امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دوربین مدار بسته بولت چیست ؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
دوربین مدار بسته بولت چیست ؟
چکیده این مقاله: دوربین مدار بسته بولت چیست ؟
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 58 بازدید

دوربین مدار بسته بولت چیست ؟
دوربین مداربسته بولت بدنه‌ فلزی و استوانه شکل داشته که جزو دوربین های شناخته شده است و طرفداران زیادی دارد. این دوربین های مدار بسته در انواع مختلفی عرضه شده اند که ضد آب بوده و برای محیط بیرون مورد استفاده قرار می گیرند.

این مدل مداربسته ها با توجه به شکل خاصی که دارند برای شرایط سخت آب و هوای بهترین گزینه هستند و جزو پرکاربردترین ها می باشند. این مدل در کیفیت های متفاوت به صورت شبکه و آنالوگ طراحی شده است که از لحاظ کیفیت تصویری محدودیتی ندارد. کاربرد بیرونی این مدل به معنای غیر قابل استفاده بودن آن برای محیط داخلی نیست. شایان ذکر است که منظور از دوربین استوانه ای یا گلوله های همان دوربین بولت است که با این اسم ها نیز شناخته شده است.

کاربرد دوربین مدار بسته بولت :
افت کیفیت تصاویر در تاریکی شب یکی از دردسرهای مداربسته های قدیمی است که تصاویر و ویدیوها را در تاریکی به درستی ثبت نمی کردند. اما با به کار بردن قابلیت دید در شب در دوربین بولت به راحتی می تواند در تاریکی تصاویر و ویدیوها را ثبت و نشر کند. نحوه کار این محصول به صورتی است که با استفاده از نور مادون قرمز IR در شب تصویر برداری می کند. این قابلیت ثبت در تاریکی مطلق را امکان ‌پذیر کرده است.
لازم است بدانیم که بالا بودن رزولوشن تصاویر به معنای کیفیت بالا نیست. بلکه قابلیت های دیگر نیز مانند لنز، سنسور و … بر میزان کیفیت عکس ها تأثیرگذارند. مداربسته بولت در طرح های مختلف با رزولوشن های متفاوتی عرضه شده اند. بسته به نیاز خودتان می توانید یکی از آنها را خریداری کنید.
این مدل دوربین بهترین انتخاب برای ایجاد امنیت در داخل و خارج می باشد که می تواند منطقه گسترده را تحت تسلط خود قرار دهد.

زیرا اندازه کوچکی دارند و می ‌توانند محتاطانه عمل کنند. در عین حال همانطور که اشاره شد به دلیل رزولوشن و سنسورهای به کار رفته در آن تصاویری واضح از واقعه را ثبت می ‌کند. همچنین می‌تواند واقعه را به صورت آنلاین و زنده نشان دهد یا آن را ضبط کند و بعداً در مانیتور ببینید. می توانید فیلم های ضبط شده را برای افراد دیگر نیز بفرستید.

دوربین مداربسته بولت

انواع دوربین مداربسته بولت:
دوربین مداربسته آنالوگ
دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD)
دوربین مداربسته تی وی ای (TVI)
دوربین مداربسته بولت چگونه کار میکند؟
جریان نور یک تراشه دیجیتالی است که در داخل دوربین نصب شده است جذب شده و به جریان پیوسته تصاویر تبدیل می ‌شود. دستگاه سیگنال های ضبط شده را از طریق کابل به صورت بی ‌سیم منتقل می‌ کند. از چراغ های مادون قرمز به عنوان حسگر داخل مدار استفاده می شود.

تنظیم زاویه لنز دوربین
لنز دوربین وظیفه تنظیم زاویه دید و انتقال نور از محیط بر روی حسگر را برعهده دارد. کیفیت تصاویر بولت به اندازه سنسور ها، کیفیت عدسی و فاصله گیری آنها بستگی دارد. همچنین قدرت لنز ها نیز به عواملی مانند فاصله کانونی و عدد دیافراگم وابسته است. فاصله کانونی فاصله بین مرکز اپتیکی لنز تا سنسور است که بر حسب میلیمتر بوده و معرف زاویه دید لنز نیز می باشد. به نحوی که هرچه فاصله کانونی لنز کمتر باشد زاویه دید بازتر خواهد بود و هرچه فاصله کانونی بیشتر باشد زاویه دید کمتر است. از همین ‌رو لنز مداربسته بولت از لحاظ تنظیم فاصله کانونی به دو دسته ثابت و ریفوکال تقسیم می ‌شوند.

لنز ثابت
این نوع لنزها به صورت ثابت بر روی دوربین نصب شده اند و غیر قابل تغییر هستند. محصولاتی با این مدل لنز از قیمت مناسب تری نسبت به بقیه برخوردارند و در مدل های متنوع تری نیز ارائه شده اند. مداربسته با لنز ثابت برای ایجاد امنیت در مکان‌های مسکونی و کوچک مورد توجه و پرکاربرد است.

لنز وریفوکال
بهترین ویژگی لنزهای وریفوکال امکان تغییر فاصله کانونی در پایه‌ های مشخص و محدود شده است. وجود این قابلیت در دوربین های مداربسته، امکان تغییر زاویه دید را فراهم می سازد. محدوده فاصله کانونی مختلف یکی از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این نوع لنز است. منظور از فاصله کانونی بزرگ، قابلیت تماشای تصاویر با جزئیاتی دقیق است. هنگامیکه زوم کمتر باشد زاویه دید وسیع تر و نظارت بر منطقه گسترده‌ تر خواهد بود. این مدل لنز ها قابلیت تغییر دید را در زاویه های مختلف دارند. وجود این لنز تاثیر زیادی بر روی قیمت آن دارد. به دلیل بزرگ بودن سایز این لنزها در صورت استفاده از آن در مدار بسته، دوربین بزرگتر خواهد  بود.

مزیت های لنز وریفوکال
انعطاف پذیری بالا در نسل
کیفیت بالاتر و بهتر در ضبط تصاویر
هزینه نصب پایین و راحت تر بودن نصب دوربین های دارای لنز وریفوکال
دوربین مداربسته بولت 

مزیتهای دوربین مدار بسته بولت
 محل قرارگیری
یکی از بیشترین سوالات پرسیده شده کاربران حین خرید این است که دوربین را کجا باید نصب کنیم؟
دوربین مداربسته بولت از لحاظ محل نصب انعطاف پذیرترین نوع مداربسته هاست. می‌توان بر روی دیوارها، جلوی برآمدگی سقف و یا زیر سقف نصب شود. این مدل دوربین ها بهترین کاربرد را بر روی پوشش دادن مناطق کوچک یا تنگنا مانند راهرو، راه پله و … دارد.

تنوع
دوربین مداربسته بولت از نظر کارایی از تنوع زیادی برخورداراند. همچنین از لحاظ فنی نیز می توانند در دوربین بولت آنالوگ، تحت شبکه وایرلس و …  باشند. معمولاً دارای قابلیت دید در شب هستند. برد دید این مدار نیز به تعداد و نوع ال ای دی های نصب شده در آن بستگی دارد. همچنین نوع دوربین ها به بزرگنمایی نوری، سنسورهای حرکتی و حرارتی نیز مجهز می باشند.

قدرت مانور
به راحتی با این دوربین می توانید زاویه دید را تنظیم کنید. این مدل دوربین مدار بسته به دلیل قابلیت حرکتی که دارد از قدرت مانور بالایی برخوردار است. در صورت تنظیم شدن نامناسب زاویه دید محصول می توانید آن را به راحتی تغییر دهید بدون اینکه به تغییر مکان اصلی آن نیاز داشته باشد.

 مناسب برای فضای باز
با توجه به اینکه این مدل دوربین ها برای فضای باز جزو بهترین گزینه‌ 

هاست الزامی است که نسبت به شرایط آب و هوای مقاوم باشند. بتوانند سرمای شدید در زمستان و گرمای سوزاننده تابستان را به راحتی تحول کنند. از همین رو نحوه طراحی آنها به صورتی است که می توانند به راحتی این شرایط را بدون کوچکترین مشکلی تحمل کنند. این محصولات با استانداردIP66  و IP67 ساخته شده اند و نسبت به نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می باشند. جنس بدنه آن ها اکثراً فلزی است و به راحتی آسیب نخواهند دید.

بازتاب نور
انعکاس نور موجب سفید و نا معلوم شدن تصاویر خواهد شد. اما لنز های بولت به دلیل اینکه به سمت پایین قرار می گیرد نسبت به دیگر دوربین ها کمتر دچار بازتاب نور داخل تصاویر و فیلم ها می شوند.

عدم نقض حریم خصوصی همسایگان
این مدل دوربین ها به دلیل بهره مندی از تنظیم زاویه دید معمولاً نسبت به دیگر مدل ها کمتر به صورت ناخواسته به حریم خصوصی دیگر منازل تجاوز می کنند.

امکان بازگردانی و دیده شدن دوربین
قابلیت نگهداری راحت
کارکرد آسان
دوربین مدار بسته بولت چیستسوالات متداول
تفاوت دوربین مدار بسته بولت با دام در چیست؟
اولین تفاوت چشم گیری دوربین ظاهر و نحوه طراحی آنها است. همچنین در میزان مقاومت بدنه نیز با یکدیگر متفاوت اند و دوربین بولت مقاومت بیشتری در برابر گردوغبار و آب از خود نشان می دهد.

دوربین را چگونه نصب کنیم؟
برای نصب دوربین بولت فقط کافی ست که محل آن را مشخص و سپس پایه را محکم کنید. به این ترتیب می توانید کابل شبکه را به دوربین متصل نمایید.

قیمت این مدل دوربین مداربسته بولت چقدر است؟
با توجه به تمامی قابلیت ها و ویژگی های ذکر شده قیمت دوربین مداربسته بولت بسته به نوع لنز به کار رفته در آن ها متفاوت است.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب