های مختلف را دارد.
  • مجهز به لنز های جداکننده با دامنه بسیار گسترده می باشد.
  • دارای پوشش مخصوص جهت حفاظت در محیط سرد است.
  • به راحتی قابل مشاهده است و به عنوان عامل بازدارنده عمل می کند.
  • مجهز به غلاف ضد آب است و در محیط های خارجی قابل استفاده می باشد.

 

دوربین مداربسته سی مانت (C-Mount)

دوربین مداربسته سی مانت (C-Mount)

 

دوربین مداربسته PTZ

دوربین PTZ یا PTZ Pan Tilt & Zoom Cameras قابلیت کنترل کامل روی تصاویر و ویدئو های ذخیره شده را دارد. برای استفاده از آن، کافی است یک دکمه را لمس کنید تا لنز دوربین به جهات مختلف حرکت کند. به علاوه می تواند میزان بزرگنمایی تصاویر را به راحتی تغییر دهید. به طور کلی از دوربین های PTZ در محیط های امنیتی استفاده می شود تا به صورت مداوم تصاویر تیم امنیتی را به صورت زنده پخش کند.

مزیت های دوربین ptz به شرح ذیل می باشد.

  • مجهز به بزرگنمایی اپتیکال است؛ به همین دلیل می توانید سوژه ها را با تمرکز بیشتری مشاهده کنید.
  • از قابلیت دید در شب مادون قرمز تا ۲۰۰ متر برخوردار است.
  • تیم امنیتی می تواند تصاویر ثبت شده را کنترل کند و نسبت به ویدئو ها پخش شده واکنش نشان دهند.
  • تصاویر را با کیفیت HD ذخیره می کند؛ به همین دلیل چهره ها به خوبی قابل تشخیص می باشد.

 

دوربین مداربسته PTZ

دوربین مداربسته PTZ

 

دوربین شب و روز

دوربین مداربسته شب و روز، از طراحی خاصی برخوردار است؛ به همین دلیل می تواند تصاویر را صرف نظر از میزان نور، ثبت کند. تصاویر ذخیره شده توسط دوربین مداربسته شب و روز، کیفیت و وضوح بسیار بالایی دارد. این کیفیت، تحت هیچ شرایطی از بین نخواهد رفت.

مزیت های دوربین مداربسته شبه و روز عبارت‌اند از:

  • مجهز به تراشه‌های تصویربرداری فوق حساس
  • ثبت تصاویر با کیفیت در تاریکی
  • امکان نمایش تصاویر ثبت شده به صورت سیاه و سفید
  • دارای پوشش مناسب برای نصب در خارج از ساختمان
  • ثبت تصویر با وجود نور خیره کننده خورشید و حتی نور ضعیف
  • مجهز به امکانات هوشمند مانند تشخیص صدا، چهره و …

 

دوربین شب و روز

دوربین شب و روز

 

دوربین مادون قرمز یا اینفرارد

دوربین مادون قرمز یکی از بهترین انواع دوربین های مداربسته است. این دوربین، مجهز به فناوری مادون قرمز یا اینفرارد است. قیمت دوربین مداربسته مادون قرمز به دلیل قابلیت های بسیار خوبی که دارد، کمی گرانتر از سایر دوربین ها است. معمولاً از این دوربین در محیط های بسیار تاریک و کم نور تجاری، جهت حفظ امنیت افراد در تاریکی شب استفاده می شود.

برخی از مهم ترین مزایای دوربین مادون قرمز عبارت‌اند از:

  • این دوربین به کمک ال ای دی های مادون قرمز، می تواند انواع ویدیو و تصاویر را در تاریک ترین نقطه ثبت کند.
  • امکان فیلمبرداری از مسافت های بسیار طولانی تا ۳۰۰ متر دارد.
  • مجهز به فیلتر برش مادون قرمز است که در طول روز، تصاویر باکیفیت را ضبط می کند.
  • توانایی ذخیره تصاویر در مه، گرد و غبار و دود را دارد.
  • دارای قابلیت ثبت تصاویر رنگی در روز و تصاویر سیاه و سفید در شب می باشد.

 

دوربین مادون قرمز یا اینفرارد

دوربین مادون قرمز یا اینفرارد

 

دوربین مداربسته آی ‌پی

دوربین مداربسته آی پی، تصاویر ضبط شده را روی اینترنت به اشتراک می گذارد و این امکان را به کاربران می دهد تا تصاویر را از راه دور، از طریق مرورگرهای خود مشاهده کنند. این ویدئوها منتشر شده دارای پهنا باند فشرده هستند. دوربین مداربسته آی پی، تمام تصاویر و ویدیوهای خود را روی رکورد های ویدئویی شبکه (NVR) یا روی نرم افزارهای ایمن، ذخیره می کند.

مزایای دوربین آی‌پی عبارت‌اند از:

  • تعمیر و نگهداری دوربین تحت اینترنت، بسیار آسان است.
  • این دوربین نیازی به کابل های کواکسیال و مرکز رایانه ندارد، به همین دلیل به راحتی نصب می شود.
  • می توانید به راحتی در هر نقطه دنیا، به ویدیوها و تصاویر از طریق اینترنت دسترسی پیدا کنید.

 

دوربین مداربسته آی ‌پی

دوربین مداربسته آی ‌پی

 

دوربین مداربسته وایرلس

دوربین وایرلس، طوری طراحی شده است که به راحتی نصب و استفاده می شود. این دوربین دارای ظاهری زیبا و مرتب است. دوربین های وایرلس، معمولاً در مکان های لوکس مانند موزه، کاخ و خانه های لاکچری استفاده می شود.

از مزیت های مهم دوربین مداربسته وایرلس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به راحتی قابل نصب است.
  • دارای ظاهر و اندازه کوچک و منظم می باشد.
  • نیازی به سیم و کابل ندارد.
  • تصاویر ثبت شده از طریق اینترنت منتقل می شود.
  • تصاویر به صورت آنلاین قابل دسترسی می باشد.
  • تصاویر در دوربین وایرلس، به صورت امن ذخیره سازی می شود.

 

دوربین مداربسته وایرلس

دوربین مداربسته وایرلس

 

دوربین مداربسته اچ ‌دی

دوربین مداربسته HD این قابلیت را دارد که تصاویر و ویدیو های فوق العاده با کیفیت را ضبط کند. وضوح تصاویر این دوربین بسیار بالا است؛ به همین دلیل می توانید به راحتی چهره اشخاص را تشخیص دهید. به عنوان راهنمای خرید دوربین مداربسته، به شما توصیه می کنیم دوربین های با وضوح ۷۲۰p تا ۴k را انتخاب کنید.

از بهترین مزایای دوربین اچ‌دی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ذخیره تصاویر با کیفیت بسیار بالا
  • بزرگنمایی ویدئو و تصاویر، بدون افت کیفیت
  • ارائه تصاویر شفاف و غیرقابل انکار

 

دوربین مداربسته اچ ‌دی

دوربین مداربسته اچ ‌دی

 

دوربین‌ های ANPR/LPR

از دوربین های مداربسته ANPR/LPR، برای خواندن و نوشتن داده ها در مراکز ثبت پلاک استفاده می شود. امروزه اکثر سازمان ها، برای اموری از جمله ثبت و نظارت پرداخت عوارض، مدیریت زمان اقامت در هتل، پارکینگ خودرو … از دوربین مداربسته ANPR/LPR استفاده می کنند. به دوربین Automatic Number Plate Recognition، دوربین مداربسته تشخیص خودکار پلاک هم گفته می شود.

مزایای دوربین تشخیص پلاک عبارت‌اند از:

  • تشخیص پلاک خودروها در حین انجام تخلف
  • ذخیره سازی اطلاعات

 

دوربین‌ های ANPR/LPR

دوربین‌ های ANPR/LPR

 

نتیجه گیری

در مطالب فوق علاوه بر فاکتورهای مهم در خرید دوربین مداربسته، به ویژگی های مهم و اساسی این دستگاه در هنگام خریداری کردن اشاره شد و بیشتر نکات به طور کامل مورد بحث قرار گرفت. قطعاً با در اختیار داشتن این اطلاعات هر یک از شما می توانید، بهترین دوربین مداربسته را با توجه به شرایط و نوع کاربری خود خریداری کنید و از امکانات و استفاده کردن از آن به وجد آیید. به امید اینکه هر یک از این معیارها بتوانند در هنگام خرید کردن دوربین مداربسته به کار شما بیایند و انتخاب را برایتان راحت و لذت بخش نمایند. از اینکه تا آخر مقاله با ما بودید، بی نهایت متشکریم.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب