امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تجهیزات لازم جهت ارتقای امنیت فروشگاه ها

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
تجهیزات لازم جهت ارتقای امنیت فروشگاه ها
چکیده این مقاله: تجهیزات لازم جهت ارتقای امنیت فروشگاه ها
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 18 بازدید

تجهیزات لازم جهت ارتقای امنیت فروشگاه ها

تکنولوژی سبب ساخت محصولات زیادی شده است که به واسطه ی ان ها خیال بشر را بسیار آسوده کرده است. امروزه فروشگاه های بزرگی در سر تا سر جهان وجود دارند که انواع مواد غذایی و لوازم مورد نیاز را ارائه می کنند. این فروشگاه ها به دلیلی وسعت بالا و هم چنین حجم انبوه کالا هایی که عرضه می کنند، نیازمند سیستم امنیتی پیشرفته ای هستند تا احتمال سرقت را به حداقل برساند. در این سیستم امنیت شاهد حضور چندین تجهیزات مختلف هستیم که زیر مجموعه ی وسایل الکترونیکی هستد و در کنار هم مانع از هر گونه دستبردی خواهند شد. در ادامه انواع تجهیزات لازم جهت ارتقای امنیت فروشگاه ها را معرفی کرده و کارایی آن ها را بیان می کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه شوید.

تجهیزات امنیتی مختص فروشگاه ها

فروشگاه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز عرضه کننده کالای مورد نیاز بشر از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت های سازنده تجهیزات امنیتی دستگاه های زیادی برای افزایش امنیت این مکان طراحی کرده اند، که به شرح زیر می باشد؛

  • دوربین مداربسته:

دوربین مداربسته و یا چشم دیگری که می توان آن را در مکانی جا گذاشت و تمامی محوطه را زیر نظر گرفت. دوربین مداربسته نه تنها برای فروشگاه ها بلکه برای بسیاری از اماکن مورد استفاده قرار گرفته و کاملا کاربردی است. دوربین مداربسته وابسته به مساحت و وسعت مکان فروشگاه دارد، به طبع هر چه محیط بزرگتری داشته باشیم، نیازمند دوربین مداربسته مختلفی هستیم. زمانی که دوربین در تمامی خطوط و لاین ها وجود داشته باشد، افراد نمی توانند به راحتی دست به سرقت بزنند.

دوربین مداربسته در انواع مدل ها طراحی شده است، دوربین های دیجیتالی و آنالوگ رایج ترین آن ها می باشد. دوربین ها نه تنها قابلیت تصویر برداری و ذخیره ی اطلاعات را دارند، بلکه قابلیت های دیگری نیز درون دوربین ها قرار داده شده است، که باعث افزایش کاربرد آن ها  می شود. یکی از ویژگی های مثبت در خصوص دوربین ها قیمت های متنوع آنان بوده که با هر بودجه ای می توان دوربین خریداری کرد.

  • گیت ضد سرقت:

در فروشگاه های ارائه دهنده ی لباس استفاده از گیت ها بیشتر رایج می باشد. گیت نوعی سد معبر برای سارقان است، زمانی که کالایی را دور از اطلاع فروشنده از درب خارج می کنند، با فعالیت گیت مواجه شده و آلارمی با صدای بلند پخش خواهد شد. به عبارت بهتر گیت نوعی محفظه از جنس هاس مختلف است که در کنار درب ورودی و خروجی نصب می شود. کالا های درون فروشگاه به واسطه ی تگ کالایی که به آن ها متصل است، نوعی نویز و فرکانس به گیت ضد سرقت ارسال می کند. ارتباط میان گیت و تگ به نحوی است که محدود به یک بازه ی مکانی مشخصی هستند، در صورت رد غیر مجاز ازاین مکان گیت ضد سرقت شروع به پخش هشدار می کند.

زمانی که محصولی خریداری می شود و وجه آن توسط فروشنده از خریدار دریافت می شود، فروشنده تگ کالایی را از محصول چدا کرده و مانع از ایجاد هشدار توسط گیت ضد سرقت می شود. جدا سازی تگ کالایی چندان آسان نبوده و سارق وقت نمی کند حین ارتکاب جرم تگ ها را از محصولات جدا کند، از این رو به محض خروج غیر مجاز، گیت ضد

سرقت هشدار داده و افراد را از دستبرد مطلع می کند.

  • تگ کالایی:

بدون وجود تگ کالایی عملا گیت ضد سرقت هیچ کاربردی نخواهد داشت. تگ کالایی فرستنده ی یک سری امواج می باشد که توسط گیت دریافت می شود. تگ ها دارای اندازه های مختلفی هستند و می توان ان ها را بر روی تمامی محصولات مانند کفش، کیف، لباس و محصولات این چنینی نصب کرد. تگ کالایی در انواع مدل ها ساخته شده است که به شرح زیر می باشد؛ تگ صدفی، تگ مدادی، تگ ریر، تگ اجنسا خاص و تگ هشدار دهنده از انواع تگ های کالایی است که در فروشگاه های می توان از آنان استفاده کرد.

خرید و نصب اعلام حریق زیتکس در تهران

کلام پایانی

تجهیزات لازم جهت ارتقای امنیت فروشگاه ها یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که باید در فروشگاه فراهم شود، این تجهیزات در کنار هم مانع از ایجاد سرقت شده و از اجناس موجود در فروشگاه محافظت می کنند. دوربین مداربسته، گیت ضد سرقت و هم چنین تگ کالایی برای ایجاد امنیت در محیط های فروشگاهی ساخته شده اند. این محصولات هر کدام به نحوی مانع از دستبرد و دزدی خواهند شد، شاید هنگام خرید آن ها ابتدا فروشگاه متحمل هزینه شود، اما از هزینه های غیر قابل جبران جلوگیری خواهد شد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب