امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آموزش اتصال دوربین مدار بسته به اینترنت

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
آموزش اتصال دوربین مدار بسته به اینترنت
چکیده این مقاله: آموزش اتصال دوربین مدار بسته به اینترنت
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 289 بازدید

آموزش اتصال دوربین مدار بسته به اینترنت

امروز با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مداربسته در بسیاری از مکان ها برای حفظ جان و مال افراد استفاده می شود. بازبینی تصاویر دوربین مدار بسته، در هر مکان و زمانی از طریق اینترنت بدون حضور در محل وجود دارد. در نگاه اول شاید اتصال دوربین مداربسته به اینترنت کاری ساده و راحت به نظر برسد. اما باید در جریان باشید، که این کار بسیار دشوار است و باید برای انجام آن اطلاعات کافی در دست داشته باشید. در واقع اتصال دوربین مداربسته از طریق اینترنت به شما کمک می ‌کند، تا تصاویر مدنظر را از دوربین مداربسته به کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی و تبلت خود انتقال دهید. روی هم رفته، یکی از امکاناتی که افراد زیادی را به نصب کردن دوربین مداربسته تشویق می کند، همین اتصال دوربین مداربسته به طریق اینترنت است. اگر می خواهید در هر حال و هر جایی که باشید، به تصاویر دوربین مداربسته خود دسترسی داشته باشید، بهتر است که نکات مهم در خصوص آموزش اتصال دوربین مداربسته به اینترنت را فرا بگیرید.

اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد آموزش اتصال دوربین مدار بسته به اینترنت کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

فروش ونصب انواع پکیج دزدگیر در وب سایت پبشرو نیرو

 

انتقال تصویر دوربین مدار بسته

ارسال فیلم و تصاویر دوربین مدار بسته  از طریق اینترنت بر روی موبایل و کامپیوتر انتقال تصاویر دوربین مدار بسته نامیده می شود. همین امر باعث ترغیب افراد برای نصب دوربین مدار بسته می شود زیرا افراد می توانند از راه دور حتی زمانی که در سفر هستند بر خانه خود نظارت داشته باشند.

برای انجام این کار شما باید یک نرم افزار انتقال تصویر، دستگاه DVR یا NVR بر روی گوشی خود نصب کنید تا بتوانید تصاویر را در گوشی مشاهده کنید. برای انتقال تصاویر باید دستگاه DVR یا NVR به اینترنت متصل باشد.

 

مراحل انتقال تصویر دستگاه DVR بر روی موبایل یا اینترنت

  • تنظیم دستگاه DVR یا NVR
  • تنظیمات مودم
  • تنظیمات برنامه موبایل

 

تنظیم دستگاه DVR یا NVR

برای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته در ابتدا باید تنظیمات دستگاه DVR یا NVR انجام شود که بسیار ساده است. برای انجام این تنظیمات بر روی دستگاه به صورت زیر عمل کنید:

آدرس IP: برای دستگاه DVR خود یک آدرس IP انتخاب کنید. این آدرس باید با توجه به شبکه داخلی انتخاب شود در صورتی که این آدرس خارج از شبکه داخلی باشد باعث ایجاد اختلال در شبکه می شود.

Subnet Mask: عدد ۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۰ را در این قسمت باید وارد کنید اما ممکن است این آدرس در برخی از شبکه ها متفاوت باشد.

Default Gatewayدر این مرحله باید آدرس IP مودم را وارد کنید. معمولا IP مودم دارای آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است.

پورت موبایل: این پورت برای مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته با استفاده از موبایل است. نام پورت موبایل در دستگاه های مختلف متفاوت می باشد شما می توانید در این قسمت پورت ۸۰۰۰ را انتخاب کنید.

پورت وب: نام این پورت ها HTTP Port  و WEB Port است که برای مشاهده تصاویر با استفاده از مرورگر است بهتر است پورت ۸۰ را در این قسمت انتخاب کنید.

DHCP: گزینه DHCP نباید تیک خورده باشد و باید به صورت غیر فعال باشد.

 

تنظیمات مودم

تنظیمات مودم به عنوان مرحله اصلی برای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته است در این قسمت بر روی مرورگر خود باید شماره IP مودم را که ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است را وارد کنید. صفحه ای برای شما باز می شود که باید در این قسمت Username و Password را وارد کنید. بیشتر مودم ها برای هر دو حالت ADMIN  را انتخاب می کنند با وارد کردن ADMIN وارد منوی ADSL شوید با توجه به تنوع مودم ها ممکن است شکل ظاهری منوها متفاوت باشد.

در قسمت Advanced، NAT یا Port را انتخاب کنید و گزینه Dmz یا DMZ Host را کلیک کنید و در قسمت IP دستگاه  DVR را وارد کنید با انجام این مراحل تنظیمات برای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته صورت می گیرد.

 

تنظیمات برنامه موبایل

برای مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته  بر روی موبایل و یا مرورگر باید تنظیمات زیر را در اختیار داشته باشید.

  • IP ثابت برای مشاهده تصاویر خارج از شبکه و همچنین IP دستگاه برای نظارت در شبکه داخلی.
  • پورت موبایل برای مشاهده تصاویر از طریق موبایل و پورت وب برای مشاهده از طریق مرورگر.
  •  Username دستگاه
  • Password دستگاه

برای مشاهده تصاویر دوربین های مدار بسته بر روی موبایل، نرم افزار های بسیاری مانندGood Eye، Xmeye، iVMS-4500، gDMSS و نرم افزارهای دیگر وجود دارد. نرم افزار مورد نظر خود را بر روی موبایل نصب کنید تا بتوانید تصاویر را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

 

تنظیم مرورگر

برای مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته از طریق اینترنت بهترین انتخاب استفاده از مرورگر Internet Explorer است. برای تنظیمات مرورگر باید از منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب کنید. صفحه ای برای شما باز می شود در این مرحله در تب Security باید گزینه Custom Level را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود در قسمت Download Unsigned ActiveX  controlsگزینه Enable را انتخاب کنید.

در آخر کار تغییراتی را که انجام داده اید را ذخیره کنید. مرورگر خود را ببندید و دوباره باز کنید تا تغییرات برای شما اعمال شود. بعد از انجام تنظیمات مرورگر توسط آدرس IP می توان به دستگاه DVR یا NVR متصل شد.

 

نحوه اتصال به دوربین مداربسته از طریق اینترنت در دستگاه های مختلف

در واقع اتصال دوربین مداربسته به اینترنت در هر دستگاهی با دیگری متفاوت است. در ادامه مقاله به هر یک از موارد اشاره خواهیم کرد.

  • اتصال دوربین مداربسته به اینترنت در دستگاه‌ های اِی ‌اِچ‌ دی (AHD)

این اتصال از طریق پورت مدیا (MediaPort)، پورت موبایل (MobilePort)، پورت سرویس دهنده (Client Port) و… امکان پذیر است.

  • اتصال دوربین مداربسته به اینترنت در دستگاه هایک ویژن (Hikvision)

اتصال دوربین مداربسته به اینترنت در دستگاه هایک ویژن از طریق پورت سِرور (Server Port) امکان می پذیرد.

  • اتصال دوربین مداربسته به اینترنت در دستگاه‌های داهوا (Dahua)

در دستگاه های داهوا از طریق پورت تی ‌سی ‌پی (TCP) یا پروتکل کنترل انتقال، و پورت یو ‌دی ‌پی (UDP) اتصال انجام می شود.

  • اتصال دوربین مداربسته به اینترنت از طریق پورت وب (WEB Port)

این پورت با نام‌ های مختلفی شناخته می‌ شود که عبارتند از: پورت وب و پورت اِچ ‌تی ‌تی ‌پی( HTTP Port). از این پورت ‌ها برای مشاهده تصویر دوربین مداربسته با استفاده از مرورگر استفاده می‌کنیم.

  • اتصال دوربین مداربسته به اینترنت از طریق دی ‌اِچ ‌سی ‌پی (DHCP)

وظیفه‌ تشخیص آدرس آی‌ پی خودکار به کلاینت‌ های موجود در شبکه بر عهده دی ‌اِچ ‌سی‌ پی می باشد. دی ‌اِچ ‌سی‌ پی، میزبان ‌های موجود در شبکه را به صورت پویا یا همان دینامیک (Dynamic) آدرس ‌دهی و پیکربندی می‌ کند. توجه داشته باشید، که برای اتصال به دوربین مداربسته از طریق اینترنت، باید حتما این قسمت غیرفعال باشد.

 

کلام آخر

شما می توانید اتصال دوربین مدار بسته به اینترنت را به راحتی ایجاد کنید و در زمانی که در مکان دیگری هستید، تصاویر دوربین مدار بسته خود را از طریق اینترنت مشاهده کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب