امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

برد دید در شب دوربین مداربسته چقدر است؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
برد دید در شب دوربین مداربسته چقدر است؟
چکیده این مقاله: برد دید در شب دوربین مداربسته چقدر است؟
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 45 بازدید

در دوربین های مداربسته از نورهای مادون قرمز استفاده می شود که در بیشتر مواقع برای تصویر برداری در شب عملکرد بسیار خوبی دارد. نور مادون قرمز با استفاده از ال ای دی هایی که روی ir نصب شده است نور دوربین را تأمین می کند و این نوع نور که برای دید در شب عملکرد فوق العاده ای دارد در دوربین ها و جنس های مختلف متفاوت است. تشکیل شدن تصویر روی دوربین های مداربسته به گونه ای است که دوربین های مداربسته نوری را که از اشیا و اجسام مختلف در دوربین منعکس شده است را در داخل دستگاه دریافت می نماید و در مرحله بعد با استفاده از نوری که در دستگاه ایجاد شده است، تصویری در مانتیور برای کاربر ایجاد می نماید.

روند انتقال تصاویر از دوربین مدار بسته به مانتیور، مانند عملکردی است که چشم انسان دارد و همانطور که می دانید اگر نوری در محیط وجود نداشته باشد، تصویری به چشم ما انتقال پیدا نمی کند. در دوربین های مداربسته برای جلوگیری از مشخص شدن فیلم برداری از محیط، از نور مادون قرمز استفاده می شود. از ویژگی های نور مادون قرمز می توان به نامرئی بودن نور آن و مشخص نبودن نور مادون قرمز برای انسان ها اشاره کرد.

 

دید در شب مادون قرمز چه فایده ای دارد؟

با استفاده از نور مادون قرمز در محیط هایی که به دلیل امنیتی نمی توانیم از نور سفید استفاده کنیم، مادون قرمز بهترین گزینه برای تصویر برداری و فیلم برداری از محیط است. نور مادون قرمز می تواند برای فیلم برداری از محیط دو مشکل که ایجاد می شود را برطرف نماید. اول اینکه نور مادون قرمز به ایجاد شدن تصاویر کمک زیادی می کند و دوم نور ایجاد شده در مادون قرمز برای گرفتن تصاویر و ثبت آن ها برای انسان ها مشخص نیست و محیط و فضای فیلم برداری تاریک و بدون نور است.

طراحی چراغ های مادون قرمز با چراغ های معمولی نصب شده تفاوت چندانی ندارد؛ اما تفاوت اصلی چراغ های مادون قرمز با نوعی چراغ معمولی در این است که چراغ های مادون قرمز دارای فرکانس های خاصی هستند.

 

دید در شب مادون قرمز چه فایده ای دارد؟

 

چه عواملی باعث افزایش برد و دید دوربین های مداربسته می شود؟

افزایش دید دوربین های مداربسته برای تشخیص اشیا در تاریکی به دو عامل مهم بستگی دارد که در ادامه مطلب در مورد این دو عامل صحبت خواهیم کرد.

 

قدرت ال ای دی

هنگامی که ال ای دی های طراحی شده و نصب شده در یک مادون قرمز افزایش پیدا کند، در نتیجه دید در شب دوربین های مداربسته نیز افزایش می یابد و هرچه این ال ای دی ها قوی تر باشند می توانند نور بیشتری تولید کند و محیط بیشتری را برای تشخیص افراد با استفاده از دوربین های مادون قرمز روشن کنند. ال ای دی های مادون قرمز مانند نور مرئی عمل می کنند و توانایی روشن کردن محیط اطراف خود را دارند؛ بنابراین هرچه ال ای دی های استفاده شده در دوربین مداربسته بیشتر باشد قدرت دید در شب نیز افزایش پیدا می کند. علاوه بر قدرت ال ای دی ها، زاویه ای که مادون قرمز نور پرتاب می کند نیز در قدرت و افزایش برد دید در شب دوربین های مداربسته تأثیر گذار باشد. هنگامی که ال ای دی ها در زاویه کمتر و درست تر نور را پرتاب کنند در عمق بیشتری روشنایی ایجاد می گردد.

 

میزان حساسیت چیپ به نور

از دیگر عواملی که باعث افزایش دید دوربین های مداربسته می شود، حساسیت چیپ تصاویر به نور است که هرچه چیپ تصاویر به نور حساس تر باشد نور کمتری برای تشخیص اشیا نیازمند است؛ بنابراین حساسیت چیپ تصاویر نیز می تواند در افزایش دید دوربین های مداربسته تأثیر زیادی داشته باشد. علاوه بر این دو مورد از دیگر عواملی که تأثیر گذار در برد دید در شب دوربین های مداربسته المان های خارجی است که اگر محیطی که از دوربین استفاده می شود از رنگ های تیره مشکی تشکیل شده باشد، میزان نوری که به دوربین مداربسته خواهد رسید بسیار کمتر و کیفیت آن پایین تر خواهد آمد.

عوامل دیگری نیز در برد و دید تصاویر دوربین های مداربسته تأثیر دارد مانند میزان نور مرئی که در محیط موجود است که اگر در مکانی که دوربین مداربسته وجود دارد نور مرئی وجود داشته باشد تصاویر ارسال شده به مانتیور بهتر خواهد بود و کیفیت بهتری خواهد داشت.

 

میزان حساسیت چیپ به نور

 

میزان نور مورد نیاز دوربین های مداربسته برای فیلم برداری در شب

میزان نوری که برای فیلمبرداری، دوربین های مداربسته نیازمند هستند در دستگاه های مختلف متفاوت است. برای مشاهده تصاویر با کیفیت بالا در شب این میزان دید در شب در دوربین و جنس های مختلف متفاوت است و اگر فضای مورد نظر شما بسیار تاریک است باید دوربینی انتخاب کنید که مادون قرمز آن به حداقل نور احتیاج داشته باشد. بهتر است بدانید در دنیای امروز بهترین برند ها دوربین هایی را تولید کرده اند که حساسیت نور آن ها به حداقل برسد و شما می توانید با توجه به نیازتان دوربین مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

مزایای استفاده از دوربین های مداربسته دید در شب

دوربین های مداربسته دید در شب در هر مکانی به خصوص مکان هایی که از امنیت بیشتری برخوردار هستند، بسیار کاربردی و مؤثر است. این دوربین ها هزینه بالایی ندارند و این دلیل استقبال بیشتر از دوربین های مداربسته دارای ویژگی دید در شب است. دوربین های مداربسته معمولاً مقاومت بالایی دارند و می توانیم در فضاهای داخلی و خارجی در دماهای پایین و بالا از آن ها استفاده کنیم. مصرف انرژی دوربین های مداربسته بسیار پایین است و در اندازه ها و جنس های مختلف دارای تنوع می باشند. دوربین های مداربسته معمولاً پیچیدگی خاصی ندارند و به دلیل سادگی تولید بسیاری از تولیدکنندگان به طراحی و تولید این محصولات روی آورده اند. از مزیت های بسیار مهم این دوربین ها وجود نور مادون قرمز است که باعث می شود بدون توجه اشخاص به این دوربین ها از آن ها فیلم برداری کند و حتی به ضبط محیط های اطراف بدون توجه دیگران بپردازد.

 

مزایای استفاده از دوربین های مداربسته دید در شب

 

دوربین های مداربسته دید در شب چگونه نصب می شوند؟

چگونگی نصب این گونه دوربین ها بسیار اهمیت دارد؛ زیرا کوچک ترین خطا در نصب اینگونه دوربین ها کیفیت ارسال تصاویر را تا حد زیادی کاهش می دهد. در هنگام نصب این دوربین ها دقت داشته باشید که در معرض نور خورشید یا نور لامپ لنز دوربین قرار نگیرد؛ زیرا تابیدن نور مستقیم خورشید باعث تاری و پایین آمدن کیفیت تصاویر می شود. برای ایجاد تصاویر با کیفیت و تصاویر رنگی می توانید مادون قرمز بر روی دوربین های مداربسته نصب کنید. برای مشاهده فیلم ها و تصاویر با کیفیت بهتر لازم است لنز دوربین مداربسته را تمیز نگه دارید.

 

کلام آخر

برد دید در شب دوربین های مداربسته به عوامل زیادی بستگی دارد که برای نمونه می توانیم به قدرت ال ای دی ها، میزان و زاویه پرتاب نور، حساسیت چیپ تصاویر و المان های خارجی که وجود دارند اشاره کرد. هرچه تعداد ال ای دی های موجود در یک دوربین مداربسته بیشتر باشد، کیفیت تصاویر ارسالی و فیلم های گرفته شده بیشتر خواهد بود. از مزایای استفاده از دوربین های مداربسته می توانیم به هزینه کمتر، مقاومت بیشتر این دوربین ها در فضاهای خارجی و همچنین داخلی اشاره کنیم. برای داشتن تصاویر بهتر لازم است لنز دوربین مداربسته را تمیز نگه داریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب