امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راه اندازی اولیه دزدگیر اماکن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
راه اندازی اولیه دزدگیر اماکن
چکیده این مقاله: راه اندازی اولیه دزدگیر اماکن
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 46 بازدید

تقاضای بالا، عدم نیاز به سرمایه زیاد و سادگی نصب در دوربین های مداربسته امروزه سبب شده است که نصب دوربین ها و سیستم های امنیتی مانند دزدگیر جزومشاغل محبوب و پر کاربرد محسوب شود.

قصد داریم تا در این مقاله با آموزشی ساده و قابل فهم، نحوه نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی همچون دزدگیرهای امنیتی  را برای شما توضیح دهیم.

با توجه به اینکه ساختار تمامی سیستم ها تقریبا مشابه و یکسان است، مطالبی که در مورد آن توضیح داده ایم، می تواند اطلاعات اولیه جهت نصب انواع دزدگیرها را در اختیار شما قرار دهد.

تشریح نحوه سیم کشی در دزدگیر:

تمامی دزدگیرها از ولتاژ ۱۲ ولت استفاده می کنند که در شرایط عادی و معمولی به وسیله یک ترانس ۱۲ ولت و با اتصال به برق شهری کار میکند اما در هنگام قطعی برق قادر خواهند بود تا توسط یک باتری ۱۲ ولت ، برق لازمه خود را تامین کنند.

در اکثر پکیج دزدگیر ها سیم های مربوطه را به برق ۲۲۰ ولت متصل می کنند.

اما توجه داشته باشید که در برخی از دزدگیرها نیز این سیم ها به یک ترمینال که با نام A.C روی برد دستگاه وجود دارد، وصل می شوند و سپس به برق ۲۲۰ ولت متصل خواهند شد.

جهت اتصال باتری به ترمینال لازم است تا سیم قرمز + باتری را به پایه + و سیم مشکی باتری که با علامت منفی مشخص شده است را به پایه – ترمینال متصل کنید.

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از تلفن کننده خارجی، ولتاژ لازم برای تغذیه تلفن کننده را از دو سر باتری و ترمینال BAT جذب کنید.

این کار در سیستم اصلی دزدگیر BF-A1 به صورت یکپارچه بین سیستم اصلی و تلفن کننده وجود دارد و نیازی به تنظیم ان نیست.

اتصال چشم ها به پنل کاربری دزدگیر

اتصال چشم ها به پنل کاربری دزدگیر-وبسایت پیشرو نیروهمانطور که می دانید تمامی سیستم های دارای دزدگیر کلاسیک، به وسیله چشم هایی به نام PIR که به آن ها متصل شده اند، قادر به تشخیص وجود اشخاص یا اشیاء در حال حرکت می باشند.

۶ پایه ترمینال خروجی برای هر چشم دزدگیر تعبیه شده است که دو پایه + و – آن برای اتصال تغذیه دزدگیر و با ولتاژ ۱۲ ولت بوده و ۲ پایه COM و NC در جهت اتصال به پنل دزدگیر می باشد.

همچنین دو پایه که با نام TEMPER مشخص شده است، برای تشخیص بازشدن پوشش چشمی دزدگیر است.

جهت تامین ولتاژ مورد نیاز وسایل جانبی دزدگیرها مثل سنسورها و چشمی دو پایه ZONE +- و یا AUX تعبیه شده است که دارای ولتاژ ۱۲ می باشد.

این ولتاژ هنگام قطعی برق توسط باتری هم ولتاژ خود قادر خواهد بود تا انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کرده و به کار خود ادامه دهد، نصاب دزدگیر باید این پایه های تغذیه که برای تمامی چشم ها وجود دارد را به پایه ها متصل کند.

ترمینال ورودی زون ها که با نام ZX مشخص می شود و بر روی تمامی پنل ها در جهت اتصال چشم ها به دزدگیر تعبیه و تنظیم شده است.

شما باید در هنگام نصب دزدگیر پایه های خروجی چشم های دزدگیر را به ترمینال متصل نمایید.

نوع پنل تعداد این زون ها را مشخص می کند و به نسبت نوع پنل به کار رفته در دزدگیر می توان تشخیص داد چند عدد زون در این دزدگیر وجود دارد.

معمولا و در اکثر دزدگیر ها این تعداد بین ۴ الی ۸ عدد می باشد که البته در دزدگیر BF-A1 تعداد این ورودی ها به ۱۰ عدد نیز می رسد که با علامت Z0 تا Z9 در جدول مربوطه مشخص می شود.

در صورتی که سیم های ZX را به پایه های NC  و  COM در سنسور مربوطه متصل نموده اید باید از تنظیمان پنل این زون ها که به حالت نرمال کلوز یا همان NC در آمده مطمئن شوید.

و در صورتی که پایه ها را به NO و COM اتصال داده اید باید تنظیمات را به حالت نرمال اپن یا NO درآورید.

در بیشتر موارد از حالت NC استفاده می شود.

اگر قصد داشته باشیم تا دو یا چند سنسور را به یک ترمینال اتصال دهیم، باید خروجی های آن را با همدیگر به صورت سری درآوریم و به ترمینال موردنظر به عنوان مثال Z1 را متصل کنیم.

در صورتی که به هر دلیلی قسمتی از ترمینال ها مانند Z6 را مورد استفاده قرار نداده اید حتما از غیر فعال کردن آن در تنظیمات زون و یا کوتاه کردن آن به وسیله یک سیم اتصال مطمئن شوید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب