امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دوربین مدار بسته بیسیم

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
دوربین مدار بسته بیسیم
چکیده این مقاله: دوربین مدار بسته بیسیم
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 38 بازدید

دوربین بی‌سیم

استفاده از دوربین‌های مدار بسته سالیان زیادی است که در منازل، فروشگاه‌ها، شرکت‌ها، ادارات و .. رواج دارد. با توجه به گسترش به فناوری در زمینه‌های متعدد، تولید کنندگان این دوربین‌ها نیز بیکار ننشسته و انواع و اقسام مختلفی از دوربین‌های مدار بسته را روانه بازار کرده‌اند. در میان دوربین‌های مدار بسته یکی از پر طرفدارترین‌ها، دوربین مدار بسته بی‌سیم است. امروز قصد داریم بیشتر درباره این دوربین توضیح دهیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

نصب و فروش انواع برند های ایرانی و خارجی پکیج دزدگیر برای ساختمان ها

دوربین مدار بسته بدون سیم چیست؟

از دوربین مدار بسته بی‌سیم با عنوان دوربین وایرلس نیز یاد می‌شود. این نوع دوربین انتقال تصاویر را از طریق امواج انجام خواهند داد. به عبارتی می‌توان این گونه گفت که این دوربین‌ها منتقل کردن تصاویر را بدون نیاز به کابل و سیم اجرا خواهند کرد. البته در برخی از مدل‌های این نوع دوربین کار تامین برق از طریق سیم انجام خواهد شد.

مدل آنالوگ دوربین مدار بسته بی‌سیم چیست؟

این نوع دوربین مدار بسته بی‌سیم نسبت به سایر مدل‌های آن قیمتی ارزان‌تر دارد و کار انتقال تصاویر را به وسیله تبدیل سیگنال‌های تصویری به سیگنال‌های رادیویی انجام می‌دهد. این سیگنال‌ها توسط دستگاه DVR ضبط خواهند شد و با در نظر گرفتن برد مخصوصی که دارند خروج فرکانس هر کدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

مدل تحت شبکه دوربین مدار بسته بدون سیم چیست؟

نوع دیگر دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم، دوربین‌های بی‌سیم تحت شبکه هستند که کار انتقال تصویر در آن‌ها از طریق وای فای صورت می‌گیرد. استفاده از این مدل دوربین به نسبت دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم آنالوگ از مزیت‌های بیشتری برخوردار است.

صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه‌های صورت گرفته برای کابل کشی از مزایای این مدل می‌باشد. برای این که خانه‌ای هوشمند ساخته شود بهترین مدل دوربین مدار بسته، مدل تحت شبکه آن است. این مدل نویز کمی دارند و به راحتی داده‌های لازم را به کاربر منتقل خواهند کرد و مشکلی به وجود نخواهد آمد.

مزایای استفاده از دوربین‌های مدار بسته بی سیم

هر محصول به طبع دارای مزیت‌هایی است و دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم هم از این قاعده مستثنی نیستند. در میان مزایایی که این دوربین‌ها دارند باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب این دوربین‌ها به نسبت سایر دوربین‌های مدار بسته هزینه کمتری را در بردارد.
  • برای راه اندازی آن نیاز به روش‌های خیلی پیچیده نیست و به راحتی نصب خواهند شد.
  • در برخی از این دوربین‌ها اصلا نیاز به سیم کشی نیست و در صورتی که به سیم کشی نیاز باشد مقدار آن بسیار کم است.
  • با توجه به این که در دوربین‌ها، میکروفون نیز به کار گرفته شده است پس امکان ضبط مکالمه را هم دارند.
  • دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم به وای فای مجهز هستند و قابلیت اتصال به شبکه اینترنت خانگی را دارند.
  • در این مدل دوربین‎‌ها سنسورهای حرکتی تعبیه شده است و این امر باعث شده که هر سوژه متحرکی را در تصویر به خوبی ضبط کنند.
  • قابلیت پشتیبانی از SD کارت با ظرفیت‌های گوناگون را دارند.
  • قابلیت اتصال به موبایل و ذخیره تصاویر آن را دارا هستند.
  • توانایی چرخش ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه در دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم وجود دارد.

برق دوربین مدار بسته بی‌سیم چگونه تامین می‌شود؟

ذکر این نکته ضروری است که اصطلاح بی‌سیم ارتباطی به برق رسانی دوربین ندارد. بلکه منظور از بی‌سیم شیوه انتقال داده‌ها است. برق این دوربین‌ها در مواردی از طریق کابل برق تامین می‌شود و در برخی دیگر از دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم نیز کار برق رسانی از طریق باتری صورت می‌گیرد. البته در مدل‌هایی که منبع تغذیه الکتریکی دستگاه، باتری است لازم به خرید باتری پس از خالی شدن آن نیست بلکه این باتری‌ها قابل شارژ هستند و کاربر می‌تواند آن را شارژ کند.

سخن پایانی

تمام موارد و اطلاعاتی که لازم بود در زمینه دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم بدانید را به شما ارائه کردیم. سایت معتبر پیشرو نیرو با دارا بودن سابقه متمادی در زمینه فروش و نصب دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم در فهرست بهترین‌های این زمینه قرار گرفته است. در صورتی که قصد خرید این محصول کاربردی را داشتید می‌توانید به سایت پیشرو نیرو مراجعه کنید و مدل‌های مختلفی که در سایت قرار دارد را بررسی کنید، یا با کارشناسان واحد فروش تماس بگیرید  و پس از دریافت مشاوره های لازم مناسب ترین دوربین مدار بسته را خریداری کنید. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید سپاس گذاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب