امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آیا دزدگیر اماکن قابل هک شدن است؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
آیا دزدگیر اماکن قابل هک شدن است؟
چکیده این مقاله: آیا دزدگیر اماکن قابل هک شدن است؟
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 98 بازدید

دزدگیر ها از جمله ابزار پر کاربردی هستند که توجه افرزاد زیادی را به سمت خود جلب کرده اند. دزدگیر همان گونه که از نامش پیداست وظیفه دارد تا با قابلیت های خود هر گونه نفوذ غیر قانونی را شناسایی کند. دزدگیر جزو وسایل الکترونیکی است که متاسفانه بعضی از آن ها قابل هک شدن است. منظور از هک، کنترل دستگاه توسط افراد غیر مجاز بوده که مانع از برقراری امنیت برای ساختمان می باشد. قطعا هیچ کس دوست ندارد دستگاهی را خریداری کند که به هیچ عنوان امنیت نداشته و قادر به افزایش ایمنی مکان نیست.  در این مقاله قصد داریم به سوال آیا دزدگیر اماکن قابل هک شدن است؟ جوابی منطقی و درست بدهیم. در ادامه همراه ما شوید.

 

آیا دزدگیر اماکن قابل هک شدن است

 

عملکرد دستگاه های دزدگیر به چه صورت است؟

دزدگیر ها یک دستگاه الکترونیکی هستند که توسط سنسور های مختلفی قادر به تشخیص رفتار های مشکوک خواهد بود. سنسور به دستگاه دزدگیر توسط امواج رادیویی پیغام فرستاده و آلارم یا زنگ هشدار دزدگیر به صدا در می آید. به عبارت بهتر دستگاه دزدگیر یک گیرنده ی و هم چنین فرستنده امواج الکترونیکی است. یک سری دستگاه های فرستنده وجود دارندکه با ارسال امواج رادیویی، سبب ایجاد اختلال در عملکرد دزدگیر خواهند شد. ممکن است افراد غیر مجاز به مکانی نفوذ کنند، اما همین نویز های ارسالی سبب شود تا دزدگیر دچار اشتباه شود و هیچ آلارمی را ایجاد نکند. به عملیات مذکور هک شدن دزدگیر گفته می شود. خوشبختانه سازندگان دستگاه دزدگیر با انجام فعالیت های مختلف امکان هک شدن دستگاه دزدگیر را مورد بررسی قرار داده اند و برای رفع آن راه چاره ای به وجود آورده اند.

 

عملکرد دستگاه های دزدگیر به چه صورت است؟

 

روش های مختلف برای هک کردن دزدگیر

  1. استفاده از ریموت: روش کار یک سری دزدگیر ها بدین صورت است که با استفاده از ریموت، یک سری کد برای دزدگیر ارسال شده و فعال شدن دستگاه به واسطه ی آن است. در گذشته ریموت ها تنها قادر به ارسال یک کد تکراری و یا یک رمز عبور مشخصی بودند. سارقین با طراحی یک ریموت کد قابل تاییدی را برای دزدگیر ارسال می کردند که به واسطه ی آن دزدگیر فعال و نیز غیر فعال می شد. سازندگان دزدگیر برای رفع این مشکل ریموت را به نحوی طراحی کردند که هر بار یک کد غیر تکراری ارسال کند و بروز چنین خطایی کاهش یابد. ریموت رولینگ از قابلیت های منحصر به فردی است که باید دزدگیر از آن پشتیبانی کند.
  2. استفاده از دستگاه های مخصوص هک: هر دستگاه های الکترونیکی که تا به امروز ساخته شده است، دستگاهی دیگری در مقابل اختراع شده که قابلیت هک دزدگیر در آن وجود داردو سارقان برای هک دزدگیر بایستی این دستگاه را خریداری کنند. خوشبختانه قیمت این دستگاه به حدی زیاد است که گزینه ی مناسبی برای هک به شمار نمی آید. چرا که هیچ سودی ناشی از سرقت نصیب سارقان نخواهد شد.
  3. فرستنده امواج رادیویی: یک سری دستگاه وجود دارشته که قابلیت ارسال امواج رادیویی با فرکانس های مختلف را دارند، این دستگاه سبب گیج شدن دزدگیر شده و نمی تواند امواج ارسال شده توسط سنسور های خود را تشخیص دهد. از این رو هیچ گونه آلارمی را ایجاد نمی کند.
  4. غیر فعال کردن تجهیزات وایرلس: تجهیزات وایرلس مگنت ، سنسور چشمی و تجهیزاتی می باشد که به دزدگیر متصل شده و با ایجاد امواج رادیویی دزدگیر را درگیر را از نفوذ سارقان با خبر خواهد کرد. به دلیل قابلیتی که این تجهیزات دارند و از سنسور وایرلس پشتیبانی می کنند، می توان به واسطه ی دستگاه های الکترونیکی و یک سری نرم افزار های خاص آن ها را هک کرد و از دور فرمان فعال و یا غیرفعال سازی را برای آن ها ارسال کرد.

 

روش های مختلف برای هک کردن دزدگیر

 

کلام پایانی

دزدگیر ها از جمله ابزار هایی هستند که با نصب آن ها می توان نفوذ افراد غیر مجاز را به مکان های مختلف کنترل کرد و سبب افزایش امنیت دستگاه شد.  اما این دستگاه به دلیل امواج رادیویی که به واسطه ی آن فعالیت خود را انجام می دهند، قابل هک شدن هستند. از این رو برای خرید دزدگیر بایستی دقت کافی را داشت و تنها محصولاتی را خریداری کرد که به واسطه ی یک سری نرم افزار و سخت افزار های مخصوص امکان هک شدن آن ها تا حد زیادی کاهش یافته است. از این رو برای خرید دزدگیر باید با کارشناسان مربوط مشورت کرد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب