امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف دوربین مدار بسته آنالوگ چیست

تمامی متن مقاله دوربین مدار بسته آنالوگ چیست؟ مزایا، معایب و انواع دوربین آنالوگ را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.91 MB دانلود پی دی اف - 957.73 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دوربین مدار بسته آنالوگ چیست؟ مزایا، معایب و انواع دوربین آنالوگ

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
دوربین مدار بسته آنالوگ چیست؟ مزایا، معایب و انواع دوربین آنالوگ
چکیده این مقاله: آیا اطلاعاتی در مورد دوربین مداربسته آنالوگ مزایا و معایب و کاربردهای آن دارید؟در این مقاله قصد داریم شما را با تمامی این موارد به طور کامل آشنا کنیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 136 بازدید

وجود دوربین‌ها در ساختمان‌ها باعث شده افراد احساس امنیت بیش‌تری داشته باشند. دوربین های مداربسته مزایای بسیار زیادی دارد و استفاده از آن در بسیاری از بخش‌های زندگی، کاربردی می باشد. در ادامه مقاله در مورد مزایا و معایب دوربین های مدار بسته آنالوگ صحبت خواهیم کرد.

 

تعریف دوبین آنالوگ

دوربین آنالوگ دوربین های مداربسته را شامل می شود که سیگنال های ویدیویی را به جای سیگنال های دیجیتال صفر و یک، به شکل امواج آنالوگ ارسال می کند. تمام دوربین های مداربسته قدیمی از این روش نامبرده برای ارسال داده ها استفاده می کنند البته برخی از دوربین های جدید یا IP دارای پورت خروجی آنالوگ می باشد تا از این طریق بتوان از تجهیزات نظارت تصویری قدیمی هم استفاده کرد.

 

تعریف دوبین آنالوگ

 

موارد استفاده از دوربین های آنالوگ

برای ایجاد سیستم های نظارت تصویری کوچک اغلب از دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده می شود به طور مثال برای سیستم های امنیتی فروشگاه‌های خرده‌فروشی، مشاغل کوچک و سیستم های امنیتی منازل از این نوع دوربین ها استفاده می شود. استفاده از این نوع دوربین ها باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

دوربین مدار بسته IP دارای یک تصویر با وضوح بالاتر است جزئیاتی از تصویر را ارائه می‌دهد که سیستم های آنالوگ قادر به ارائه آن نیستند. در برخی از مشاغل این نیاز وجود دارد که دوربین مداربسته آنالوگ به دوربین مدار بسته IP ارتقا داده شود. با این وجود هنوز هم در بسیاری از مشاغل از دوربین مداربسته آنالوگ استفاده می شود جالب اینجاست که دوربین های آنالوگ از این مزیت برخوردار هستند که میتوان به روش های جدید و به صورت ترکیبی از آن ها استفاده نمود.

به طور مثال در یک سیستم مدار بسته هیبریدی کاربر می تواند از هر دو دوربین مداربسته یعنی دوربین آنالوگ و IP استفاده کند. برای اینکه بتوانید در هزینه ها صرفه جویی کنید پیشنهاد می کنیم از دستگاه ویدئو انکدر استفاده کنید. به کمک این دستگاه به راحتی می توانید خروجی دوربین های آنالوگ را به سیگنال دیجیتالی تبدیل کنید؛ به عبارت دیگر، به وسیله این دستگاه شما می توانید دوربین های آنالوگ را به دوربین های IP تبدیل کنید. با ما همراه باشید در ادامه مقاله پیرامون مزایا و معایب دوربین های آنالوگ توضیحاتی ارائه می گردد.

 

موارد استفاده از دوربین های آنالوگ

 

 مزایای دوربین های مداربسته آنالوگ

دوربین های آنالوگ از قیمت کمتری نسبت به دوربین های مداربسته دیجیتال برخوردارند بنابراین این مدل جهت خرید دوربین مداربسته بسیار مقرون به صرفه محسوب می شود. همچنین دوربین‌های آنالوگ از انعطاف پذیری بیشتری در هنگام طراحی برخوردارند به طوری که از مدلهای مختلف آن می توانید در طراحی سیستم های امنیتی استفاده کنید.

به عبارت دیگر، دوربین های آنالوگ تنوع بیشتری دارند چون این نوع دوربین ها مدت زمان زیادی است که در بازار عرضه و ارائه می شود بنابراین نسبت به دوربین های تحت شبکه از تنوع بیشتری در مدل و سبک برخوردار می باشند. از دیگر مزایای دوربین مداربسته آنالوگ می توانیم به سهولت نصب و اشکال زدایی، دور برد انتقال سیگنال بدون تجهیزات اضافی، قابلیت اطمینان و پایداری نظارت تصویری، عدم تغییر هنگام پخش فیلم و سازگاری مناسب برای سیستم های امنیتی کوچک اشاره کنیم.

 

معایب دوربین مدار بسته آنالوگ

از جمله معایب سیستم های مداربسته آنالوگ این است که برای مناطق وسیع و مسافت طولانی مناسب نیستند. این نوع سیستم ها دارای قابلیت های اصلی و بنیادی هستند و یک سری ویژگی هایی که کاربر به آنها نیاز دارد را دارا نمی باشند به طور مثال دوربین مداربسته آنالوگ به بزرگنمایی دیجیتال مجهز نمی باشند.

دوربین های مدار بسته آنالوگ به راحتی هک می شوند چون سیگنال های دریافت شده از این نوع دوربین ها رمزگذاری نشده است، به طوری که یک هکر به راحتی می تواند به سیستم کاربر دسترسی پیدا کند. البته باید خاطر نشان سازیم که این ایراد و عیب دوربین های مداربسته آنالوگ را می توان با پروتکل های امنیتی شبکه برطرف نمود.

 

معایب دوربین مدار بسته آنالوگ

 

معرفی انواع دوربین های مداربسته آنالوگ

کاربران در دنیای امروز با کیفیت وسیعی از دوربین مداربسته آنالوگ رو به رو هستند، بنابراین اینکه چه نوع دوربین هایی برای کسب و کار شما مناسب تر است و اینکه تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ با دوربین تحت شبکه چیست از جمله سوالاتی هستند که ذهن کاربران را همواره به خود درگیر می کند.

 

دسته بندی دوربین های آنالوگ از نظر شکل و کاربرد

دوربین های آنالوگ از نظر شکل و کاربرد به انواع مختلفی دسته بندی می شوند به طور مثال می توانیم به دوربین بولت آنالوگ و اسپید دام آنالوگ اشاره کنیم.

 

دسته بندی دوربین های آنالوگ با توجه به کیفیت تصاویر

این نوع دوربین ها برای محافظت از منزل یا محل کار شما بسیار مناسب هستند اما اگر بخواهیم دوربین های مداربسته آنالوگ را با توجه به کیفیت تصاویر دسته بندی کنیم باید به دوربین آنالوگ معمولی و دوربین آنالوگ با کیفیت بالا یا HD اشاره کنیم.

 

دوربین های آنالوگ با توجه به کیفیت تصاویر

 

دوربین آنالوگ معمولی

دوربین مدار بسته آنالوگ با وضوح ۹۶۰*۴۸۰ پیکسل، یک تصویر با این ابعاد را بر روی مانیتور استاندارد با رزولوشن ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ به کاربر ارائه می دهد.

 

دوربین آنالوگ با کیفیت بالا یا HD

این نوع دوربین با استفاده از کابل های کواکسیال خروجی فیلم با وضوح بالا تا رزولوشن هشت مگاپیکسل یعنی ۳۲۶۴ * ۲۴۴۸ را به کاربر ارائه می دهد. از این نوع دوربین های هشت مگاپیکسلی برای مشاهده فضاهای بزرگ همچون پارکینگ ها استفاده می شود. همچنین این نوع دوربین ها قادر به بزرگنمایی دیجیتالی تصویر ۴K هستند به طوری که یک تصویر باکیفیت و واضح در اختیار کاربر قرار می دهند؛ به عبارت دیگر، تصاویر با جزئیات کافی در اختیار کاربر قرار می گیرد.

برخلاف دوربین آنالوگ معمولی، در دوربین آنالوگ باکیفیت بالا یا HD نیازی به کشش تصویر نیست در نتیجه تصویر تار و فوکوس نمی شود. در دوربین های آنالوگ HD از نوع خاصی از فشرده سازی فیلم برای انتقال سیگنال ویدئو استفاده می شود که دوربین های آنالوگ با سیستم های سنتی از این ویژگی برخوردار نیستند. اگر کاربر بخواهد دوربین های جدید آنالوگ HD را مورد استفاده قرار دهد، باید از DVR HD HD استفاده نماید.

 

دوربین آنالوگ با کیفیت بالا یا HD

 

فرمت های مختلف دوربین های آنالوگ HD

دوربین‌های آنالوگ با کیفیت بالا یا همان H دارای سه فرمت پرطرفدار HD-CVI، HD-TVI و AHD هستند. لازم به ذکر است که برای استفاده از دوربین‌های آنالوگ با سه فرمت متفاوت، باید از DVR ترکیبی استفاده کنید که قادر به پشتیبانی هر سه قالب ویدیویی باشد.

 

جمع بندی

دوربین آنالوگ یک نوع دوربین امنیتی محسوب می شود که برای ضبط تصاویر از سیگنال آنالوگ استفاده می کند همچنین این نوع دوربین با استفاده از کابل کواکسیال به انواع DVR متصل می شود. این مدل از دوربین‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند بنابراین هر فرد می‌تواند بسته به نیاز خود، یکی از آن‌ها را جهت استفاده خریداری نماید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب