امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف رفع عیوب دوربین مداربسته تحت شبکه پس از راه اندازی

دانلود پی دی اف - 915.72 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

رفع عیوب دوربین مداربسته تحت شبکه پس از راه اندازی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۱ دوشنبه
رفع عیوب دوربین مداربسته تحت شبکه پس از راه اندازی
چکیده این مقاله: با در این مطلب از پیشرو نیرو مگ همراه ما باشید می خواهیم به برخی از راهکارهای عیب یابی دوربین مدار بسته تحت شبکه و رفع آنها می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 466 بازدید

امروزه ورود دوربین های مداربسته به زندگی بشر به یکی از راه های پرطرفدار برای تأمین امنیت تبدیل شده است. دوربین های تحت شبکه یا ip تواسته اند جایگاه بالایی در میان دوربین های مداربسته کسب کنند. با وجود این دوربین های تحت شبکه دارای پیچیدگی های بسیاری نسبت به دوربین های آنالوگ هستند به این صورت که گاهی در هنگام نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه، ممکن است اشکالاتی به وجود آید که مانع عملکرد صحیح دوربین مداربسته شود. با این مقاله همراه باشید در ادامه مطلب به مشکلات دوربین مداربسته تحت شبکه و رفع عیوب آن می پردازیم.

 

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

یکی از محبوب ترین سیستم های نظارتی، دوربین های مداربسته تحت شبکه وب هستند که قابلیت های زیادی در اختیار کاربران قرار می دهند. نصب و راه اندازی این نوع سیستم نظاری باید توسط متخصص صورت گیرد تا در پروسه نصب و راه اندازی با مشکل روبه رو نشود.

 

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

 

رفع عیوب دوربین مداربسته تحت شبکه پس از راه اندازی

در برخی از مواقع بعد از نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه متوجه می شوید که دوربین عملکرد درستی ندارد بنابراین باید به شناسایی مشکل و رفع آن ها بپردازید. توجه داشته باشید که تشخیص برخی عیوب کار ساده ای است در حالی که برای تشخیص برخی دیگر باید از متخصص کمک بگیرید.

 

شناسایی عیوب دوربین مداربسته با کمک دستور پینگ

یکی از روش های عیب یابی دوربین های تحت شبکه استفاده از دستور پینگ است. برای این کار باید پنجره ویندوز را باز کنید سپس عبارت CMD را در آن تایپ نمایید. در ادامه باید دستور Ping و بعد IP دوربین مداربسته را وارد کنید. توجه داشته باشید که با نوشتن آی پی دوربین، وضعیت اتصال دوربین مورد بررسی قرار می گیرد. بعد از انجام این اقدام اگر متوجه شدید که دوربین IP به شبکه متصل نیست باید به دنبال علت آن باشید. البته در اکثر مواقع علت عدم اتصال این است که دوربین مداربسته تحت شبکه و کامپیوتر هر کدام روی شبکه متفاوتی قرار دارند.

 

شناسایی عیوب دوربین مداربسته با کمک دستور پینگ

 

بررسی جدول APR در دوربین مداربسته

برای عیب یابی و تشخیص مشکل دوربین مداربسته تحت شبکه می توانید از طریق دستور ARP آدرس IP را پیدا کنید به این صورت که این نوع دوربین مداربسته با کمک یک آدرس ثابت به اسم آدرس مک، تصاویر را به دستگاه ذخیره ساز، گوشی و یا کامپیوتر منتقل می نماید. البته برای انجام این کار باید به صفحه CMD یا همان COMMAND PROMPT بروید و این بار دستور APR را اجرا کنید. قبل از اجرای دستور باید arp –a را تایپ کنید و سپس بر روی دکمه اینتر کلیک کنید تا فرمان اجرا شود. در ادامه لیست آدرس ها برای شما ظاهر می شود.

 

بررسی تداخل ip در دوربین مداربسته

در هنگام بررسی آی پی آدرس ها نباید با یکدیگر تداخل داشته باشند به طوری که هر دوربین مداربسته IP مخصوص به خود را دارد. توجه داشته باشید اگر به اشتباه یک IP را برای دو یا چند دوربین مداربسته استفاده کنید، دسترسی آن ها به شبکه قطع خواهد شد. در صورت بروز این اتفاق نگران نباشید، شما می توانید از طریق آدرس ARP آدرس های مشابه یکدیگر را پیدا کرده و آن ها را تصحیح نمایید.

 

بررسی کابل کشی

بررسی کابل کشی یکی از مهم ترین مراحل عیب یابی در دوربین آی پی محسوب می شود. با بررسی کردن سیم کشی مطمئن شوید که سیم گره نخورده و یا دچار پوسیدگی نشده است. البته شما می توانید با استفاده از کابل باکیفیت، احتمال پوسیدگی و ساییدگی آن را در کوتاه مدت تا میزان چشمگیری کاهش دهید.

 

بررسی کابل کشی دوربین مداربسته

 

تغییر رمز عبور

گاهی اوقات دسترسی کاربر به منو و نرم افزارهای دوربین مداربسته تحت شبکه قطع می شود به طوری که کاربر نمی تواند آن را ببینید و وارد گزینه ها شود. در چنین شرایطی برای عیب یابی دوربین ip باید به بررسی رمز عبور بپردازید و یک پسورد جدید انتخاب کنید. همچنین در چنین مواقعی چون دسترسی شما قطع شده، باید از ارائه دهنده خدمات دوربین مداربسته برای انجام این کار کمک بگیرید. در ادامه پسورد را دوباره تغییر دهید و پسورد را در اختیار کسی جز افراد معتمد قرار ندهید.

 

بررسی منبع تغذیه

بررسی منبع تغذیه و اتصالات یکی از روش های رایج برای تشخیص عیوب دوربین های ip است. در برخی مواقع آداپتورها و منبع تغذیه نمی توانند برق کافی را به سیستم مداربسته برسانند و کاربر باید منبع تغذیه و آداپتور را بررسی کند تا از روشن بودن دوربین مداربسته اطمینان حاصل نماید.

 

خاموش و روشن کردن دوربین مداربسته

  • راه اندازی مجدد یا همان خاموش و روشن کردن دوربین مداربسته تحت شبکه یکی از روش های متداول برای عیب یابی محسوب می شود.
  • توجه داشته باشید که مشکلات نرم افزاری معمولاً با یک بار خارج شدن از برنامه و ورود پس از چند ثانیه برطرف خواهند شد.
  • بهتر است دوربین را ریبوت کنید یعنی دوربین مداربسته را از برق بکشید و پس از گذشت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه آن را مجدداً به برق وصل نمایید.
  • در نظر داشته باشید که این روش در شرایطی موثر است که مراحل راه اندازی دوربین مداربسته با مشکل جدی رو به نشده باشد.

 

خاموش و روشن کردن دوربین مداربسته

 

ریست فکتوری

با انجام ریست فکتوری تمام تنظیماتی که قبلاً انجام داده اید به حالت تنظیمات کارخانه برمی گردد. به همین خاطر این روش عیب یابی همواره به عنوان آخرین راهکار مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام این کار باید دکمه ریست روی دوربین مداربسته تحت شبکه را چند ثانیه ای فشار دهید تا سیستم ریست شود.

 

جمع بندی

با شناسایی و تشخیص عیوب احتمالی دوربین مداربسته تحت شبکه می توانید مشکلات و ایرادات را برطرف نمایید. در این مقاله به تعدادی از ایرادات همچون تداخل آی پی ها و نقص در کابل کشی اشاره کردیم. فراموش نکنید که تشخیص برخی عیوب کار ساده ای است در حالی که برای تشخیص برخی دیگر باید از متخصص کمک بگیرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی منزل لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه پیشرو نیرو محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب