امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل خطا و آلارم های اشتباه دزدگیر اماکن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
دلایل خطا و آلارم های اشتباه دزدگیر اماکن
چکیده این مقاله: دلایل خطا و آلارم های اشتباه دزدگیر اماکن
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 83 بازدید

وسایل الکترونیکی قابلیت های زیادی دارند، دزدگیر ها از نمونه محصولاتی هستند که قابلیت زیادی داشته و با استفاده از آن ها می توان بر امنیت مکان مورد نظر اضافه کرد. با توجه به کارایی بالایی انواع مختلف دزدگیر ها، احتمال خطا در هشدار های دزدگیر ها وجود دارد، که در این مقاله قصد داریم چندی از دلایل خطا و آلارم های اشتباه دزدگیر اماکن را بیان کنیم. البته منظور از بروز خطا در دزدگیر، کیفیت پایین و یا عملکرد ناصحیح دستگاه نمی باشد، خطا هایی که در این دستگاه رخ می دهد، ناشی از سنسور های بسیار دقیقی است که درون آن تعبیه شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه مطلب دلایل خطا و آلارم های اشتباه دزدگیر اماکن ما را همراهی کنید.

 

دلایل خطا و آلارم های اشتباه دزدگیر اماکن

 

انواع خطا های موجود در دزدگیر اماکن

برای تعریف درست از خطا دزدگیر باید ابتدا عملکرد این دستگاه را بیان کنیم. دزدگیر ها دستگاه های الکترونیکی کوچکی هستند که برای افزایش امنیت مکانی مورد استفاده قرار می گیرند. زمانی که دزدگیر در مکانی نصب می شود، وظیفه دارد تا انواع حرکات مشکوک را شناسایی کند و به محض تشخیص، دزدگیر با ایجاد صدا های مشخصی هشدار داده و اطلاع رسانی می کند. دزدگیر قابلیت اتصال به گوشی تلفن همراه را داشته و پیغام های مشخصی با اتصال به گوشی می فرستد. اما در حال حاضر خطا هایی در دزدگیر مشاهده می شود. گاهی دزدگیر با ایجاد صدا و هشدار افراد را به مکان مورد نظر می کشاند، اما پس از بررسی های لازم هیچ نشانه ای از سرقت و یا رفتار های مشکوک دیده نمی شود. در ادامه دلایل خطا و آلارم های اشتباه دزدگیر اماکن را بیان می کنیم.

 

انواع خطا های موجود در دزدگیر امکان

 

دلایل انواع آلارم کاذب دزدگیر اماکن

  1. حرکت اشیای مختلف: دزدگیر به واسطه ی یک حسگر که به آن چشمی می گویند، حرکت اجسام را زیر نظر دارد. گاهی حرکت اجسام مختلف این حسکر را تحریک می کند و به اشتباه دزدگیر این حرکت را سرقت شناسایی می کند. به عنوان مثال اگر چشمی دزدگیر در کنار پنجره باشد، باز و بسته شده پرده ها می تواند سبب تحریک چشمی دزدگیر شود.
  2. سیم کشی طولانی: حسگر چشمی حساسیت زیادی دارد، گاهی طولانی بودن سیم کشی سبب تغییر در نواسانات ولتاژ می شود که خطای ایجاد آلارم و هشدار بی مورد را در دزدگیر ایجاد می کند. برای رفع این خطا بایستی منبع تغذیه جداگانه ای برای دزدگیر فراهم شود.
  3. تابش مستقیم نور خورشید: مور خورشید متشکل از انواع امواج الکترو مغناطیسی می باشد. مادون قرمز ساطع شده از آفتاب سبب تشخیص اشتباه چشمی دزدگیر می شود. این مورد زمانی اتفاق می افتند که چشمی در مکان مناسبی نصب نشده باشد.
  4. حیوانات: پرنده ها، سگ و گربه با کنجکاوی های خود قادر به تحریک چشمی دزدگیر می شوند. حیوانات خانگی که امکان دسترسی به دزدگیر را دارند، نه تنها باعث بروز خطانیز می شوند، بلکه قادر به آسیب رساندن به دستگاه خواهند شد. برای رفع این مشکل چشمی های وزنی که بین ۱۵ تا ۴۰ کیلو گرم وزن دارند، باید جایگزین چشمی های معمولی شوند.
  5. لرزش مگنت دزدگیر: گاهی دزدگیر ها را در کنار درب نصب می شوند. درب ها دچار لرزش های مختلفی خواهند شد، لرزش درب باعث لرزش مگنت خواهد شد و عکس العمل دستگاه ایجاد صدا و هشدار خواهد بود، بهتر است به دنبال مکانی عاری از لرزش و حرکت برای نصب دستگاه باشید.
  6. باتری معیوب سنسور بیسیم: سنسور ناظر و یا چشمی هایی که بیسیم هستند، توسط باتری های خاصی تغذیه می شوند. در بازه های مشخصی باتری ها کارایی خود را از دست می دهند و بایستی نمونه های سالمی جایگزین آن ها شود. باتری ضعیف با ارسال سیگنال سبب تشخیص اشتباع سنسور چشمی خواهد شد، که باید با تعئیض باتری از این خطا جلوگیری کرد.
  7. سیم و کابل های نامناسب برای دزدگیر: لوازم الکترونیکی نیازمند کابل های منسب و استانداردی هستند، اگر برای دزدگیر از کابل معیوب استفاده شود، خطا در دزدگیر رخ خواهد داد.

چند نمونه از دلایل خطا و آلارم های اشتباه دزدگیر اماکن بیان شدند، یکی از متداول ترین این خطا ها مکان نصب و جایگاه نا مناسب سنسور های دزدگیر می باشد. از این رو باید نکات مورد نظر برای نصب دستگاه را ارزیابی کرد و سپس اقدام به نصب نمود.

 

دلایل انواع آلارم کاذب دزدگیر امکان

 

کلام پایانی

دزدگیر ها نمونه ابزار هایی هستند که با نصب آن ها می توان از انواع سرقت جلوگیری کرد. اما متاسفانه دزدگیر ها به دلیل سنسور های حساس و باکیفیتی که ارند، دچار بروز خطا شده و با آلارم های اشتباهی را ارسال می کنند. در این مقاله  دلایل خطا و آلارم های اشتباه دزدگیر اماکن را ذکر کردیم، با شناسایی دلایل می توان مانع بروز خطا در دستگاه دزدگیر شد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب