امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

پایه دوربین مداربسته چیست و معرفی انواع آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
پایه دوربین مداربسته چیست و معرفی انواع آن
چکیده این مقاله: پایه دوربین مداربسته چیست و معرفی انواع آن
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 325 بازدید

پایه دوربین مداربسته چیست و معرفی انواع آن
پایه دوربین مداربسته چیست؟
لوازم جانبی دوربین مدار بسته شامل تجهیزاتی است که به منظور تکمیل سیستم دوربین مداربسته از آن ها استفاده می شود. هر کدام از این تجهیزات در جای مخصوص به خود کاربرد داشته و وظیفه معینی را بر عهده دارند. یکی از آن تجهیزات پایه دوربین مداربسته است. ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد که به دلیل طراحی خاص دوربین هنگام نصب آن زاویه دید مناسبی نداشته باشد و یا در کل نتوانید به درستی آن را بر روی دیوار نصب کنید. در نتیجه ابداع پایه دوربین مداربسته این مشکل را رفع کرده است. هنگام خرید دوربین دوربین مداربسته، تهیه پایه نیز ضروری است. در این مقاله قصد داریم به معرفی پایه های فلزی دوربین مداربسته بپردازیم و به صورت کامل آن‌ ها را خدمتتان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

جهت قرار گرفتن دوربین ها و قابلیت تنظیم زاویه دید آن ها از پایه دوربین مدار بسته استفاده می شود. این ابزار در واقع یکی از تجهیزات کاربردی دوربین مداربسته است که در فضای خارجی و در ارتفاع های بالا نصب خواهد شد. دوربین‌ ها چه بر روی دیوار و چه بر روی سقف و ستون نصب شوند باید حتماً بر روی پایه قرار بگیرند. در حالت کلی در صورت نصب نشدن دوربین بر روی پایه امکان جابجایی آن وجود ندارد.

اگر می خواهید دوربین را در فضای خارجی نصب کنید از خرید پایه های پلاستیکی خودداری کنید. زیرا آنچنان که باید از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. در حالی که پایه فلزی اینطور نیست و مدت زمان زیادی دوام می آورد. دوربین های مداربسته پس از اینکه داخل کاور قرار گرفتن برای پایه نصب می شود. پس از تعیین شدن محل نصب دوربین، بر اساس شکل پایه، آن را بر روی دیوار، سقف یا ستون متصل می کنند.

پرکاربرد ترین و محبوب ترین نوع پایه های موجود در بازار پایه فلزی می باشد. این نوع از مقاومت بسیار بالا و قیمت به صرفه برخوردار است و همواره توجه خریداران را به خود جلب می کند. می توان انواع پایه ها را از این جنس ساخت.

کاربرد پایه در دوربین
با نصب پایه استحکام و مقاومت بیشتری در حین نصب دوربین به وجود خواهد آمد.
دید و زاویه بهتری به دوربین می دهد.
در صورت وجود عدم هماهنگی بین مکان نصب دوربین می توان از پایه استفاده کرد.
انواع پایه دوربین مداربسته
پایه سقفی
پایه ستونی
پایه دیواری دوربین مدار بسته
پایه گوشه
پایه مخصوص دوربین مداربسته دام
پایه دی لوکس
پایه کاور
پایه عصایی
پایه گردان
پایه نصب بر روی لوله
پایه متحرک
 

پایه سقفی
جهت قرارگیری نصب دوربین بر روی سقف به نوعی از پایه های ارائه شده تحت عنوان پایه سقفی دوربین نیاز پیدا خواهید کرد. شکل این مدل پایه تیوبی بوده و در اندازه های ۱۸ تا ۳۶ اینچ عرضه شده اند. البته ممکن است بعضی پایه ها بر حسب نیاز اندازه بزرگتر داشته باشند. در ابتدا باید دوربین خود را وزن کنید و مطمئن شوید که پایه انتخابی تان می ‌تواند این وزن را تحمل کند.

این مدل پایه ها برای مواقعی که بیش از یک دوربین برای مانیتورینگ محوطه نیاز است مناسب می باشد. در این حالت هم باید اطمینان حاصل کنید که وزن دوربین و میزان تحمل پایه با هم تناسب داشته باشد. با بهره مندی از این پایه می توانید دوربین را در ارتفاعات بالا نصب کرد. اندازه این محصول متغیر است. می‌ توانید آن را تغییر دهید و این بستگی به زاویه قرارگیری دوربین دارد. استفاده از پایه سقفی برای نصب دوربین در مکان‌ هایی مانند راه پله، درب ورودی یا پارکینگ گزینه مناسبی است. می تواند تمام یا بخش بزرگی از فضا را به خوبی پوشش دهد.

پایه ستونی
یکی دیگر از پایه های ارائه شده مدل ستونی آن ها می باشد که با استفاده از آن می توانید دوربین مداربسته را برروی ستون و تیرچه ها نصب کنید. این مدل پایه ها نشان تجاری و بالایی دارند. بیشتر در محوطه های باز مانند خیابان، پارک و … از آنها استفاده می شود. اگر می ‌خواهید در محیط هایی باز مانند دم در مغازه، پاساژ یا خیابان دید بیشتری داشته باشید پیشنهاد می شود که این مدل پایه را تهیه کنید.
پایه فلزی ستونی قابلیت نصب در ارتفاع بالا را هم داشته و به پایه عمودی نیز شناخته شده است. جنس فلزی این محصول از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. در برابر عوامل گوناگون هیچ آسیبی نمی بیند.

پایه دیواری دوربین مدار بسته
با استفاده از این پایه می توانید دوربین را بر روی دیوار نصب کنید. از جمله پایه‌ های بسیار پر مصرف بوده که هم برای محیط داخلی و هم خارجی قابل استفاده است. برخی از این مدل پایه ها دارای دسته هستند که بین دیوار و دوربین فاصله ایجاد می‌ کند. این پایه برای مشاهده قسمت هایی از فضا که در معرض دید دوربین نیست بسیار عالی عمل می‌ کند.
طول حدود یک متر این محصول موجب افزایش زاویه دید دوربین خواهد شد. می توانید به راحتی آن را تنظیم کنید. به نحوی که این تغییر تا ۵۰ متر می‌ رسد و برای مکانهایی مانند پارکینگ و درب ورودی گزینه ای مطلوب می باشد.

پایه گوشه
این مدل پایه به شما این امکان را می دهد که بتوانید دوربین را در گوشه‌ای از محیط متصل کنید. پایه گوشه برای دوربین‌های مدل PTZ بهترین گزینه هستند زیرا این مدل دوربین ها قابلیت چرخش و بزرگنمایی دارند و می‌ توانند منطقه بزرگی را تحت پوشش خود قرار دهند. این محصول یکی از کاربردی ترین ها بوده و جسم فلزی آن مقاومت بالایی نسبت به پلاستیکی و آلومینیومی دارد.

پایه مخصوص دوربین مداربسته دام
با استفاده از این نوع پایه می توانید مداربسته دام یا سپیدام را بر روی سقف یا دیوار نصب کنید. بر روی برخی از این پایه ها می‌ توان آداپتور و دیگر اتصالات مورد نیاز را قرار داد و برای مکانهایی مانند خانه، سالن و … می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

پایه دی لوکس
پایه فلزی دی لوکس ارائه شده قابلیت نصب بر روی هر سطحی اعم از میز، سقف، دیوار و … را دارد. مدل فلزی آن از استخدام قابل قبولی برخوردار است و می‌ تواند سال ها بدون مشکل بماند. بعضی از این پایه ها به دکمه 

 یا دستگیره ای جهت دسترسی به دوربین مداربسته مجهز می باشد که می توانید موقعیت های آن را به راحتی تنظیم کنید. پایه دی لوکس این امکان را فراهم ساخته و می توانید دوربین را در هر مکانی که مد نظر داشته باشید نصب کنید و محدودیت در انتخاب مکان را تا حدود زیادی از بین برده است.

پایه کاور
این مدل پایه باید با نوع دوربین مداربسته تناسب داشته باشد. پایه کاور با توجه به وزنی که دارد دسته بندی می شوند. یکی از مهم ترین قابلیت های این مدل، کاور کردن دوربین است و از آن در برابر گرد و غبار، نور آفتاب، باد و باران محافظت می کند. معمولاً این پایه از فلز ساخته می‌ شود و قابلیت نصب در محیط های مختلفی دارد.

پایه عصایی
پایه عصایی شکل زاویه دار دارد و می توانید  آن را در زاویه های مختلف تنظیم کنید. با استفاده از این پایه می توانید دید بالایی بر روی محیط داشته باشد و در محیط هایی مانند پاساژ، حیاط و … نصب نمایید.

پایه گردان
یکی از بهترین پایه های عرضه شده مدل گردان آن است که دارای موتور است و با جریان برق عمل می کند. پایه گردان می تواند حدود ۳۵۰ درجه چرخش کند و زاویه دید بالایی داشته باشد.

پایه نصب بر روی لوله
برای نصب مداربسته بر روی لوله یا ستون می توانید از پایه نصب بر روی لوله استفاده کنید. با پست های سیمی این پایه می توانید دوربین را بر روی پایه محکم کنید. این پایه را میتوانید در مکانهای باز و خیابان نصب نمایید و به دلیل جنس فلزی که دارد در برابر عامل گوناگون مقاومت بالایی از خود نشان می‌ دهد.

پایه متحرک
پایه متحرک دوربین مداربسته را می توانید به صورت جداگانه خریداری کنید. یکی از جذاب ترین قابلیت های این مدل پایه این است که می تواند مساحت زیادی را تحت پوشش خود قرار دهد و به زاویه های متفاوتی دسترسی داشته باشد. پایه متحرک می تواند در مدل های افقی یا افقی-عمودی ارائه شود.

پایه فلزی دوربین مداربسته
شرکت پیشرو نیرو انواع پایه فلزی دوربین مداربسته در سایز و اندازه های مختلفی با شکل های پایه دوربین فلزی راست و پایه دوربین فلزی خم با بهترین کیفیت و قیمت مناسب تولید و عرضه بازار می کند .

 

پایه دوربین مداربسته 

نحوه ساخت پایه دوربین مداربسته
شرکت پیشرو نیرو با دارا بودن کارگاهی مجهز و پیشرفته همراه با پرسنلی مجرب توانسته است پایه براکت دوربین مداربسته باکیفیتی را تولید کند. پایه های دوربین مداربسته از جنس فلز با کیفیت در اندازه ها و شکل های متنوعی ساخته می شوند.

 

سوالات متداول

+پایه مفصلی چه نوع پایه ای است؟

ساختار این پایه به گونه ای است که می توانید پایه را با حرکت چپ و راست یا بالا و پایین در زاویه های مناسب تنظیم کنید.

+از نظر قیمت، پایه پلاستیکی به صرفه تر است یا فلزی؟

پایه فلزی قیمت بیشتری نسبت به پایه پلاستیکی دارد اما از مقاومت بیشتری برخوردار است.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب