امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته
چکیده این مقاله: تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 144 بازدید

امروزه با افزایش آمار سرقت و دزدی، نیاز به قابلیت دید در شب دوربین مداربسته بیشتر احساس می شود. به همین دلیل انواع زیادی از دوربین های مداربسته این ویژگی را دارند. در صورت وجود این قابلیت، قیمت دوربین کمی افزایش می یابد. دید در شب بعضی مدل های دوربین مدار بسته قابل فعال یا غیر فعال شدن هستند. دوربین ها با این قابلیت در هنگام حفاظت از یک مکان در شب به کار می روند و بسیار مفید واقع می شوند. تنظیمات مشخصی برای روشن کردن این ویژگی روی دوربین های مدار بسته وجود دارد. برای آموزش این مطالب در ادامه همراه ما باشید.

 

تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته

 

روشن کردن دید در شب (تنظیمات)

به منظور روشن کردن و استفاده از قابلیت دید در شب، در ابتدا باید به سراغ تنظیمات آن بروید. در صورتی که قصد غیرفعال کردن این قابلیت را داشته باشید، باید طبق تنظیمات پیش بروید. با روشن کردن این قابلیت امکان ضبط در نیمه های شب نیز فراهم می شود.

 

مرحله ۱

در ابتدا باید به آدرس دوربین مداربسته خود را در جستجوگر سرچ کنید. در دستگاه خود به سراغ Internet explorer بروید. برای دسترسی به تنظیمات دوربین آدرس آن را در محدوده URL وارد کنید. برای وارد شدن به بخش خصوصی باید به اکانت خود وارد شوید. برای این کار پس از سرچ آدرس، یوزرنیم و پسورد دستگاه را بزنید و وارد آن شوید.

 

مرحله ۲

برای ورود به تنظیمات باید از منوی اصلی دوربین مداربسته استفاده نمایید. اگر به دنبال منوی اصلی هستید، می توانید به سراغ Setting یا Setup یا نام های مشابه بروید. دید در شب یک دوربین مداربسته با توجه به زمان روز فعال می شود؛ بنابراین در گام اول باید به سراغ تنطیمات ساعت بروید و آن را مشخص کنید. تنظیمات مربوط به ساعت در قسمت System قرار دارد. پس از ورود به این بخش باید گزینه General را بزنید. سپس گزینه ای با عنوان Date & Time خواهید دید. با زدن این گزینه می توانید به بخش مربوطه برای تنظیم دقیق بروید.

 

مرحله ۳

پس از وارد شدن به بخش تنظمیات ساعت، باید تایم دستگاه را بر اساس لوکیشن منطقه ای که در آن قرار دارید تنظیم کنید. برای وارد کردن لوکیشن به سراغ Time Zone بروید. در این قسمت باید کشور یا محل قرار گیری خود را مشخص کنید. برای ایران این بخش درحالت GMT +4:30 قرار می گیرد. پس از انتخاب محل خود باید محدوده زمانی دید در شب روشن شود. برای این کار گزینه DST Enable را انتخاب کنید. مرحله بعدی تنظیم زمان طلوع و غروب خورشید است. این کار را به وسیله رفتن به قسمت Sync PC انجام دهید. برای عوض شدن تنطیمات اولیه باید آن را به وسیله Save ذخیره کنید.

 

مرحله ۴

برای درست کار کردن بخش دید در شب دوربین باید یک تنظیم دیگر را تغییر دهید. به سراغ گزینه Camera بروید و پس از آن قسمت Conditions را انتخاب کنید. در این بخش باید پروفایل در حالت نرمال باشد. این کار برای ایجاد نشدن ارور صورت می گیرد. سپس به بخش دیفالت بروید. قسمت Profile Management را انتخاب کنید و بخش Schedule را بزنید. سپس به سراغ ساعت شبانه روز بروید و آن را در حالت ساعت طلوع خورشید بگذارید. پس از انجام دادن و و تنظیم کردن قسمت های قبلی آن را ذخیره کنید.

 

مرحله ۵

در اولین گام به سراغ گزینه Conditions بروید. این مورد در سمت چپ منوی اصلی دستگاه قرار دارد. پلاگین های برنامه را نصب کنید تا بتوانید دوربین را روی قسمتی از صفحه مشاهده نمایید. به سراغ بخش پروفایل بروید و حالت نرمال را با مورد شب Night عوض کنید. گزینه Day & Night را کلیک کنید و سپس قسمت Black & White را بزنید. این کار به منظور سیاه و سفید شدن تصاویر انجام می گیرد.

 

مرحله ۶

مجدداً به بخش پروفایل بروید و سپس گزینه Day را انتخاب کنید. در گام بعدی به قسمت Day & Night رجوع نمایید و آن را به گزینه رنگی تغیر دهید. همانند سایر مراحلی که تا اینجا طی کردیم، به منظور ذخیره شدن تنظیمات آن را سیو کنید.

 

مرحله ۷

انجام شدن مراحل فوق تا اینجا اهمیت بالایی دارد. برای چک کردن تغییرات در ابتدا Setting را انتخاب کنید. در ابتدا قسمت Camera و سپس Conditions را بزنید. به سراغ قسمت profile Management بروید و پس از آن حالت دوربین را Night Mode انتخاب کنید. همانند تمامی مراحلی که تا اینجا طی کردیم، تغییرات را با زدن گزینه Save ذخیره نمایید.

 

مرحله ۸

پس از تمامی مراحلی که تا اینجا انجام شد، باید به سراغ Live بروید. در صورتی که تصاویر سیاه و سفید باشند، دید در شب دوربین شما فعال شده است. اگر قصد رنگی شدن تصاویر را دارید، در بخش Profile Management نوار را در حالت طلوع و غروب خورشید بگذارید. در صورتی که قصد مشاهده کار خود را داشته باشید، با انتخاب Live قادر به این کار هستید.

 

چرا دید در شب کار نمی کند؟

کار نکردن این ویژگی دلایل متعددی دارد، اما بعضی از آن ها رواج بیشتری دارند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعکاس مستقیم نور در لنز دوربین
  • فعال بودن LED مادون قرمز دستگاه
  • کثیف شدن شیشه لنز
  • محل نامناسب نصب
  • عدم وجود فیلتر Ir-cut
  • انعکاس مادون قرمز در اثر مه گرفتگی یا دیگر شرایط آب و هوایی

 

چرا دید در شب کار نمی کند؟

 

نکات مهم و کاربردی برای بالا بردن کیفیت دید در شب

با رعایت بعضی از اصول ساده می توانید کیفیتی بهتر را در هنگام فیلم برداری در شب داشته باشید. یکی از ساده ترین نکات که می توان به آن اشاره کرد، نصب دوربین در جایی به جز پشت پنجره است. یکی از تنظیماتی که در هنگام دید در شب و تاریکی فعال می شود، چراغ مادون قرمز یک دوربین است. پنجره ها این نور مادون قرمز را بر می گرداندند و به همین دلیل از کیفیت فیلم برداری دوربین مقدار بسیار زیادی می کاهند. نور مستقیم خورشید در صورتی که بدون هیچ مانعی به لنز دوربین برخورد نماید، مسبب تار شدن تصاویر می شود. به همین دلیل دوربین را در جایی نصب کنید که به طور مستقیم نور آفتاب به لنز آن نخورد.

به مرور زمان و استفاده از دوربین مدار بسته، به خصوص در فضا و اماکن سر باز غبار و انواع کثیفی ها روی لنز دوربین می نشیند. به همین دلیل با افت سطح کیفیت تصاویر روبرو می شویم. پس از گذشتن مدت زمانی که متناسب با شرایط محیطی شما باشد، اقدام به تمیز کردن لنز دوربین خود کنید. با این کار به افزایش طول عمر دستگاه نیز کمک شایانی خواهید کرد. عامل مهم و اساسی دیگر وجود فیلتر IR-CUT روی دستگاه شما است. وظیفه اصلی این فیلتر جلوگیری از رسیدن نور به لنز به شمار می رود.

 

سخن پایانی

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، برای عوض کردن تنظیمات دوربین مدار بسته نیاز به آدرس، پسورد و یوزر دارید. به همین دلیل آن ها را نزد خود نگه دارید. تلاش خود را کردیم تا توضیحات خلاصه، مفید و کاربردی را در اختیار شما بگذاریم. نصب درست و به جای دوربین، بسیاری از مشکلات دیداری جلوگیری می کند. به عواملی که روی کیفیت تصاویر اثر می گذارند، توجه کافی داشته نمایید تا دستگاه شما عمری طولانی تر داشته باشد. در صورتی که دوربین شما دچار مشکل شد، برای رفع آن از متخصص مربوطه کمک بگیرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب