امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آشنایی با دوربین مداربسته بولت و کاربردهای آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
آشنایی با دوربین مداربسته بولت و کاربردهای آن
چکیده این مقاله: آشنایی با دوربین مداربسته بولت و کاربردهای آن
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 29 بازدید

در حال حاضر دوربین های مداربسته مختلفی به کمک انسان آمده اند که در کلیت شکل یکی هستند اما در اندازه و فریم کاری متفاوت هستند. دوربین مدار بسته بولت یکی از این دوربین ها است که به شکل استوانه ای و ضد آب است و به دلیل همین شکل استوانه ای، به نام بولت خوانده می شوند. از نگاهی دیگر به ترکیب دوربین، لنز، کاور و پایه به صورت یک پکیج کلی دوربین بولت گفته می شود، این پکیج توسط کمپانی در کارخانه تولید و روانه بازار می شود. بولت در زبان انگلیسی به معنی گلوله یا لوله می باشد و این دوربین ها بیشتر در فضای بیرونی کاربرد دارند اما در فضای داخل هم امکان نصب وجود دارد.

دوربین بولت دارای استاندارد IP66 و IP67 است و در شرایط سخت آب و هوایی مقاومت زیادی دارند و به همین دلیل در برابر نفوذ آب، گرد و غبار مقاومت بیشتری دارند. البته ضد آب بودن دوربین های مداربسته بولت به این معنی نیست که در آب غوطه ور هستند، جنس بدنه اغلب دوربین های بولت فلز بوده که همین خود باعث مقاومت این دوربین ها می شود و برای پوشش فضای بیرون ساختمان و فروشگاه و محوطه استفاده می شود.

 

آشنایی با دوربین مداربسته بولت و کاربردهای آن

 

انواع دوربین بولت

انواع مختلف دوربین بولت براساس تکنولوژی بکار رفته در آن باکیفیت متفاوتی ساخته می شوند. دوربین های بولت (Bullet) محدودیتی در کیفیت تصویر ندارند و شامل انواع مختلف دوربین بولت آنالوگ (جای خود را به نوع HD آن داده است)، دوربین بولت آنالوگ HD، دوربین بولت تحت شبکه یا IP است و دوربین های بولت به دو نوع دوربین بولت با لنز متغیر و دوربین بولت با لنز غیر متغیر وجود دارد که برای تصویر برداری فضاهای وسیع تر از دوربین بولت با لنز فیکس و برای تصویر برداری با زاویه دید دلخواه می توان از دوربین بولت با لنز متغیر استفاده کرد. از دوربین بولت می توان برای پوشش فضاهایی مانند بر اصلی و بر فرعی بیرونی آپارتمان ها و ساختمان های اداری، تجاری، صنعتی استفاده کرد.

 

انواع دوربین بولت

 

ویژگی های دوربین بولت

کیفیت تصویر، زاویه دید و قابلیت دید در شب از مهمترین ویژگی دوربین بولت هست که در زمان خرید باید به آن دقت کرد. البته زاویه دید دوربین بولت با توجه به لنز به کار رفته متفاوت است و هر چقدر فاصله کانونی لنز دوربین کمتر باشد، زاویه دید دوربین بازتر و تصاویر واضح تر خواهد بود.

ضد آب بودن و کاربری آن در فضاهای داخلی و مسقف و هم فضاهای خارجی، نصب ساده و راحت، دارا بودن ویژگی دید در شب از مهم ترین ویژگی های دوربین بولت است و از نظر قیمت نیز این دوربین ها پرطرفدار بوده و دامنه قیمت متغیر است.

 

ویژگی های دوربین بولت

 

دید در شب دوربین بولت

دوربین های مداربسته بولت دارای قابلیت دید در شب نیز هستند و علاوه بر ثبت تصاویر در روز، قابلیت ثبت تصاویردر محیط بدون نور را نیز داشته و به دلیل کمبود نور در شب از منبع نور سفید و امواج نور IR برای ثبت تصاویر در شب در این دوربین استفاده می شود.

البته قابلیت دید در شب در اکثر دوربین مداربسته از جمله دوربین بولت وجود داشته و این قابلیت در دوربین مداربسته باعث می شود که تصاویر در هنگام شب هم ضبط شود و این قابلیت توسط مادون قرمز که در کنار لنز دوربین قرار گرفته وجود دارد. البته وضوح تصویر در شب به برد دید این دوربین ها و تعداد و نوع دوربین بستگی دارد.

 

دید در شب دوربین بولت

 

نصب دوربین بولت

نصب دوربین بولت نسبت به سایر دوربین ها از پیچیدگی کمتری برخوردار است ولی در ابتدا برای نصب دوربین باید مکان یا مکان هایی که دوربین در آن نصب می شود و مسیر کابل کشی و مقدار پوشش دوربین ارزیابی شود، سپس بعد از نصب، زاویه دید دوربین نیز باید تنظیم شود و بر این اساس نوع دوربین در نقاط دارای حساسیت متوسط و حساسیت بالا متفاوت است.

 

تفاوت دوربین مداربسته دام و دوربین بولت

هر دوی این دوربین ها در سیستم های مدار بسته به کار می روند، اما در شکل ظاهری متفاوت هستند. تفاوت دیگر بین این دو دوربین و شاید مهمترین آن، میزان مقاومت بدنه در برابر عوامل خارجی است. بدنه دوربین بولت در مقابل گرد و خاک و آب و هوا مقاومت بیشتری دارد؛ اما دوربین دام در شرایط نامساعد مقاومت کمتری دارد و در مکان مسقف استفاده می شود، اما دوربین بولت در محیط باز و روی دیوار و بدون سقف قابلیت نصب دارد؛ همچنین جنس بدنه دوربین دام اغلب از پلاستیک و برای محیط بسته و داخلی و دوربین بولت از فلز و برای فضای بیرون ساخته شده است.

 

لنز دوربین مداربسته بولت

دوربین های مداربسته بولت از نظر نوع لنز به سه دسته ثابت، وریفوکال و موتورایز تقسیم می شوند و دوربین بولت با لنز ثابت در یک زاویه دید بسته و ثابت تصاویر را ارائه داده و امکان زوم و بزرگ نمایی وجود ندارد.

اما لنز وریفوکال دوربین بولت متغیر بوده و امکان زوم و بزرگ نمایی در این لنزها وجود داشته و به صورت دستی قابل انجام است. لنز موتورایز همانند لنز وریفوکال بوده منتها تغییر زاویه دید در آنها با استفاده از یک موتورکوچک و از راه دور امکان پذیر است.

 

لنز دوربین مداربسته بولت

 

کیفیت دوربین مدار بسته بولت

دوربین مداربسته از کیفیت تصاویر ۱ مگاپیکسل تا ۱۲ مگاپیکسل در دوربین های بولت وجود داشته و برای کاربری مختلف مثل فروشگاه یا سوله استفاده می شود؛ اما از دوربین های ۲ الی ۴ مگاپیکسلی بولت برای طلافروشی و کارخانه‌های نظامی و از دوربین های ۴ تا ۸ مگاپیکسلی برای نظارت انبارکالا و خطوط تولید بیشتر استفاده می شود.

 

 انواع دوربین مداربسته بولت

انواع دوربین مدار بسته بولت در زمینه مختلف شامل

  • دوربین بولت دید در شب
  • دوربین بولت معمولی
  • دوربین مینی بولت
  • دوربین بولت با سیم
  • دوربین بولت وایرلس (بولت بی سیم)
  • دوربین بولت با لنز موتورایز می باشد.

 

سخن پایانی

کاربر استفاده کننده بر اساس نیاز خود و مکانی که برای نصب دوربین مدار بسته بولت در نظر گرفته می تواند برای خرید دوربین مداربسته اقدام نماید؛ ضمن اینکه امروزه دوربین امنیتی باعث کاهش سرقت در این مکان ها شده است و با استفاده از دوربین مدار بسته بولت به راحتی می توان از سرقت و دزدی و خطرات دیگر جلوگیری نمود و کارشناسان ما آماده ارائه خدمات از پروژه های شما و مشاوره و بازدید رایگان هستند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب